Citat:
Ursprungligen postat av filletheman
Har lite frågor som jag hoppas någon med insikt i nationalismen kan hjälpa mig finna svar på. Detta rör då främst arbetsmarknaden.
Ska alla få arbeta? Kvinnor och män? De som har flyttat till Sverige?
Nu kommer ju icke nordeuroper inte flytta hit men annars Ja. dock kommer kvinnor att uppmuntras att skaffa många barn och vara hemmafru i högre grad, men vill de jobba så får de gärna det också.
Citat:
Bör vi arbeta och hur länge?
Ja det är ens plikt att arbeta, och så länge som omständigheterna kräver. kräver de 6 timmars men inte mer så blir det 6 timmar, kräver den 8 blir det så.
Citat:
Hur ska de arbetslösa tas hand om?
Arbetslösheten är skapad i dagsläget, det kommer inte finnas arbetslöshet, alla kommer att ha jobb och alla kommer att få jobb som vill ha.
De kommer inte finnas några VD-Bonusar och fallskärmsavtal lönen kommer vara mer jämlik
Citat:
Hur är synen på arbetslösa? Ses arbetslösa som något naturligt och anses det vara naturligt med klasskillnader?
Under revolutionen tills dess arbete skapats åt alla så måste ju arbetslösa leva därmed få någon ersättning, Arbetslösheten kommer inte att vara naturlig då den inte finns, men däremot kommer det finnas omskolningar om ett yrke inte kräver lika mycket anställda som tidigare.
Lönen kommer vara mer jämlik, och det kommer inte vara någon skillnad i etik, normer och moral mellan olika klasser
Citat:
Hur ska arbetsmarknaden förändras? Revolution eller lagstiftning?
både och, det sätt som är möjligt
Citat:
Det var alles. Nyfiken som jag är på hur de olika ideologierna ställer sig till arbetsmarknaden hoppas jag någon kan ge mig lite hjälp angående detta.