• 1
  • 2
2009-10-08, 00:46
Medlem
Hej!

Sedan jag installerade Snow Leopard har jag märkt att min kära mac har börjat indexera min externa hårddisk mer eller mindre efter varje omstart. Sjukt jobbigt och onödigt. Kan man göra någonting åt detta?

Bahmut
Citera
2009-10-08, 00:51
Medlem
Hamsterns avatar
Att exkludera den under "Spotlight" i Systeminställningar borde väl göra susen.
Citera
2009-10-08, 11:09
Medlem
Ja självklart, men jag vill ju fortfarande att spotlight ska leta i den. När jag hade Leopard räckte det med att indexera den en gång (eller om man tog ur den och stoppa in den igen) och sen funkade det prima.
Citera
2009-10-08, 12:38
Medlem
smurfehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Hej!

Sedan jag installerade Snow Leopard har jag märkt att min kära mac har börjat indexera min externa hårddisk mer eller mindre efter varje omstart. Sjukt jobbigt och onödigt. Kan man göra någonting åt detta?

Bahmut

Sluta starta om
Citera
2009-10-10, 10:59
Medlem
Det spelar ingen roll längre. Den indexerar hela jävla tiden, behöver inte ens starta om datorn längre...............
Citera
2009-10-10, 13:05
Medlem
10.6.2 erbjuder "uppdaterade grafikdrivrutiner och bättre stöd för USB och Bluetooth, men även buggfixar till bland annat Adressbok, Quicktime, Spotlight och Time Machine".

Borde komma snart!
Citera
2009-10-10, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sono_dio
10.6.2 erbjuder "uppdaterade grafikdrivrutiner och bättre stöd för USB och Bluetooth, men även buggfixar till bland annat Adressbok, Quicktime, Spotlight och Time Machine".

Borde komma snart!
Får hoppas att det löser mina problem.
Citera
2009-10-10, 20:03
Medlem
smurfehs avatar
Prova dra ~/Library/Preferences/com.apple.spotlight.plist, logga ut och in, samma fel?
Citera
2009-10-11, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smurfeh
Prova dra ~/Library/Preferences/com.apple.spotlight.plist, logga ut och in, samma fel?

skriva ~/Library/Preferences/com.apple.spotlight.plist i terminal eller wut?
Citera
2009-10-11, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
skriva ~/Library/Preferences/com.apple.spotlight.plist i terminal eller wut?

Nee, utan om du öppnar Macintosh HD, sen väljer du Användare (Users), därefter väljer du din användarmapp, sedan Library -> Preferences och där inne letar du efter com.apple.spotlight.plist, som du sedan drar ut till skrivbordet.
Citera
2009-10-11, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shamanfox
Nee, utan om du öppnar Macintosh HD, sen väljer du Användare (Users), därefter väljer du din användarmapp, sedan Library -> Preferences och där inne letar du efter com.apple.spotlight.plist, som du sedan drar ut till skrivbordet.

Jasså får väll se om det gör någon skillnad då
Citera
2009-10-12, 12:41
Medlem
Hjälpte inte ett skit verkar det som. Så fort jag startade om datorn så indexerade den. Förut kunde den iofs indexera om och om igen utan att jag ens gjorde någonting, får se om det fortfarande är så.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in