Citat:
Ursprungligen postat av nezeriil
Min flickvn har en lgenhet med en hyra p 3200 exklusive el.
Hon r anstlld som vikarie p statoil och hemtjnsten, men dr fr hon nstan aldrig rycka in.
Vad kan hon f fr bidrag? Hon mste ju betala hyra mat etc? Vem gr man till fr att prata om det?
Frstr och har fr mig att man mste vara p arbetsfrmedlingen 6 dagar i veckan fr att kunna f bidrag, men det r lugnt. Vill inte bli vrkt bara.
Du ringer till socialfrvaltningen o ber dom koppla dig till dom som har hand om just ekonomiska bistnd.
Men hoppas d inte p frmycket, hon fr max tjna XXXXSEK i mnaden fr att verhuvudtaget f bidrag, sen fr hon bara betalt fr
TEX 180 kwh i mnaden, sen ca 1500 sek till mat, tv, bredband, telefon etc betalar de givetvis inte.
Men beska AF 6 ggr i veckan lter lite verdrivet, speciellt om hon jobbar, d r det bara att medela just det, att hon jobbar vissa tider.
Har sjlv bara gtt p bidrag under en period (d jag jobba svart undertiden

) d var jag bara dr 1-2 ggr i veckan. Dock s fick man vissa striga uppdrag, tex leta upp 60 fretag p Eniro och skicka intresseanmlan dit (via vanlig post), och ovanp det s skulle jag ska 30 jobb i veckan.
Orkade sjlv inte med allt de klyddet s fixade s jag blev anstllt vitt efter ca 6 mnader :P
Lycka till!