2009-10-06, 18:16
Medlem
Lyckades med konststycket att halka, göra en skön saltomortal och slutligen landa på axeln. Enligt läkaren har jag ådragit mig nåt så kul som en "ac-leds-luxation". Nån jävla ledtjosan som har förskjutits i axeln. Ont är bara förnamnet... Han skrev ut citodon, att inta 2st ā 4ggr/dag. Det blir ju bättre, men gör ändå ont som fan. Nu till saken:
Kollade förrådet hemma och hittade diclofenac (50mg), paraflex (250mg) och orudis retard (200mg). Är det nåt av det där jag kan använda med citodon för ökad smärtlindring, och isf vilka doser? Är alltså inte specifikt ute efter något rus (i nuläget iaf - har för ont...)

Tack på förhand
Citera
2009-10-06, 18:20
Medlem
schmeekts avatar
Du kan ju använda diklofenak för mer smärtlindring men jag vet inte hur mycket mer det kommer hjälpa, ta 2st i samband med citodonintaget annars går du till läkaren i morgon och säger att det gör för ont och förhoppningsvis får nånting starkare
Citera
2009-10-06, 18:24
Medlem
Ok, tack för snabbt svar. Man blir inte helt muppig av den kombon då?
Citera
2009-10-06, 18:25
Ändrade till en mer visande rubrik, samt flyttar till Medicin och hälsa, då det inte direkt har med droger att göra...

Citat:
Ursprungligen postat av MoeLester
Nej, det blir du inte.
Citera
2009-10-06, 18:54
Medlem
schmeekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MoeLester

Den kombon har jag ätit allt för många gånger, spelar ju ingen roll vad man får för smärtstillanden så ska man alltid kombinera med Voltaren(diclofenac) enligt läkarna jag har iaf, eftersom det förebygger inflammationer osv
Citera
2009-10-06, 22:29
Medlem
Miss-Lyckads avatar
Kan du lyfta armen över 90 grader utan att det börjar göra ont?
Vet du mer om vilka skador du fick runt ac-leden, tex skador i ligamenten i anknytning till den?
Hur ramlade du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in