Citat:
Ursprungligen postat av
anonym132
under detta halvår så har jag dragit på mig ca 30 tusen i skulder. smalån mm. Jag tog lånen när jag inte hade något jobb så kunde inte betala på 2 månader. Idag när lönen kommit så blev sambon jätteglad då jag inte haft någon inkomst under de senaste 4 månaderna. 22000 kr fick jag ut. Jag skulle stå för de flesta utgifterna denna månad. Betalat hyran och alla skulder och inkasso krav . har nu 3200 kr kvar efter alla räntor och månadskostnader för denna månad. Sambon vet ingenting om mitt spelande, inte en vän vet om det eller min familj. Jag har nog spelat bort cirkus 300tusen på 2 års tid. Jag är rädd att jag ska bränna det sista också. Det har jag alltid gjort. alla år . jag har blocket mig från varje sida på nätet . men hittar alltid någon ny sida jag sätter in på . Jävla skitspel. man skulle aldrig ha börjat.
Har vunnit mycket några gånger, men som de flesta så avbryter man uttaget och tar en liten del och fortsätter så . Eller så låter man de ligga där men ändå sätter in mer pengar o spela för.
Jag har inga betalningsanmärkningar (än) , men min "riskanalys" som man ser på kreditupplysningen så står det att jag har en 62% chans att få betalningssvårigheter inom den närmsta tiden samt att jag har ansökt om alla dessa lån. har säkert ansökt om 20 olika lån på 10000 vardera som står med och vi har planerat och köpa någon bostadsrätt eller hus snart.
Skulle vilja berätta för någon men hur kan man? Det går inte. Går runt varje dag och mår dåligt.
(och jag vet att många här har det mycket värre än vad jag har, jag är endast rädd att det bara kommer bli värre, att jag kommer låna mer, spendera mer och mer på spel.)
Det har till o med kommit så långt att den enda gången jag känner lycka är när jag spelar, Kan till o med spela på mobilen på jobbet. Jag spelar hellre än och ha samlag , än att hänga med kompisarna, än att träffa familjen. Illa.
Det är jobbigt som fan att leva med ett spelmissbruk. Jag själv lider av det också. Jag har betalningsanmärkningar. Hade skulder hos kronofogden som nu är betalade.
Men jag spelar fortfarande. Senast idag spelade jag bort 4k. En struntsumma kan tyckas med det är mycket för mig.
Spärra dig från trustly, spärra ditt kort för internatköp och framförallt: berätta för din partner. Du är inte i skiten ännu, du har inga anmärkningar. Ni klarar det ihop. Går du igenom det själv kommer du falla tillbaka igen. Var öppen bara.
"Älskling jag behöver prata lite med dig..."
"Jo, det är något som jag inte har berättat för dig och jag skäms egentligen för att göra det men...."
"Du känner mig och jag uppskattar vår relation så det är något jag måste ta med dig..men jag skäms..."
Det tar 5 minuter att berätta, men du kommer må bättre och förhoppningsvis sluta med ditt beteende.
Lycka till