• 1
  • 2
2009-10-06, 22:22
Medlem
flashgrenades avatar
jo det är så att för någon dag sedan så började allting gå väldigt trögt, t ex när jag spelar spel så hackar det och likaså då när jag ser filmer på internet (youtube osv) .
Innan har det inte varit något som helst hackigt, vad beror det på? något program jag kan ladda hem/ ta bort för att den ska bli bra igen?
Jättetacksam för hjälp
Citera
2009-10-06, 22:26
Medlem
Morningcarrots avatar
Jag hade också det här problemet för ett tag sen, minns inte exakt hur jag gjorde. Tror att jag googlade och fick reda på att det kunde bero på Windows Update som låg och letade/laddade ner uppdateringar hela tiden även om jag inte accepterat det.

Mitt tips är att googla, kolla efter förklaringar som innefattar Windows Update och hur du ska konfigurera den så att den inte laddar ner någonting automatiskt.
Citera
2009-10-06, 22:32
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Morningcarrot
Jag hade också det här problemet för ett tag sen, minns inte exakt hur jag gjorde. Tror att jag googlade och fick reda på att det kunde bero på Windows Update som låg och letade/laddade ner uppdateringar hela tiden även om jag inte accepterat det.

Mitt tips är att googla, kolla efter förklaringar som innefattar Windows Update och hur du ska konfigurera den så att den inte laddar ner någonting automatiskt.

jo kan ligga något i det då windows update kom upp med viktiga uppdateringar som jag ej accepterade. Jag tror jag prövar att installera de upptateringarna o sen googla lite efter det också då, tacktack
Citera
2009-10-06, 22:33
Medlem
Morningcarrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
jo kan ligga något i det då windows update kom upp med viktiga uppdateringar som jag ej accepterade. Jag tror jag prövar att installera de upptateringarna o sen googla lite efter det också då, tacktack

Gött, då är det säkert samma problem som jag hade.

Hoppas du får ordning på det, jäkla drygt när datorn segar
Citera
2009-10-08, 22:38
Medlem
flashgrenades avatar
var icke det som var felet, datorn stog på hela natten och tog hem uppdateringar men fortfarande så spelas filmerna upp hackigt
ingen som kan hjälpa?
Citera
2009-10-09, 07:55
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Kontrollerat processerna och kontrollerar datorn om du har fått en infekterad fil.

Vad felet kan beror på är svårt att säga med denna beskrivning.

Men börjar med ovan och återkom gärna med logg.
Citera
2009-10-12, 23:40
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Kontrollerat processerna och kontrollerar datorn om du har fått en infekterad fil.

Vad felet kan beror på är svårt att säga med denna beskrivning.

Men börjar med ovan och återkom gärna med logg.

jo jag har kollat processorn och där verkade allt bra, men vet ej vad det skulle finnas för fel där. Hur kollar jag om jag har en infekterad fil då?, för det verkar ganska så troligt.
ursäkta att jag är okunnig men är som sagt jättetacksam för svar!
Citera
2009-10-23, 21:09
Medlem
flashgrenades avatar
bump
Citera
2009-10-23, 23:36
Medlem
Installera om SP2 manuellt är ett hett tips,sedan windows update.
Citera
2009-10-24, 01:11
Medlem
KiteOnTiles avatar
Sitter du bakom någon extern brandvägg eller router? Dvs inte brandvägg i datorn utan en egen enhet bakom anslutningen?
Citera
2009-10-24, 14:03
Medlem
SgtEmiLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashgrenade
jo jag har kollat processorn och där verkade allt bra, men vet ej vad det skulle finnas för fel där. Hur kollar jag om jag har en infekterad fil då?, för det verkar ganska så troligt.
ursäkta att jag är okunnig men är som sagt jättetacksam för svar!

Du kan ju posta en processlista här
Oftast har de ganska maskerade processnamn men kanske att man skulle kunna se nåt
Annars MalwareBytes, eller någon annan virusscanner. Ev. dra in hårddisken som slav i en annan dator och scanna från den.
TrendMicros HiJackThis kan du annars spara en logg från så kan den också bli undersökt

EDIT: Annars har du ju Vista, vilket kan bugga ihop ordentligt
Senast redigerad av SgtEmiL 2009-10-24 kl. 14:06.
Citera
2009-10-26, 12:14
Medlem
flashgrenades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krom
Installera om SP2 manuellt är ett hett tips,sedan windows update.

varför skall jag göra det? jag tänkte iallafall göra det men hittar inte ens service pack, vart finns det då?, om jag ens har det,,
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in