2009-10-06, 20:35
Medlem
-ELF-s avatar
Vet någon hur man stänger av köade felrapporteringar i Windows 7?
Det har bara gått två veckor sen jag rensade med Diskrensning och det finns redan 500 mb köade felrapporteringar.
Kan det finnas något under Administrationsverktyg i kontrrolpanelen?
Citera
2009-10-06, 20:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Vet någon hur man stänger av köade felrapporteringar i Windows 7?
Det har bara gått två veckor sen jag rensade med Diskrensning och det finns redan 500 mb köade felrapporteringar.
Kan det finnas något under Administrationsverktyg i kontrrolpanelen?

Ja.
Öppna "Tjänster" och stäng av Windows Error Reporting Service (Windows Felrapportering tror jag tjänsten heter på svenska).
Citera
2009-10-06, 21:29
Medlem
-ELF-s avatar
Okej, tack. Det står ju rätt så tydligt under informationen för den servicen.
MEN, finns det inget annat sätt? För det står ju även att felrapporter kanske inte visas som dom ska.
Det kan ju vara så att felrapporter inte visas som dom ska när t.ex. ett spel inte är kompatibelt.
Citera
2009-10-06, 21:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Okej, tack. Det står ju rätt så tydligt under informationen för den servicen.
MEN, finns det inget annat sätt? För det står ju även att felrapporter kanske inte visas som dom ska.
Det kan ju vara så att felrapporter inte visas som dom ska när t.ex. ett spel inte är kompatibelt.

Det är möjligt att det kan finnas regler som man kan aktivera/inaktivera i Group Policy Editor:n (gpedit.msc), men jag är mer osäker vad gäller det...
Citera
2009-10-06, 22:04
Medlem
927s avatar
menar du rapport till MS eller såna du kan ha nytta av? (om det funkar som i xp)
Citera
2009-10-06, 22:27
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
menar du rapport till MS eller såna du kan ha nytta av? (om det funkar som i xp)
Hmm. Jag vill inte stänga av felrapporter som visas som meddelanden när något går åt skogen.
Jag vill bara inte att det skapar filer som lagras på datorn.
Citera
2009-10-06, 23:05
Medlem
927s avatar
jag har aldrig sett nån lagring, det kanske hör till vista.
det jag menar är det du hittar i loggboken (som visserligen kan va lång) och om tex ie kraschar så finns det ju en felrapportering. den senare kan man stänga av under system ->avancerat (i xp).
tjänsten event log borde va den gör att det visas en händelse i loggboken så man kan ju testa ställa error reporting service på manuell och se vad som händer
Citera
2009-10-07, 09:48
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Nu har jag inte tillgång till en Win 7 här på jobbet, men i XP så hittar du det du söker i Kontrollpanelen \ system samt flik: avancerat

I "felrapportering" kan du inaktivera felrapportering, men välja att bli meddelad när alvarliga fel uppstår.. Och NEJ! Inaktiverar man felrapporteringen däär så hindrar det inte att en logg skrivs till eventbjäbbern!

Edit: Hade annat fönster uppe samtidigt, så jag missade 927´s svar ovan..
Citera
2009-10-07, 12:50
Medlem
-ELF-s avatar
Jo, "System->Avancerat->Nånting" finns i Windows 7 också och jag har inaktiverat den loggninen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in