• 1
  • 2
2009-10-06, 22:04
Medlem
Har hört så mycket bra om LCHF dieten om folk som har minskat så otroligt mycket i vikt att det verkar för bra för att vara sant.

Så jag tänkte att jag skulle fråga om det verkligen fungerar ?

Finns det någon som läser det här som har någon erfarenhet av att ha använt den här dieten som har mer att berätta ?
Citera
2009-10-06, 22:11
Medlem
Lewis-Blacks avatar
Du måste säga Biggie Smalls tre gången i en spegel för att det ska fungera.
Citera
2009-10-06, 22:13
Medlem
BengtZzs avatar
Ja det fungerar, men ingenting är magiskt.

Energibalansen är direkt relaterad till fettbalansen.

Ett energiöverskott med LCHF kommer göra dig fetare i samma hastighet som ett energiöverskott på vanlig mat.
Citera
2009-10-06, 22:13
Citat:
Ursprungligen postat av Lewis-Black
Du måste säga Biggie Smalls tre gången i en spegel för att det ska fungera.

Ja det funkar, skär ner på Kolhydraterna så kommer du säkerligen märka resultat inom sinom tid!
Citera
2009-10-06, 22:24
Medlem
VinterFlickans avatar
Vill du veta en hemlighet? Alla dieter gär att du går i vikt om du äter mindre än du förbrukar!
Sen så finns det en stor tråd om lchf, Sök!
Citera
2009-10-07, 11:57
Medlem
Saken med LCHF som gör den dieten så effektiv är just hur mkt man man äter.
Jag kan svära på att det inte har så mkt att göra med att man plockar bort kolhydrater ur sin kost.

Jag sitter här med erfarenheten av mina föräldrar som kört denna diet sedan Nyår 08/09 med goda resultat.
Att de gått ner mkt i vikt råder det inget tvivel om MEN det beror inte helt och fult på att de kör just LCHF.

Iom denna diet så känner de nästan inga hungerkänslor samt att de blir mätta å belåtna på pygme'portioner som skulle få en annan att gråta av svält.

Så att de rasar i vikt beror helt säkert på Energi in VS Energi ut
Citera
2009-10-07, 12:17
Medlem
Prometeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axel83
Saken med LCHF som gör den dieten så effektiv är just hur mkt man man äter.
Jag kan svära på att det inte har så mkt att göra med att man plockar bort kolhydrater ur sin kost.

Jag sitter här med erfarenheten av mina föräldrar som kört denna diet sedan Nyår 08/09 med goda resultat.
Att de gått ner mkt i vikt råder det inget tvivel om MEN det beror inte helt och fult på att de kör just LCHF.

Iom denna diet så känner de nästan inga hungerkänslor samt att de blir mätta å belåtna på pygme'portioner som skulle få en annan att gråta av svält.

Så att de rasar i vikt beror helt säkert på Energi in VS Energi ut
Det finns ingen som påstår annat än att energi in-ut avgör vad som händer med kroppsvikten.
Poängen med LCHF sägs vara att man blir mättare, som du säger.
Citera
2009-10-07, 17:57
Medlem
aazes avatar
har käkat under 50g kolhydrater/dygn nu i 2 veckor och jag måste säga att för en icke extremt överviktig person suger det fan stenhårt. inge tryck i musklerna samt att det osar aceton ur munnen på mig.

men som diet är det säkert en bra ide
Citera
2009-10-07, 18:30
Medlem
Litanias avatar
Jag har ätit LCHF i ca en månad nu och känner att det kan varit en av de bättre besluten i mitt liv. Mitt sockersug är borta, jag äter två gånger per dag, jag känner ingen "mattrötthet" som man får när man käkar kolhydrater + att mitt blodsocker är så mycket lättare att hålla jämt(diabetiker typ 1).

Själv började jag inte med LCHF för viktminskningens skull utan för de andra hälsovinsterna. De kortsiktiga kan jag bekräfta till fulla och de långsiktiga(kärlen, hjärtat, vikten, lederna, SVININFLUENSAN) kan jag ännu inte bekräfta.
Skulle rekommendera varenda en på flashback att sluta med pasta och käka LCHF. Man mår så himla bra, och så käkar man den godaste maten med =)
Citera
2009-10-07, 19:05
Medlem
Squalos avatar
Klart att det funkar. Nästan alla dieter frunkar.

Det som inte funkar är dom feta människorna som inte håller sig till dieten utan börjar trycka i sig kanelbullar, för att sedan skylla på dieten.
Citera
2009-10-07, 20:33
Medlem
Jag kör en modifierad version av LCHF med kolhydrater på helgerna. Tar en tid att vänja sig men tycker det inte är några större problem nu längre.

Edit:
ja den funkar
Senast redigerad av Jaloopo 2009-10-07 kl. 20:36.
Citera
2009-10-08, 19:57
Medlem
aazes avatar
Finns många LCHF-trådar men väljer att lägga min fråga i denna.

Man kan ju bygga muskler utan kolhydrater. Men varför är det inte att föredra? Någon som känner för att förklara? Förstår fördelen med att det är enkelt att nå kcalöverskott med kolhydrater i kosten, men finns det fler fördelar?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in