Flashback bygger pepparkakshus!
2015-11-22, 15:47
Medlem
flaess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JazzMassak
Känns som att vartannat avsnitt är okej/bra och vartannat mindre okej eller nästintill dåligt. De tidigare säsongerna hade förmågan att fånga, i varje fall mitt, intresse även om ämnet i sig kanske inte var tilltalande.
Kanske har de täckt alla de tacksamma ämnen? Så som rasbiologiska institutet, ubåtsjakter, Dag Hammasköld, kända rättsfall, olika uppmärksammade statliga projekt.

Finns det något särskilt ämne ni skulle vilja höra?
Det finns många händelser och ämnen som P3 Dokumentär ännu inte har berört. Till exempel dessa:

* Bussolyckan i Norge 1988.

* Flygolyckan i Kälvesta 1977.

* Hurvamorden 1951-1952.

* Träskmorden 1966.

* Massdöden inom flygvapnet Mer än 600 flygare omkom mellan 1945 och 1991.

* Tragedin under Pearl Jams konsert på Roskildefestivalen 2000.

* Bodommorden i Finland 1960.

* Anders Behring Breivik.

* Dubbelmorden i Linköping 2004.
Citera
2015-11-22, 18:47
Medlem
mmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flaes

* Dubbelmorden i Linköping 2004.

Fy fan det där är som ett öppet sår i sverige.
Citera
2015-11-22, 19:05
Medlem
DolphinMelters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Fy fan det där är som ett öppet sår i sverige.

Ja jo men det är nog inte så många poliser som vill prata om det eftersom det fortfarande är olöst och utredningen varit undermålig sedan dagen för mordet.
Citera
2015-11-23, 11:10
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av canadianresources
Aftonbladet körde mågon poddserie för några år sedan. Den hette nått med "historien om ett brott" eller liknande. Gjordes typ i 5 avsnitt av Jonsson och Hansson efter att dom lämnade p3 dokumentär. Dom är faktiskt värda att lyssna på, håller nästan samma klass som dom tidiga p3 doku.

Jag minns att jag gillade avsnitten om örebromannen. Jag hittar avsnitten på podcaster men kan av någon anledning inte ladda ner. Finns avsnitten någon annanstans?
Citera
2015-11-23, 11:41
Medlem
MrDeltoids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid
Jag minns att jag gillade avsnitten om örebromannen. Jag hittar avsnitten på podcaster men kan av någon anledning inte ladda ner. Finns avsnitten någon annanstans?

Jag hittade avsnitten under namnet "Aftonbladet story" på podcaster.

Ledsen för OT.
Citera
2015-11-23, 11:53
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrDeltoid

Jag gillade avsnittet om Ioan Ursut, rekommenderas.
Citera
2015-11-23, 12:10
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag gillade avsnittet om Ioan Ursut, rekommenderas.

Ja, den var riktigt bra!!!
Citera
2015-11-23, 12:18
Medlem
ADHD-syndromets avatar
Det senaste om skolmordet i Bjuv var bra och intressant . Samtidigt obehagligt dessa lustmördare alltså Även Självmordet på Flashback och Thomas Quick avsnittet tillhör de bättre Resten denna säsong kunde jag lika gärna skippat. Inget nämnvärt intressant över dom . Hoppas de dyker upp mer bra grejer framöver .
Citera
2015-11-24, 16:27
Medlem
Tycker nivån har blivit så fruktansvärt låg. Både senaste avsnittet om Skolgårdsmordet samt mordet på Kevin är på pappret intressanta fall och något som lockar mig men dessa P3-dokumentärer har jag känt vart rena sömnpiller.

Äldre avsnitt med i teorin ointressantare fall och andra ämnen har i många fall riktigt bra puls.
Citera
2015-11-26, 09:35
Medlem
Nu är det dags för "Patrik Sjöberg och sexövergreppen" - ännu ett trist ämne...
Citera
2015-11-26, 10:08
Medlem
DolphinMelters avatar
Det va som tusan, Marcus Leifby har varit med och producerat avsnittet om Patrik Sjöberg.
Citera
2015-11-26, 10:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DolphinMelter
Det va som tusan, Marcus Leifby har varit med och producerat avsnittet om Patrik Sjöberg.

Usch! Bryr han sig om någon annat än om att det var bättre förr och att dra dåliga skämt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in