2004-01-08, 18:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Det är ju ett gäng fjantar så vad hade du förväntat dig?
Dig vill jag verkligen träffa
2004-01-08, 18:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Vi på Baltic Inkasso driver in skulder som inte de vanliga
inkassobolagen, kronofogden mm, klarar av. Vårt koncept är business
to
business, och med speciella avtal skriver Du över skulden till oss,
vilket betyder att vi inte behöver följa någon larvig svensk inkasso-
lagstiftning. Våra ryska representanter delger sedan personligen de
skuldsatta om vad som gäller, och att betalning är ÖNSKVÄRD. Vi har
även en stämpelservice som får den skuldsatte att kvickna till
rejält.
VI ÄR DET ENDA FUNGERANDE ALTERNATIVET, OM DU VERKLIGEN VILL HA DINA
PENGAR. Besök oss på http://www.balticinkasso.com om Du önskar hjälp
eller vår stämpel.
----------------------------------------------------------------------------
Detta är er annons och att säga att ni inte bedriver inkasso är en lögn.
Alltså ljuger du.
Ok, annonen kunde vara formulerad annorlunda, men vem har sagt att vi bryter mot lagen, inte ens annonsen säger det...
2004-01-08, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thompa
Eller så ljuger annonsen?
Kunde formulerats på ett annat sätt. SANT
2004-01-08, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av typhos
Känns som det bara är en tidsfråga innan Baltic Inkasso pissar i fel pool
och får betala ett onödigt högt pris.
Men vad vet jag?
Ja vad vet Du? Vi får väl se vad framtiden har till oss alla.
2004-01-08, 18:52
Medlem
WhoAmIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teoderik
Nej jag vet att vi inte alltid gör korrekta bedömningar, men vem gör det. I de fall vi skapat skada på grund av fel från vår sida har vi sökt ställa saken till rätta på bästa sätt. Ja vad gör oss den rätten. Vi tar den, så är det bara.

Konsekvenserna av era felbedömningar kanske blir alvarligare än konsekvenserna av andra felbedömningar. Det är ett av skälen till att jag ogillar den verksamhet som vissa användare här antyder att de tror att ni bedriver.
2004-01-08, 18:53
Medlem
Citat:
Dom pinka nog i motvind här, därför snubben försvann
Vi ska nog tala om att pinka Du och jag en vacker dag. Utan att ljuga allför mycket kan jag säga att det skall bli mig det största nöje i världen att få en pratstund med dig, och jag hoppas verkligen någon har vänligheten att ge mig info om dig min vän... Du har lyckats med konststycket att få en vän för livet MED DETTA ÄR MINA SVAR KLARA, JAG SKALL FÖLJA DEBATTEN HÄR OCH HOPPAS ATT ALLA ÄR NÖJDA OCH GLADA ATT NI FÅTT CHANSEN ATT STÄLLA FRÅGOR. Vårt nummer är +37251984651 om någon har relevanta frågor eller dylikt eller vill tala om Member-X
2004-01-08, 18:53
Medlem
WhoAmIs avatar
Citat:
Ni [BI] är ett gäng fjantar som använder er av smutsiga metoder vilket kanske skrämmer vanligt folk.

Jag har ingen aning om ifall BI är fjantar eller inte, så det är inte det jag vill uttala mig om. Men, tänk på att steget från att erbjuda kaffe till att faktiskt koka en kanna inte är långt.
Kafferep brukar ofta börja med erbjudanden utan innehåll under lång tid, därefter kommer själva kaffet.
Oavsätt om de är fjantar eller inte, så är jag skrämd av deras verksamhet.
Men, så hör jag också defenitivt, i det här sammanhanget, till kategorin vanligt folk.
2004-01-08, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhoAmI
Konsekvenserna av era felbedömningar kanske blir alvarligare än konsekvenserna av andra felbedömningar. Det är ett av skälen till att jag ogillar den verksamhet som vissa användare här antyder att de tror att ni bedriver.
Du har rätt, men tro mig vi gör inget överilat, vi söker all tillgänglig info före vi agerar
2004-01-08, 19:24
Medlem
TSs avatar
Jag tar mig friheten att bemöta/påpeka/lägga till mina kommentarer till några fria citat från "Teoderik".

"Ja vad gör oss den rätten. Vi tar den, så är det bara."

Och eftersom ni tar den, så är den er given...? Logiska kullerbyttor...

Om era arbetmetoder är sådana som ni mellan raderna antyder att dom är, så kan en eventuell felbedömning från eran sida, vilket du själv erkänner händer, orsaka mer skada än vad ni någonsin kan återgälda den drabbade.

"Sant vi tar inte i småcase normal om det inte är för en ädel sak :-)"

Ädel. Ja, det verkar vara ert signum. Jag kan verkligen se en riddare i en rustning med "baltic inkasso" instansat på brynjan med en flagga i hand där det står "Ädel" på.

"Jag har försökt att vara korrekt och ge svar."

Men vilka svar har givits? Jag är ledsen men jag kan inte säga att jag är nöjd med något/ra av de svar jag har erhållit.

Edit: *för övrigt tycker jag att trådens tanke var bra, synd att den har urartat lite och synd att detta är sista dagen att få svar på frågor. Jag, personligen, är både intresserad och fascinerad över BI:s verksamhet vilket jag, om man får se till mängden av frågor,inte verkar ensam om*
2004-01-08, 19:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teoderik
föredrar president men det finns ju inte i Sverige När jag säger att jag gärna träffar den där X så menar jag det, jag är en stolt man och är stolt över att arbeta vid BI, om någon smutskastar min arbetsplats är jag redo att med allt försvara densamma. Vår heder och stolthet och för oss det viktigaste. Vi lever i skilda världar och det är väl kanske bra, tror inte någon av oss skulle vilja byta med varandra. Men får vi en utmaning så tar vi den. Folk får ogilla vår verksamhet om de vill men att smutskasta oss utan att veta vilka vi är, det är inte vare sig smart eller korrekt. En polisanmälan från denne X sida skulle medföra att hans adress blir offentlig, så why not
Du har nu brutit mot ett flertal forumregler, detta kommer att leda till att du blir avstängs som medlem. Kanske också att Flashback slutar med att ha era annonser här. Du motarbetar ditt företag grovt och är knappast därför så trogen som du påstår.
2004-01-08, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Du har nu brutit mot ett flertal forumregler, detta kommer att leda till att du blir avstängs som medlem. Kanske också att Flashback slutar med att ha era annonser här. Du motarbetar ditt företag grovt och är knappast därför så trogen som du påstår.
Ja disskutionen är som sagt avslutad. Det jag skrivit står jag för. Vill nu någon stänga av mig så varför inte jag skapade namnet för denna tråd. Är normalt aldrig ute på Forum överhuvudtaget. Skulle flashback ta bort vår annons så överlever vi nog det min lille skånske vän. Och om jag är trogen företaget? Det mig en stor ära att få arbeta för BI och jag respekterar BI:s ledning som min familj
2004-01-08, 20:22
Inaktiv Administrator
admin2s avatar
Tråden har spårat ur *låser*
  • 8
  • 9

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in