• 1
  • 2
2009-10-05, 08:42
Bannlyst
Tja

Får ofta in såna här spam mail om att "låna pengar snabbt och enkelt" osv. Har hittils bara ignorerat dessa. Nu är det så att jag ska göra en sak på onsdag och behöver runt 1500 kr extra som jag kan betala tillbaka den 23de, alltså om mindre än 20 dagar. Finns det något säkert sätt att göra detta på, något med låg ränta t.ex.?

alla tips välkomnas!
Citera
2009-10-05, 08:48
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av URBANARTS89
Tja

Får ofta in såna här spam mail om att "låna pengar snabbt och enkelt" osv. Har hittils bara ignorerat dessa. Nu är det så att jag ska göra en sak på onsdag och behöver runt 1500 kr extra som jag kan betala tillbaka den 23de, alltså om mindre än 20 dagar. Finns det något säkert sätt att göra detta på, något med låg ränta t.ex.?

alla tips välkomnas!

Sms lån på Http://www.Folkia.se
Citera
2009-10-05, 09:12
Medlem
Smugens avatar
Ta du och låna av en bekant/släkting/familjemedlem istället. Sms-lån är ingen välgörenhetsorganisation
Citera
2009-10-05, 10:08
Medlem
pang olufsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugen
Ta du och låna av en bekant/släkting/familjemedlem istället. Sms-lån är ingen välgörenhetsorganisation

Och det är föräldrar och vänner?
Citera
2009-10-05, 10:22
Medlem
Lommis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen

Nej, men dom tar oftast inte 350 % i ränta som äckliga smslånföretag.
Citera
2009-10-05, 12:28
Medlem
Kalmantos avatar
Jag tycker pantbanken är ett relativt bra alternativ. Visst fan känns det dumt när man tänker efter hur mycket pengar dom fått in in på min stackars gitarr, men man riskerar ju inget annat än att förlora den, vilket i o för sig vore förjävligt.
Citera
2009-10-05, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lommi
Nej, men dom tar oftast inte 350 % i ränta som äckliga smslånföretag.
äckliga? Erbjuder det inte bara en tjänst som marknaden efterfrågar? Gör detta att man är äcklig? Är man inte äcklig om man använder sig av dessa äckliga tjänster?
Citera
2009-10-05, 12:59
Medlem
offas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HeavyMS
äckliga? Erbjuder det inte bara en tjänst som marknaden efterfrågar? Gör detta att man är äcklig? Är man inte äcklig om man använder sig av dessa äckliga tjänster?

Ja det är äckligt då det bevisar hur osund och ohållbar ekonomisk syn man har.

ONT, ska man låna en såpass liten summa så kanske någon form av kortkredit vore mest passande. Givetvis förutsatt att man återbetalar det nästkommande månad, då man normalt slipper räntor på så kort tid.

Kortkredit på några tusen borde väl inte kräva alltför mycket, bara man har någon form av inkomst.
Citera
2009-10-05, 13:07
Medlem
Om du inte kan/vill låna av vänner familj är nog pantbank ett bättre alternativ än sms-lån. Exempel, låna 1500kr hos pantbanken.se i en månad kostar 89kr.
Citera
2009-10-05, 14:21
Medlem
Smugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pang olufsen

Nej men tar förhoppningsvis inte 500% i ränta....

Har du någon form av inkomst borde du ju kunna handla på kredit?
Citera
2009-10-05, 15:22
Medlem
Kingers avatar
Fråga nån kompis bara.
Citera
2009-10-05, 15:27
Medlem
aleisters avatar
Låt kompisar och vänner vara ifred. Använd pantbank, kortkredit, banklån, sms-lån. I den ordningen.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in