Citat:
Ursprungligen postat av nezeriil
Min flickvän har en lägenhet med en hyra på 3200 exklusive el.
Hon är anställd som vikarie på statoil och hemtjänsten, men där får hon nästan aldrig rycka in.
Vad kan hon få för bidrag? Hon måste ju betala hyra mat etc? Vem går man till för att prata om det?
Förstår och har för mig att man måste vara på arbetsförmedlingen 6 dagar i veckan för att kunna få bidrag, men det är lugnt. Vill inte bli vräkt bara.
Du ringer till socialförvaltningen o ber dom koppla dig till dom som har hand om just ekonomiska bistånd.
Men hoppas då inte på förmycket, hon får max tjäna XXXXSEK i månaden för att överhuvudtaget få bidrag, sen får hon bara betalt för
TEX 180 kwh i månaden, sen ca 1500 sek till mat, tv, bredband, telefon etc betalar de givetvis inte.
Men besöka AF 6 ggr i veckan låter lite överdrivet, speciellt om hon jobbar, då är det bara att medela just det, att hon jobbar vissa tider.
Har själv bara gått på bidrag under en period (då jag jobba svart undertiden

) då var jag bara där 1-2 ggr i veckan. Dock så fick man vissa störiga uppdrag, tex leta upp 60 företag på Eniro och skicka intresseanmälan dit (via vanlig post), och ovanpå det så skulle jag söka 30 jobb i veckan.
Orkade själv inte med allt de klyddet så fixade så jag blev anställt vitt efter ca 6 månader :P
Lycka till!