2009-10-05, 19:00
Medlem
Hej, jag undrar vad ni tror bankernas inställning till detta är.

Jag vill låna 150 000kr för att renovera lgnheten och laga bilen.

Jag försörjer mig på poker och får studiebidrag. utöver det får jag varje månad 6500kr av min bror i två år framåt. (skuld)

Det jag har säkerhet är min lägenhet och bil som är köpta kontant och är värda ca. 500 000kr sammanlagt.

Har inga lån, skulder eller betalningsanmärkningar.

vad tror ni?
Citera
2009-10-05, 19:15
Medlem
fakirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oballle123
Jag försörjer mig på poker och får studiebidrag. utöver det får jag varje månad 6500kr av min bror i två år framåt. (skuld)

Du får ca 8050kr i månaden förutom pokern. Hur mycket i månaden får du ut på poker?
Citera
2009-10-05, 19:17
Medlem
waxizs avatar
Tror inte att banken kommer bry sig varken om pengarna från din bror eller pokern (pokern kan nog ses negativt till och med)..
Men då du har en lägenhet så kanske det kan gå att belåna den lite, men enklast är väll att ringa och höra?
Citera
2009-10-05, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av waxiz
Tror inte att banken kommer bry sig varken om pengarna från din bror eller pokern (pokern kan nog ses negativt till och med)..
Men då du har en lägenhet så kanske det kan gå att belåna den lite, men enklast är väll att ringa och höra?

Ok så de skiter i vart jag får pengar ifrån sålänge jag har säkerhet. Skall göra det.
Citera
2009-10-05, 23:51
Medlem
Banken och andra kreditgivare vill helst ha dokumentation på din deklarerade inkomst som grund till lån.

Var inte helt säker på att du kommer få ett lån beviljat bara för att du har en säkerhet på 500'...

Tänk på att banken bara kommer att kunna se ett studiebidrag och din lägenhet som säkerhet och grund (såvida du inte deklarerar vinstpengarna från pokern), det ger en osäker och mindre tillförlitlig bild av din återbetalningsskyldighet till dem.

En kreditgivare måste bedöma en rad olika aspekter hos en kund för att bevilja ett lån och se till så att han eller hon klarar av att betala amortering och ränta, utan att behöva skuldsätta sig, leva på existensminimum och i värsta fall personlig KK.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in