2009-10-05, 20:07
Medlem
Har en kawasaki kxf 250 -04.
Kan ej kicka igång den längre,har bytt tändstift men det hjälpte ej.Det konstiga är att den går att kicka igång när den e varm men inte när den är kall?Får rulla igång den hela tiden... Nån som vet vad det kan vara eller vad jag ska kolla? tacksam för svar..
Citera
2009-10-08, 15:41
Medlem
har en polre som kör en crf 250 -08 som har samma problem, går att kicka igång ibland men får ofta springa igång den när den är kall. men sen funkar de när den är varm. har hört samma om många 250 4t. ring o kolla med nån kawasaki återförsäljare eller cross butik. dom borde ju veta. här har du länk till delta racing i falkenberg. www.deltamc.se/
dom säljer ju kawa o har bra mekaniker.
Citera
2009-10-12, 12:55
Medlem
ddhs avatar
Ventilerna behöver justeras. Dem skall ju kontroleras / justeras med tidsintervaller och då dom blir lite ojusterade så blir maskinerna svårstartade.
Citera
2009-10-12, 17:43
Medlem
betyder det att jag måste köpa helt nya ventiler eller räcker det med att ställa in dem gamla?
Citera
2009-10-12, 17:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ddh
Ventilerna behöver justeras. Dem skall ju kontroleras / justeras med tidsintervaller och då dom blir lite ojusterade så blir maskinerna svårstartade.
måste jag köpa nya ventiler eller räcker det med att ställa in dem gamla?
Citera
2009-10-12, 18:02
Medlem
-V-s avatar
borde inte tråden hamna i bil etc.. forumet..

borde vara ventilerna...
Citera
2009-10-12, 18:16
Medlem
det e bara lyfta på toppen och mäta in dom korrekt.. får göras ofta på kawasaki och suzukis 250f från 04 - 05 om ja minns rätt. dock är de ganska svårt o få allt rätt så du bör nog lämna in den på närmsta mc firma.
Citera
2009-10-16, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av heavyharry123
måste jag köpa nya ventiler eller räcker det med att ställa in dem gamla?

behöver bara köpa nya shims( små metallbrickor) kostar typ 50kr st. går rätt lätt o kolla om de är rätt inställda om du bara har en verkstadshandbok( måste veta rätt mått till just din cykel). bara plocka bort toppkåpan o sen kolla med bladmått mellan kamen/gaffeln o ventilena.om måtten inte stämmer så får du ta bort kammen o byta ut shimsen. allt står i boken. de är alltså inte ventilerna som justeras utan shimsen som sitter på ventilerna. ventilerna stilts ju upp i toppen varje gång dom går tillbaks o då blir mellanrummet mellan kam o ventil mindre med tiden, då behövs de bytas till mindre shims.
Citera
2009-10-16, 16:12
Medlem
mxnissens avatar
Vanligt fel på dessa -04 och -05 modellerna. Man ser många kommer puttandes för att de inte får igång dem och tror att de är sura..
Har själv haft detta problemet på min gammla betta, det är ventilerna, shimsen får bytas tror jag :P hehe.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in