2009-10-08, 00:00
Medlem
Csharpers avatar
Tjenare
jag har en hårddisk på 250GB där jag har två partitioner, en på 150GB där jag hade installerat Vista via Bootcamp och den andra partitionen (som jag kallade "HD") använde jag som vanligt lagringsutrymme i Mac os... hur som helst, jag höll på o fipplade i Disk utility och skulle fixa om lite så jag tog bort "HD"-partitionen och då fick jag upp en dialogruta som sa att "HD" skulle tas bort helt men att den andra partitionen (den med vista) inte skulle ändras alls, så det lät ju bra. det var precis det jag ville, jag ville ta bort "HD" men låta bootcamp-partitionen vara orörd... sedan startade jag om och skulle boota i vista, men det gick inte, jag höll ner alt men jag fick bara "Macintosh HD" som bootningsalternativ nu till frågan, kan jag på något vis få tillbaka min vista-installation så att jag slipper förlora alla filerna jag har där?
fattar inte att jag kunde vara så klantig att börja pilla på partitionerna i Disk utility utan att backa upp mina filer först men det stog ju faktist att den inte skulle röra min bootcamp-partition
2009-10-08, 19:38
Medlem
Csharpers avatar
ingen som har någon idé hur jag kan rädda mina filer/hela vista installationen?
föresten, man kan inte boota en PC från en BootCamp-installation, va?
2009-10-10, 09:55
Medlem
Hispers avatar
Vi har den här tråden, https://www.flashback.org/showthread.php?t=495126, där är det tänkt att majoriteten av frågor skall postas som rör bootcamp. Vi måste inte ha en ny tråd för varenda problem ni har.

Jag kommer vartefter jag har tid slå ihop andra bootcamptrådar just denna "Stora tråden...."

Då inget har hänt i den här tråden så stänger jag den och ber TS att posta sin fråga i den stora tråden.

Tack på förhand

/Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in