2009-10-07, 02:06
Medlem
Sitter med skolarbete och jag känner att ögonen börjar stängas långsamt men säkert. Så jag behöver något för att hålla tröttheten borta. Kommer behöva sitta uppe i säkert tre timmar till...

Så något man kan äta eller dricka som får en lite pigg? Tips? Eller ska man göra något annat? Kolla lite på tv eller vad tycker ni?
Citera
2009-10-07, 02:09
Medlem
Knaffells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clin
Sitter med skolarbete och jag känner att ögonen börjar stängas långsamt men säkert. Så jag behöver något för att hålla tröttheten borta. Kommer behöva sitta uppe i säkert tre timmar till...

Så något man kan äta eller dricka som får en lite pigg? Tips? Eller ska man göra något annat? Kolla lite på tv eller vad tycker ni?

Tv kan nog vara bland det sämsta, då man endast tröttar ut ögonen ännu mer vilket leder till att du kommer få det jobbigt med pluggandet efteråt ....även om hjärnan får något annat att tänka på.

Men Kaffe, oboy, banan, socker,godis, vindruvor,cola etc....brukar funka

Även en 5 minuters promenad kan hjälpa!
Citera
2009-10-07, 02:12
Medlem
En kopp svart kaffe - enkelt , billigt och gott. Betydligt nyttigare än att häva i sig en massa sötsliskig energidryck med 2 ton socker. Släng i dig en näve russin också så kommer du vara på topp sen.
Citera
2009-10-07, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zaphiren
En kopp svart kaffe - enkelt , billigt och gott. Betydligt nyttigare än att häva i sig en massa sötsliskig energidryck med 2 ton socker. Släng i dig en näve russin också så kommer du vara på topp sen.

ska genast leta efter russin! Kaffe får de nog också bli lite senare...
Citera
2009-10-07, 04:59
Medlem
serbers avatar
Socker är ju ganska kortvarig energi, blöt/fukta en handduk/papper och lägg för ögonen efter att du tagit en kopp kaffe så lägger du dig så i 15mins utan att somna så ska du kunna orka med några timmars plugg.

Göra lite kroppsövningar kan hjälpa lite också.
Citera
2009-10-07, 05:50
Medlem
aleisters avatar
Frisk luft, plus en kopp kaffe alt nyponsoppa (c-vitamin). Funkade för mig.
Citera
2009-10-07, 07:56
Medlem
Papa Dans avatar
Frisk luft, lite stark nudelsoppa (snabba kolhydrater i nudlarna, chilin sätter fart på cirkulationen), svart kaffe och kanske frukt efter... något åt det hållet brukar jag göra!
Citera
2009-10-07, 09:38
Medlem
Hispers avatar
Då detta är ett forum för Matlagning.... så har jag raderat inlägg som innehåller tips som inte på något sätt berör just intag av "mat".

Förslag som att slå sig själv i ansiktet är inte i linje med vad vi skall diskutera här.

/Mod
Citera
2009-10-07, 14:18
Medlem
meepers avatar
Jag skulle satsat på kaffe. Använd mjölk och socker om du vill, men det är kaffet som är det centrala.

Dock känns det mer intelligent att du helt enkelt går och lägger dig nu, sover ett par timmar och sedan går upp tidigare för att skriva klart arbetet då.
Citera
2009-10-07, 16:56
Medlem
FF0000s avatar
http://www.dextro-energy.se/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in