2012-06-08, 17:37
Moderator
Carlboms avatar
Nån som vet om det går att köpa samlingsboxar med P3 Dokumentärer? Min farsa är handikappad och älskar sådana här grejer. Han skulle bli sjukt glad om han fick ett par boxar som present. Orkar fan inte sätta mig och bränna alltihop.
Citera
2012-06-08, 17:45
Medlem
Falcãos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Nån som vet om det går att köpa samlingsboxar med P3 Dokumentärer? Min farsa är handikappad och älskar sådana här grejer. Han skulle bli sjukt glad om han fick ett par boxar som present. Orkar fan inte sätta mig och bränna alltihop.

Känns väl rätt tveksamt om det finns men, vad fan, om du nu vill glädja din handikappade far så måste du väl kunna orka sätta dig ner och bränna ner en box till honom?
Citera
2012-06-08, 17:58
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom

Jag har för mig att det finns en torrent på The Pirate Bay där väldigt många är samlade. Närmare så vet jag inte om du kommer.

Du kan beställa programkopior hos SR men det lär vara rätt dyrt, några hundringar per timme har jag för mig.
Citera
2012-06-10, 23:26
Medlem
PluttePuttes avatar
Har hört dom flesta av dokumentärerna. En del har jag i ärlighetens namn somnat till. Men dom flesta har varit intressanta. Har dock ingen personlig favorit. Den senaste jag laddade ner var dokumentären om Billy Butt.
Citera
2012-06-13, 03:57
Medlem
Schnauzers avatar
Jag har precis börjat lyssna och tycker det är bra skit, verkligen! Jag har precis börjat på andra säsongen och blev lite ledsen när jag såg här att programmet har tappat gnistan, kanske har det att göra med att det helt plötsligt är andra som gör reportagen istället för Kristoffer och Fredrik. Hursomhelst, just nu undrar jag bara om det är Embee eller Looptroop som spelas i vinjetten (2005-2006 ivartfall)?
Citera
2012-06-13, 11:26
Medlem
gläfss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnauzer
Jag har precis börjat lyssna och tycker det är bra skit, verkligen! Jag har precis börjat på andra säsongen och blev lite ledsen när jag såg här att programmet har tappat gnistan, kanske har det att göra med att det helt plötsligt är andra som gör reportagen istället för Kristoffer och Fredrik. Hursomhelst, just nu undrar jag bara om det är Embee eller Looptroop som spelas i vinjetten (2005-2006 ivartfall)?
Ingetdera! Promoe. Första låten på Long Distance Runner, Marathon heter den om jag minns rätt.

edit: Menade inte att låta dryg, och det är säkert Embee som gjort den. Menar bara att det inte är under något av de namnen.
Citera
2012-07-05, 22:47
Medlem
Snaejks avatar
Har snart lyssnat på alla avsnitt vilket känns jävligt trist. Men för att sammanfatta så håller jag med om att de första avsnitten var mycket bättre producerade och man fick verkligen en speciell känsla i kroppen när man lyssnade medans dom senare mest är faktarabblande och sporadiska intervjuer. Det blir alldeles för svårt att peka ut några favoriter men dom som har varit roligast att följa är såklart mordavsnitten då det blir en hel process med att höra nyhetssändningarna om nya offer och jakten på den skyldige. Jag gillar även att lyssna på flera avsnitt samma dag som berör samma ämne eller plats som t.ex. igår då jag lyssnade på tre dokumentärer om olika delar av andra världskriget.

För er som inte kollat på ett tag så kom det upp ett nytt avsnitt den 1 juli som handlar om skolskjutningen på columbine!
Citera
2012-07-07, 23:13
Medlem
Dilettantens avatar
P3-dokumentär regerar. Lagom långa så att man inte måste sitta hela dagen för att höra slutet, och oftast riktigt välgjorda. Håller inte med om att de har blivit sämre med tiden.
Citera
2012-07-11, 22:57
Medlem
Finns det några andra liknande program/podcasts?
P1 Dokumentär känner jag redan till.
Senast redigerad av Kaymano 2012-07-11 kl. 23:01.
Citera
2012-07-12, 23:00
Medlem
DonDmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaymano
Finns det några andra liknande program/podcasts?
P1 Dokumentär känner jag redan till.

Aftonbladet har kört en podcast med samma premiss med de gamla producenterna från P3, "Veckans Brott" eller nåt heter det. Samma premiss.
Citera
2012-07-14, 23:16
Medlem
Jag ser fram emot en om Mordet på Engla, Operation Artemis. Finns en del saker från 2000-2010 de kan börja med nu. Vad hade ni velat höra? Älskar musiken de kör i en del, vet inte om det är Fredrik Johnsson som brukar ha en låt i bakgrunden när det händer mycket tunga grejor, typ Svenskarna i Bosnien och den om Kongo.
Citera
2012-07-15, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DonDman
Aftonbladet har kört en podcast med samma premiss med de gamla producenterna från P3, "Veckans Brott" eller nåt heter det. Samma premiss.
Håller de lika hög klass?
Public service-program brukar ju annars kännas lite mer påkostade.

Hittade förövrigt en norsk dokumentär om ABB. Har dock inte lyckats ladda ner den ännu.
http://www.nrk.no/programmer/radio/r...aren/1.8045904
Senast redigerad av Kaymano 2012-07-15 kl. 11:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in