2009-10-07, 13:31
Medlem
yandaxs avatar
Hallå!

Såg att det fanns väldigt gammal tråd om samma ämne, men det var inte så mycket tips i den.

Jag ska kolla blodtrycket imorn på en läkarundersökning. Jag vet inte om jag har för högt blodtryck men jag har haft det tidigare så jag är ganska nervös att så kan vara fallet. Jag har visserligen gått ner i vikt men jag är ändå nervös inför detta då läkarintyget är viktigt.

Någon som har tips på hur man kan sänka blodtrycket snabbt?
Självklart kan man inte sänka det mycket på en dag, men någon procent kanske genom viss kosthållning eller så?

Vad tror ni?
Citera
2009-10-07, 13:37
Medlem
nä en dag är det svårt att göra så mycke..bästa är väl att vara så lugn som möjligt. och försöka att inte stressa upp sig. kom i tid och sitt och slappna av en stund innan det är dags.
Citera
2009-10-07, 14:10
Medlem
Benzo_Manns avatar
Acitylsalisyra ska sänka blodtrycket har jag för mig..?? rätta mig om jag har fel.

Ska du ta drog test, om inte, ta en valium en timme innan. lär också sänka trycket eftersom det är muskelavslappnande.
Citera
2009-10-07, 15:44
Medlem
Ät inget! Försök att undvika dricka vatten så mycket du kan!
Citera
2009-10-07, 17:26
Medlem
Muppis avatar
Varför måste du göra det? Det är väl knappast något straff på att ha för högt?
Citera
2009-10-07, 22:15
Medlem
Miss-Lyckads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Benzo_Mann
Acitylsalisyra ska sänka blodtrycket har jag för mig..?? rätta mig om jag har fel.

Ska du ta drog test, om inte, ta en valium en timme innan. lär också sänka trycket eftersom det är muskelavslappnande.

Nej acetylsalicylsyra sänker inte blodtrycket.

"Acetylsalicylsyra minskar blodets levringsförmåga och motverkar uppkomsten av blodproppar genom att minska trombocyternas koagulationsförmåga (hopklumpningsförmåga)." Källa läkemedelsverket.
Citera
2009-10-07, 22:41
Medlem
Abstraktionens avatar
Om du bor i stadshagen kan jag lämna en propanolol tablett (inderal 40mg) åt dig när jag går till skolan imorn. Jag är seriös, men chansen att du bor där är väldigt liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in