2009-10-07, 23:49
Medlem
AmadeusKriegs avatar
God afton,
sitter på min laptop, spottar och svär.
Har sökt igenom lite andra trådar med liknande rubriker men de löser sig oftast där mitt problem kvarstår:

Jag satt i godan ro och spelade lite Aion, stängde av Aion och började installera SP2 till kuk-Vista.

Fick starta om några gånger och sen var det klart,
jag var i windows och dumglodde och helt plötsligt blir det svart skärm med ”out of range” medelande.

Ok, problemet ”borde” vara att skrivbordsupplösningen är för stor för min skärm?

Vad har jag gjort?:

Jag har startat om i safemode med nätaccess och gått in på nvidia (har 8800 kort) och tankat hem nya rutiner som kom för några dagar sedan.
Fick dock out of range där med.

Jag har spammat F8 vid bootsekvens och därefter valt att starta upp i lågupplöst läge, 640x680, men fick out of range där också.

Tror även jag försökte starta med senaste fungerande rutiner men fick out of range där också.

Enda gångerna jag faktiskt kommer in i windows är när jag startar i felsäkert läge, men finns inte så mycket jag kan göra när jag väl är där Oo.
Läste någonstans att man skulle ändra frekvensen på bildupdateringen men finner inte det i felsäkert läge.

Försökte även återställa till min gamla rutin från juli i år. Men tror inte felet ligger i rutinen då det började med den gamla och löste sig inte med den nya.

Så: vilka saker har vi med i problemet? Jo,

Aion
Windows vista SP2
Geforce 8800 g (nånting)

Jag vet att jag när jag installerade Aion för en tid sedan fick jag Out of Range problemet när jag startade upp det, men inte ska väl Aions upplösning smittas av på vistas skrivbordsupplösning?

Jag "hör" att windows startas normalt, även fast jag inte ser det.
Inloggnigsljuden är där, hör även när skype launchas osv osv.

Svordomarna är extremt vulgära och många.

Hjälp mig rädda mitt ordförråd! :´(((

PS; jag är född i jungfrun.

Operativsystem Vista 64
Service Pack: sp2
Antivirus: avg
Brandvägg:
Märkesdator eller självbyggd: datordelspaket själv ihopbyggt
Problembeskrivning: se ovan.
Felmeddelande: "out of range"
Försökt hittills: se ovan.
Vad har du för skiva till Windows: Har ingen skiva. Den...är borta.

edit: la till mallen.
Senast redigerad av AmadeusKrieg 2009-10-08 kl. 00:05.
Citera
2009-10-08, 00:52
Medlem
AmadeusKriegs avatar
Problemet löst på oförklarbart sätt.

lås eller tabort tråden
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem