2018-06-23, 21:01
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Det är inga fakta, det enda du lägger fram är lögner och feltolkningar.
Du har inte ens klarat av att motivera det utan personamgrepp eller argumentationsfel. Istället sitter du och försöker rättfärdiga våldtäkter och avgudadyrkan som lagen klargjort att det utgör flera brott mot.

Du är alltså fortsatt en inkonsekvent hycklare som vanhedrar det du försöker hävda någon rätt till som "din" tro, förgäves.
Citera
2018-06-23, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denom
Jesus är därmed inte Gud då han inte är YHWH utan en nefilim född av en sköka.
Jesus har FÅTT all makt av Fadern TILLS han har besegrat alla sina fiender. Den som har all makt är lik Gud I MAKT, men de delar inte samma ÄRA. Det står klart för alla som läser att du är en grälsjuk kvinna.
Citera
2018-06-23, 21:15
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jesus har FÅTT all makt av Fadern TILLS han har besegrat alla sina fiender. Den som har all makt är lik Gud I MAKT, men de delar inte samma ÄRA. Det står klart för alla som läser att du är en grälsjuk kvinna.
Bara nefilim skulle behöva strida mot fiender vilket är precis så det funkade med Jesus som stred mot mänskligheten och blev besegrad. YHWH har inga fiender att behöva strida mot och är odelbar.
Citera
2018-06-23, 22:05
Medlem
Pressombudsmannens avatar
Citat:
Bara nefilim skulle behöva strida mot fiender vilket är precis så det funkade med Jesus som stred mot mänskligheten och blev besegrad. YHWH har inga fiender att behöva strida mot och är odelbar.
På vilket sätt blev Jesus besegrad menar du? Genom att dö? Det var ju genom att han dog på korset som han vann. Kristendomen spreds genom hela världen precis som han ville. Nu väntar vi bara på slutet.
Citera
2018-06-23, 22:12
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pressombudsmannen
På vilket sätt blev Jesus besegrad menar du? Genom att dö? Det var ju genom att han dog på korset som han vann. Kristendomen spreds genom hela världen precis som han ville. Nu väntar vi bara på slutet.
Avgudadyrkan av symbolik genom ritualerna som utförs är vad du kallar att vinna? Inte enligt lagen.
Citera
2018-06-23, 22:14
Medlem
Citat:
Avgudadyrkan av symbolik genom ritualerna som utförs är vad du kallar att vinna? Inte enligt lagen.
Vilken lag pratar du om? Tycker du Jesus Kristus förlorade när han dog?
Citera
2018-06-23, 22:20
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Vilken lag pratar du om? Tycker du Jesus Kristus förlorade när han dog?
Är du obekant med judendomen förstår jag att du inte fattar någonting.
Citera
2018-06-23, 22:26
Medlem
Citat:
Är du obekant med judendomen förstår jag att du inte fattar någonting.
Menar du de 10 budorden så står det ingenting om ritualer. Avgudadyrkan är en annan sak. Efterssom Jesus är gud så är det inget fel med att avguda Jesus.
Citera
2018-06-23, 22:40
Medlem
Denoms avatar
Citat:
Menar du de 10 budorden så står det ingenting om ritualer. Avgudadyrkan är en annan sak. Efterssom Jesus är gud så är det inget fel med att avguda Jesus.
De 10 budorden är vad som förväntas av gentiles, att avguda en nefilim som ni gör till eran gud är i linje med vad man kan förvänta sig av hedningars försök att försvara sin avgudadyrkan.
Citera
2018-06-23, 23:42
Medlem
Citat:
De 10 budorden är vad som förväntas av gentiles, att avguda en nefilim som ni gör till eran gud är i linje med vad man kan förvänta sig av hedningars försök att försvara sin avgudadyrkan.
De 10 budorden är vad som förväntas av judarna att följa. Judarna förväntade sig inte att hedningarna (gentiles) skulle följa budorden. Det var Jesus som bad sina lärjungar att göra alla folk till lärjungar enligt Matteusevangeliet 28:18: Då gick Jesus fram till dem och talade till dem: ”Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. 19Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn 20och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.”
Citera
2018-06-23, 23:44
Medlem
Denoms avatar
Citat:
De 10 budorden är vad som förväntas av judarna att följa. Judarna förväntade sig inte att hedningarna (gentiles) skulle följa budorden. Det var Jesus som bad sina lärjungar att göra alla folk till lärjungar enligt Matteusevangeliet 28:18: Då gick Jesus fram till dem och talade till dem: ”Åt mig har getts all makt i himlen och på jorden. 19Gå därför ut och gör alla folk till lärjungar: döp dem i Faderns och Sonens och den heliga Andens namn 20och lär dem att hålla alla de bud jag har gett er. Och jag är med er alla dagar till tidens slut.”
Nej, det är 613 bud som ska följas.
Citera
2018-06-24, 00:07
Medlem
Smesos avatar
Citat:
Jag upprepar "Maria sade: ”Jag är Herrens tjänarinna. Må det ske med mig som du har sagt."

Det är inte att samtycka, det är att resignera.
Samma sak om Maria hade träffat på 5 romerska soldater i en mörk gränd. Då kan hon också ha resignerat och sagt "Må det ske med mig".

Det står ingenstans att det var något som Maria ville vara med om.
Senast redigerad av Smeso 2018-06-24 kl. 00:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in