Citat:
Tror vi får ta detta ur en annan vinkel.
Jesus säger som uppstånden i uppenbarelseboken att han var människa.
Vart tror du att han befinner sig som uppstånden, i relation till människorna på Jorden?
Behöver man gå till en speciell plats här i den fysiska världen för att möta honom?
Han är överallt eller hur?
Om du håller med om att han är överallt i hela universum så borde du också hålla med om att han också är i alla tider i relation till människorna här i världen.
Om du inte är med på det så får vi granska det lite mer.
Om han som uppstånden nu är i alla tider så är han också närvarande när han som tidsbunden människa dör och stiger upp dit där han är.
Jag tror jag har svarat på vem det är som sitter på tronen nu.
Jesus säger som uppstånden i uppenbarelseboken att han var människa.
Vart tror du att han befinner sig som uppstånden, i relation till människorna på Jorden?
Behöver man gå till en speciell plats här i den fysiska världen för att möta honom?
Han är överallt eller hur?
Om du håller med om att han är överallt i hela universum så borde du också hålla med om att han också är i alla tider i relation till människorna här i världen.
Om du inte är med på det så får vi granska det lite mer.
Om han som uppstånden nu är i alla tider så är han också närvarande när han som tidsbunden människa dör och stiger upp dit där han är.
Jag tror jag har svarat på vem det är som sitter på tronen nu.
Just nu är det djävulen som sitter på tronen här på jorden.
I himmelriket (här på denna jorden i framtiden) från kapitel 20 i uppenbarelseboken sitter Jesus på tronen, efter att Han slutligt har besegrat djävulen i kapitel 19 och i kapitel 21, tusen år senare, skapas den nya jorden och himmelen där Jesus sitter på tronen i all evighet.
I ett evighetsperspektiv är det redan avklarat. Vi väntar bara på att tiden ska rinna ut.
I Guds Rike är det Fadern som sitter på tronen med Jesus (sonen) på sin högra sida. Nu och för alltid.
Så svara nu på hur Jesus, som enligt dig sitter på tronen i Guds Rike i kapitel 5, INTE är värdig att öppna sigillen?
Uppenbarelseboken 5:1
1 Och jag såg i högra handen på honom som satt på tronen en bokrulle med skrift på både insidan och utsidan, förseglad med sju sigill[a]. 2 Och jag såg en väldig ängel som ropade med stark röst: "Vem är värdig att öppna bokrullen och bryta dess sigill?" 3 Men ingen i himlen eller på jorden eller under jorden kunde öppna bokrullen eller se in i den. 4 Och jag grät bittert över att det inte fanns någon som var värdig att öppna bokrullen eller se in i den.
5 Men en av de äldste sade till mig: "Gråt inte! Se, Lejonet av Juda stam, Davids rotskott, har segrat. Han kan öppna bokrullen och dess sju sigill."
Du får som sagt sluta fantisera nu och börja läsa bibeln istället.