2009-10-08, 14:50
Medlem
Jagharloggatins avatar
installerade ett annat os inatt brevid Windows. När jag bootar upp så fick jag det osets bootmeny istället. Aja, så nu när jag försöker boota Windows får jag upp att Windows inte kan bootas och att jag ska

1. Starta från skivan.
2. Välja språk
3. Klicka på reparera datorn.

Så jag gör det och bootar med Windowsskivan jag fick med, klickar på "reparera datorn" och väljer "startreperation". Den försöker reparera i några sekunder och sen får jag "den här datorn kan inte repareras automatiskt av Startreperation". CorruptVolume står det någonstanns också när jag väljer "visa probleminformation".

Vad ska jag göra? Jag har massor av grejjer på Windowshårddisken som jag vill ha kvar. Har ingen backup på många saker.
Citera
2009-10-08, 15:02
Medlem
sommarlovs avatar
1. Ditt nya operativ kommer säkert åt dina gamla saker.

2. Ditt nya operativ la till fel Windows i GRUB, den la till återställningspartitonen på hårddisken, istället för din gamla Windows.

Du kan redigera grub.conf och ändra till rätt partition.
Citera
2009-10-08, 16:36
Medlem
Jagharloggatins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarlov
1. Ditt nya operativ kommer säkert åt dina gamla saker.

2. Ditt nya operativ la till fel Windows i GRUB, den la till återställningspartitonen på hårddisken, istället för din gamla Windows.

Du kan redigera grub.conf och ändra till rätt partition.

Har försökt komma åt Windowsdelen, men det funger inte. Kan inte komma åt Windowsdelen någonstanns... :/
Citera
2009-10-08, 21:04
Medlem
sommarlovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharloggatin
Har försökt komma åt Windowsdelen, men det funger inte. Kan inte komma åt Windowsdelen någonstanns... :/

Gör som jag säger och redigera grub.conf så kan du starta Windows sedan...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in