2009-10-06, 20:35
Medlem
-ELF-s avatar
Vet ngon hur man stnger av kade felrapporteringar i Windows 7?
Det har bara gtt tv veckor sen jag rensade med Diskrensning och det finns redan 500 mb kade felrapporteringar.
Kan det finnas ngot under Administrationsverktyg i kontrrolpanelen?
Citera
2009-10-06, 20:42
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Vet ngon hur man stnger av kade felrapporteringar i Windows 7?
Det har bara gtt tv veckor sen jag rensade med Diskrensning och det finns redan 500 mb kade felrapporteringar.
Kan det finnas ngot under Administrationsverktyg i kontrrolpanelen?

Ja.
ppna "Tjnster" och stng av Windows Error Reporting Service (Windows Felrapportering tror jag tjnsten heter p svenska).
Citera
2009-10-06, 21:29
Medlem
-ELF-s avatar
Okej, tack. Det str ju rtt s tydligt under informationen fr den servicen.
MEN, finns det inget annat stt? Fr det str ju ven att felrapporter kanske inte visas som dom ska.
Det kan ju vara s att felrapporter inte visas som dom ska nr t.ex. ett spel inte r kompatibelt.
Citera
2009-10-06, 21:32
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -ELF-
Okej, tack. Det str ju rtt s tydligt under informationen fr den servicen.
MEN, finns det inget annat stt? Fr det str ju ven att felrapporter kanske inte visas som dom ska.
Det kan ju vara s att felrapporter inte visas som dom ska nr t.ex. ett spel inte r kompatibelt.

Det r mjligt att det kan finnas regler som man kan aktivera/inaktivera i Group Policy Editor:n (gpedit.msc), men jag r mer osker vad gller det...
Citera
2009-10-06, 22:04
Medlem
927s avatar
menar du rapport till MS eller sna du kan ha nytta av? (om det funkar som i xp)
Citera
2009-10-06, 22:27
Medlem
-ELF-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 927
menar du rapport till MS eller sna du kan ha nytta av? (om det funkar som i xp)
Hmm. Jag vill inte stnga av felrapporter som visas som meddelanden nr ngot gr t skogen.
Jag vill bara inte att det skapar filer som lagras p datorn.
Citera
2009-10-06, 23:05
Medlem
927s avatar
jag har aldrig sett nn lagring, det kanske hr till vista.
det jag menar r det du hittar i loggboken (som visserligen kan va lng) och om tex ie kraschar s finns det ju en felrapportering. den senare kan man stnga av under system ->avancerat (i xp).
tjnsten event log borde va den gr att det visas en hndelse i loggboken s man kan ju testa stlla error reporting service p manuell och se vad som hnder
Citera
2009-10-07, 09:48
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Nu har jag inte tillgng till en Win 7 hr p jobbet, men i XP s hittar du det du sker i Kontrollpanelen \ system samt flik: avancerat

I "felrapportering" kan du inaktivera felrapportering, men vlja att bli meddelad nr alvarliga fel uppstr.. Och NEJ! Inaktiverar man felrapporteringen dr s hindrar det inte att en logg skrivs till eventbjbbern!

Edit: Hade annat fnster uppe samtidigt, s jag missade 927s svar ovan..
Citera
2009-10-07, 12:50
Medlem
-ELF-s avatar
Jo, "System->Avancerat->Nnting" finns i Windows 7 ocks och jag har inaktiverat den loggninen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in