2009-10-07, 13:51
Medlem
unknownxs avatar
Pga att jag jobbar kväll/natt och vaknar på eftermiddagen missar jag jämt dom otroligt roliga sändningarna från Äntligen Morgon på Mix Megapol..

Klippen går att lyssna på nätet i efterhand här:

http://webbradio.mixmegapol.se/index...id=1&cattype=2

Och eftersom jag inte vill sitta 4h vid datorn och lyssna på detta, vill jag kunna ladda ner klippen för att sen ladda upp på mp3-spelaren, och lyssna på jobbet.

Någon som vet hur jag kan ladda ner klippen? Källa, Program?

Uppskattas verkligen!
Citera
2009-10-07, 17:04
Medlem
elektronikfreaks avatar
Mitt favoritprogram AUDACITY fungerar utmärkt att "spela in" med. Sedan avgör du själv om du vill spara det i WAV, FLAC eller valfri bitrate i MP3.
Citera
2009-10-07, 17:13
Medlem
FillilutteN2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak
Mitt favoritprogram AUDACITY fungerar utmärkt att "spela in" med. Sedan avgör du själv om du vill spara det i WAV, FLAC eller valfri bitrate i MP3.

Men då måste man väl det låta gå och spela in i realtid? Vilket verkligen inte är optimalt.
Citera
2009-10-07, 17:18
Medlem
unknownxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elektronikfreak

Grejjen är att jag inte vill sitta och spela in det i 4h (det är 4h långt uppdelat i 4 delar) för att sen sitta och lyssna på det i 4h..

Utan jag vill ladda ner ljudfilerna som redan ligger uppe på mix megapol..
Med tanke på att man kan gå in och lyssna på dom såhär i efterhand så måste väll dessa ljudfiler ligga nånstans på nätet..

Det är dom jag vill åt
Citera
2009-10-07, 17:31
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Grejjen är att jag inte vill sitta och spela in det i 4h (det är 4h långt uppdelat i 4 delar) för att sen sitta och lyssna på det i 4h..

Utan jag vill ladda ner ljudfilerna som redan ligger uppe på mix megapol..
Med tanke på att man kan gå in och lyssna på dom såhär i efterhand så måste väll dessa ljudfiler ligga nånstans på nätet..

Det är dom jag vill åt
Jag har inte själv tillgång till Mix Megapol så jag vet inte vad det är för program. Men finns programmet att tanka ner menar du?
Citera
2009-10-07, 17:37
Medlem
unknownxs avatar
Äntligen morgon med Adam o Gry.. har du väll hört?

Det går att lyssna på den länken jag gav i första inägget.. därav finns ljudfilerna uppe på nätet.. vet bara inte vart och hur jag laddar hem dom som mp3 eller i vilket format dom nu är i.

Här är en direkt länk till spelaren, därifrån tycker jag man borde kunna få reda på vart nånstans ljudfilen finns.. omdet finns nån kunnig som vet

http://webbradio.mixmegapol.se/playl...?mediaid=43020 (firefox)
Citera
2009-10-07, 17:56
Medlem
elektronikfreaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av unknownx
Äntligen morgon med Adam o Gry.. har du väll hört?

Det går att lyssna på den länken jag gav i första inägget.. därav finns ljudfilerna uppe på nätet.. vet bara inte vart och hur jag laddar hem dom som mp3 eller i vilket format dom nu är i.

Här är en direkt länk till spelaren, därifrån tycker jag man borde kunna få reda på vart nånstans ljudfilen finns.. omdet finns nån kunnig som vet

http://webbradio.mixmegapol.se/playl...?mediaid=43020 (firefox)
Jag klickade just på länken nej, jag måste vara ärlig har faktiskt aldrig hört programmet... sover vid den tiden... jag är nattmäniska! Dessutom bor jag i södra Sverige (Öland).

Men däremot har jag tagit ner massa "Sveriges Radio" program. Vissa finns ju att tanka ner som en "fix- o färdig" MP3 fil. Vissa program är ju streamade o de måste man ta ner i realtid.
Citera
2009-10-07, 17:58
Medlem
elektronikfreaks avatar
Ang länken: http://webbradio.mixmegapol.se/playl...?mediaid=43020

Är det realtid... eller bandat?
Citera
2009-10-08, 23:34
Medlem
unknownxs avatar
Bandat
Citera