2024-10-27, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vasectomater
Man kan kalla sig själv för vad man vill men det finns bara ett Gudsväsen, Fadern, Sonen och den Heliga Anden som alla tre individuella personligheter är av samma väsen: Gud.

Så du anser att Jesus är en falsk gud? När JV kallar Jesus för “en gud” så kallar de alltså Jesus för en falsk gud? Så JV måste dyrka Jehova och ära den falska guden Jesus?

Du ärar en falsk gud?

Vi tillber inte Jesus, det borde du veta som ett före detta Jehovas vittne.
Citera
2024-10-27, 16:54
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ttsp
Vi tillber inte Jesus, det borde du veta som ett före detta Jehovas vittne.

Skrev jag tillbe och inte ära?

Ärar du andra falska gudar också förutom Jesus? Är det bibliskt att ära falska gudar? Vi vet båda att JV översätter det grekiska ordet proskuneo (dyrka) till ära endast när det kommer till Jesus.

Du vet att jag aldrig vart ett JV, däremot uppväxt med en fanatisk JV förälder (barnmisshandel). Jag har aldrig vart med i en sekt, du har ju vart med i flera, bla Livets Ord. Du kan omöjligtvis vara en pålitlig människa som vet vad du talar om, därför är du alltid i konflikt på detta forum.
Citera
2024-10-27, 17:09
Medlem
Citat:
du har ju vart med i flera, bla Livets Ord. Du kan omöjligtvis vara en pålitlig människa som vet vad du talar om, därför är du alltid i konflikt på detta forum.

Usch, vilken hemsk människa du är.

Jag har erfarenheter som du verkar sakna, du är helt utan empati och demoniserar dina medmänniskor.

Jag förstår inte vad du förespråkar, är det enbart att se ner på andra människor och förnedra andra människor? På ett sätt tycker jag synd om dig, men på ett annat sätt h**ar jag dig.

Det är DU som är helt opålitlig a la Trump.

Usch, prata inte med mig igen!!!
Citera
2024-10-27, 17:17
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Usch, vilken hemsk människa du är.

Jag har erfarenheter som du verkar sakna, du är helt utan empati och demoniserar dina medmänniskor.

Jag förstår inte vad du förespråkar, är det enbart att se ner på andra människor och förnedra andra människor? På ett sätt tycker jag synd om dig, men på ett annat sätt h**ar jag dig.

Det är DU som är helt opålitlig a la Trump.

Usch, prata inte med mig igen!!!

Först anklagar du mig för att vara ett fd vittne vilket du vet att jag inte är. Sen får du ett emotionellt Karen-utbrott när jag skriver att du är ett fd Livets Ordare vilket du själv har berättat, vilket gör det till ett faktum. Sen drar du upp Trump vilket inte har med saken att göra öht.
Allt detta stärker mitt påstående att du är opålitlig, både medvetet och omedvetet. Du är ett bräckligt vrak.

Jag upprepar: är det bibliskt att ära falska gudar?
Citera
2024-10-27, 17:17
Medlem
Citat:
Skrev jag tillbe och inte ära?

Ärar du andra falska gudar också förutom Jesus? Är det bibliskt att ära falska gudar? Vi vet båda att JV översätter det grekiska ordet proskuneo (dyrka) till ära endast när det kommer till Jesus.

Du vet att jag aldrig vart ett JV, däremot uppväxt med en fanatisk JV förälder (barnmisshandel). Jag har aldrig vart med i en sekt, du har ju vart med i flera, bla Livets Ord. Du kan omöjligtvis vara en pålitlig människa som vet vad du talar om, därför är du alltid i konflikt på detta forum.

Om du ska få mitt förtroende igen, berätta vilken organisation, vilken livssyn du förespråkar.

Jag misstänker att du förespråkar Vasectomaters sekt med endast en enda medlem, Vasectomater själv
Citera
2024-10-27, 17:18
Medlem
Citat:
Först anklagar du mig för att vara ett fd vittne vilket du vet att jag inte är.

Vad är du då?
Citera
2024-10-27, 17:20
Medlem
Citat:
Sen får du ett emotionellt Karen-utbrott när jag skriver att du är ett fd Livets Ordare vilket du själv har berättat, vilket gör det till ett faktum.

Du vet själv att det var i ett förnedrande uttalande, istället för att jag har haft en erfarenhet.
Citera
2024-10-27, 17:24
Medlem
Citat:
Sen drar du upp Trump vilket inte har med saken att göra öht.
Allt detta stärker mitt påstående att du är opålitlig, både medvetet och omedvetet. Du är ett bräckligt vrak.

Jo, du vet väl att Trump ljuger och förvränger?

"Du är ett bräckligt vrak" haha, som om inte Trump hade sagt detta för att förnedra sin motståndare.

Ni f.d. Jehovas vittnen har nog lärt upp hur Trump ska agera.
Citera
2024-10-27, 17:28
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Om du ska få mitt förtroende igen, berätta vilken organisation, vilken livssyn du förespråkar.

Jag misstänker att du förespråkar Vasectomaters sekt med endast en enda medlem, Vasectomater själv

Haha, men nu skämtar du? Men ta fram luktsaltet Karen och håll hårt i pärlhalsbandet. Vill du ha numret till min manager också så du kan ringa och klaga?

Du vet allt det där om mig redan, vi har betat av det i ett årtionde nu. Just nu befinner vi oss i en tråd om treenigheten, något du vet att jag förespråkar.

Så igen, är det bibliskt att ära falska gudar?
Citera
2024-10-27, 17:32
Medlem
Citat:
Haha, men nu skämtar du? Men ta fram luktsaltet Karen och håll hårt i pärlhalsbandet. Vill du ha numret till min manager också så du kan ringa och klaga?

Du vet allt det där om mig redan, vi har betat av det i ett årtionde nu. Just nu befinner vi oss i en tråd om treenigheten, något du vet att jag förespråkar.

Så igen, är det bibliskt att ära falska gudar?

Nej, jag vet inte vilka dina bröder och systrar är. Jag misstänker att du sitter helt ensam i din kammare och är förbannad över vad din älskade mor gjorde mot dig.
Citera
2024-10-27, 17:35
Medlem
Vasectomaters avatar
Citat:
Du vet själv att det var i ett förnedrande uttalande, istället för att jag har haft en erfarenhet.

Det är värre att bli kallad ett fd jehovas vittne, särskilt när du vet att det inte är sant. Det är som att bli anklagad för djävulsdyrkan och satanism.

Du är en fire starter, allt så du kan åberopa påhoppning så du kan avleda själva diskussionen. Som sagt, det enda ställe du lugnt kan diskutera bibliska ämnen och gud är med andra Jehovas vittnen. Alla andra ställen skapar konflikter. Men jag har på känn att du gillar konflikter för det får ditt förföljelsekomplex tillfredsställt. Jag undrar hur du var som en Livets Ordare? Var du lika ettrig då?
Citera
2024-10-27, 17:42
Medlem
Citat:
Det är värre att bli kallad ett fd jehovas vittne, särskilt när du vet att det inte är sant. Det är som att bli anklagad för djävulsdyrkan och satanism.

Du är en fire starter, allt så du kan åberopa påhoppning så du kan avleda själva diskussionen. Som sagt, det enda ställe du lugnt kan diskutera bibliska ämnen och gud är med andra Jehovas vittnen. Alla andra ställen skapar konflikter. Men jag har på känn att du gillar konflikter för det får ditt förföljelsekomplex tillfredsställt. Jag undrar hur du var som en Livets Ordare? Var du lika ettrig då?

Haha, alla kan se att det var du som blev personlig först och fortfarande är: "Var du lika ettrig då?"

Jag var lika "ettrig" när det gäller sanningen, har du koll på varför jag hamnade hos Livets Ord? Det tror jag knappast!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in