2009-10-05, 21:56
Medlem
Någon som fått detta att funka?

Om du har det, kan du beskriva hur du gick till väga?
Citera
2009-10-05, 22:04
Medlem
smurfehs avatar
http://support.apple.com/kb/TS2756
Citera
2009-10-05, 22:04
Medlem
systems avatar
1. Starta BT på datorn och telefonen
2. Parkoppla dem via datorn
3. Starta Internetdelning
4. I iPhone = Inställningar > Allmänt > Nätverk > Internetdelning
5. I datorn (via BT i menyraden) = anslut till nätverket

Du måste stänga av Airport (eller iallfall nedprioritera den). Gäller nog även Ethernet.
Nästa gång du ska ansluta, börja på punkt 4.
Citera
2009-10-05, 22:26
Medlem
Har följt apple support men funkar tyvärr ändå inte.
"Anslut till nätverk" är av någon anledning gråad.

Skiter i det här, får bli kabeln.
Citera
2009-10-05, 22:33
Medlem
systems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freestate
Har följt apple support men funkar tyvärr ändå inte.
"Anslut till nätverk" är av någon anledning gråad.

Skiter i det här, får bli kabeln.
Isåfall:
1. Ta bort bort parkopplingen från båda.
2. Starta om båda.
3. Börja om.

Ovanstående har hjälpt mig.
Citera
2009-10-06, 10:06
Bannlyst
Använd USB-kabeln istället.. Då funkar det direkt, tycker också att BT krånglar..
Citera
2009-10-12, 13:13
Medlem
Mongouls avatar
jag har använt min iphone (via bluetooth) som mobilt bredband de senaste veckorna. nu idag när jag försökte ansluta så stod det att det var nätdelning på iphonen, var även ansluten stod det på macen. men jag kom inte ut på nätet!!! det funkar med sladd, men inte med blåtand

vad göra? det är en iphone 3g och en MBP unibody.
Citera
2009-10-13, 00:34
Medlem
Maajkas avatar
Har precis samma problem när jag ska ansluta med blåtand.

Det hoppar fram och tillbaka, ena stunden hittar datorn telefonen och nästa stund inte. Dock funkar det klockrent med sladden!
Citera
2009-11-16, 00:22
Medlem
Hej, har fått Bluetooth och iphone att funka tidigare, men det har slutat fungera titt som tätt. Då har jag parat om iphonen med min Mac för att få det att fungera igen.

Ikväll slutade det funka igen, så jag tog bort både "Bluetooth PAN" och iphonen under Bluetooth.

Därefter parade jag om iphonen med Macen. Problem: Det går att ansluta till iphonen från macen, och den blåa rutan "internet tethering active" dyker upp på telefonen. Alla inställningar på telefonen är rätt. Men det funkar ändå inte.

Jag noterade att under "Nätverk" finns inte längre "Bluetooth PAN" (tog bort den tidigare). Jag kan inte få den tillbaka, och minns inte hur den hamnade där. Är det detta som är problemet?

Hur gör jag?
Citera
2009-11-16, 15:26
Medlem
handtralalas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ecglsd
Hej, har fått Bluetooth och iphone att funka tidigare, men det har slutat fungera titt som tätt. Då har jag parat om iphonen med min Mac för att få det att fungera igen.

Ikväll slutade det funka igen, så jag tog bort både "Bluetooth PAN" och iphonen under Bluetooth.

Därefter parade jag om iphonen med Macen. Problem: Det går att ansluta till iphonen från macen, och den blåa rutan "internet tethering active" dyker upp på telefonen. Alla inställningar på telefonen är rätt. Men det funkar ändå inte.

Jag noterade att under "Nätverk" finns inte längre "Bluetooth PAN" (tog bort den tidigare). Jag kan inte få den tillbaka, och minns inte hur den hamnade där. Är det detta som är problemet?

Hur gör jag?

Klicka på plustecknet som finns under listan med olika nätverkstjänster (dvs, när du öppnat nätverkspanelen i Systeminställningar), där kan du välja att lägga till Bluetooth PAN på nytt samt välja vilket namn du vill att tjänsten ska ha. Detta är för 10.6 men har för mig att det är samma för 10.5.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in