Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2010-12-15, 04:58
  #49
Medlem
Jag röstar för att Fredrik Jonsson är bästa rösten för p3 dokumentär!
Citera
2010-12-15, 08:01
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
* Bästa Estonia och svensken som satt inne på ett fängelse utan Bolivia, utan tvekan!

* Sämsta är ju utan tvekan Rodney King tack vare den jävla kärringen ifrån Beverly Hills.

Riktigt jävla bra dokumentärer överlag. Vad innebär det här med "podd"


http://sverigesradio.se/sida/default...programid=2332
Citera
2010-12-15, 08:26
  #51
Medlem
Weedmans avatar
Det händer ju ibland att man tittar upp
bland molnen och säger : -Och det är jag som är Fredrik Jonsson ... ( Classic! )

FJ är klart den bästa.

Men det verkar lite som dem har fått slut på ideér.
Inom Sveriges gränser iaf. FJ och kompani får börja göra "Dokumentär Världen" ,
i samma kvalitet.
Citera
2010-12-15, 22:58
  #52
Avstängd
Perfect-strangers avatar
Tycker egentligen dom borde spinna på idéen med intressanta mordfall.
Da Costa, Joy Rahman, Lasermannen,Sjukhusmorden och Fadime är ju avhandlande men om man börjar göra mordfall där GM fortfarande inte är känd hade det kunnat bli riktigt intressant.
Citera
2010-12-16, 15:39
  #53
Medlem
Laszlo Kovacss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weedman
Det händer ju ibland att man tittar upp
bland molnen och säger : -Och det är jag som är Fredrik Jonsson ... ( Classic! )

FJ är klart den bästa.

Men det verkar lite som dem har fått slut på ideér.
Inom Sveriges gränser iaf. FJ och kompani får börja göra "Dokumentär Världen" ,
i samma kvalitet.
De hade ju en satsning i somras som kallades P3 Dokumentär Världen och av de avsnitt jag hörde (alla utom det om HIV-medicin) så var det bara det om pedofilskandalen i Belgien som var bra, kvaliteten på de andra avsnitten påminde om gymnasiearbeten. Dock var varken Fredrik Jonsson, Kristoffer Hansson eller Anton Berg inblandade i något dessa.

För övrigt förstår jag inte varför SR gick ifrån det vinnande konceptet med att låta dessa tre göra programmet. Att de tog in ytterligare nån person för att få fler avsnitt och uppslag kan jag förstå, men vissa av de nya programledarna/producenterna har sänkt nivån rejält. Värst tyckte jag han som gjorde dokumentären om Salemmordet var; jag pallade inte att lyssna igenom mer än halva då jag dels tyckte programmet var tråkigt och dels störde mig på den nasala rösten. Vissa röster hör helt enkelt inte hemma i radio, tyvärr.
Citera
2010-12-21, 14:46
  #54
Medlem
SportTacs avatar
Mina personliga favoriter är Bofors, DC3an och Kidnappningen i Kashmir

Fan skrämmande slut på DC3an och kopplingen till palmemordet med Bofors, att det skulle vart Iran som låg bakom det. För ingen kan väl på allvar tro att det var Christer Pettersson som gjorde det..?

Någon annan som tycker om dessa 3 avsnitt?
Citera
2011-01-03, 20:48
  #55
Medlem
Donnie Darks avatar
Tycker P3 dokumentär är riktigt bra, iaf de första "säsongerna". Lyssnar sporadiskt när det går på radio, men nu finns ju allting på iTunes så det är dags att beta av några avsnitt till.

Program som är lite mer dramatiska som da Costa-mordet, Cats Falck, Estonia och Anna Lindh är jävligt spännande att lyssna på. Men jag tycker även många av de andra som är lite mindre dramatiska är intressanta och välberättade. Dock lyssnar jag hittills endast på Fredrik Johnson och Kristoffer Hanssons program...försökt att ge de andra programledarna en chans men det blir liksom inte samma sak. Den där speciella känslan och nerven finns inte där. Som sagt så har programmet tappat de senare säsongerna, exempelvis kom program som: ...griper efter queera skuggor, Aborten, Myten om mödomshinnan, Orgasmens historia.

Programmen med FJ&KH börjar sina för mej nu och undrar därför om någon kan rekommendera ett program utan dessa herrar som ändå har den sköna nerven och som alltså inte handlar om mödomshinnor?
Citera
2011-01-06, 15:08
  #56
Avstängd
Perfect-strangers avatar
Har betat av alla dokumentärer nu, blir det en ny säsong?
Citera
2011-01-09, 08:32
  #57
Medlem
Tuesdays avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Perfect-stranger
Har betat av alla dokumentärer nu, blir det en ny säsong?

Den 13:e mars startar en ny säsong. Lördagar och söndagar fram till dess sänds repriser - ikväll Farc-gerillan, kokain och kidnappningar i Colombia.


http://sverigesradio.se/sida/default...programid=2519
Citera
2011-01-09, 16:29
  #58
Avstängd
Perfect-strangers avatar
Om två månader lite drygt alltså.
Ahh! Underbart!
Citera
2011-01-13, 15:34
  #59
Medlem
Ligger programet ute för året säsong?
Citera
2011-01-18, 00:57
  #60
Avstängd
Perfect-strangers avatar
BBC:s dokumentär verkar ha blivit rätt så hyllat, kan man få in detta på sin Iphone?
Vet någon?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback