2004-01-06, 17:34
Medlem
Jag har observerat alla inlägg om vårt företag. En lösning vad är det ni vill veta så skall jag försöka besvara dem efter bästa förmåga. Jag arbetar vid Baltic Inkasso, vi är ett seriöst företag med kanske lite speciella arbetsmetoder. Men vi fyller en funktion i samhället och vi är synnerligen framgångsrika. Men jag kan klargöra vi har inget med politik att göra, vi driver verksamheten på ett korrekt sätt Vi bedriver i lagens mening ingen inkassoverksamhet utan kringår den lagen på ett smidigt sätt. Så välkommen med frågor, och till er som sagt mindre väl valda saker om oss, det är lätt att vara tuff på nätet. Säg saker i vårt ansikte om ni önskar så får vi se hur mycket tåga ni har. Johan Baltic Inkasso " Team Sweden " Tallinn/ Estonia
2004-01-06, 17:42
Medlem
tokens avatar
Intressant. Till att börja med så gillar jag eran företagsidé skarpt och ni verkar effektiva. Jag har två frågor:

- Har ni något med den ryska maffian att göra?
- "Vi bedriver i lagens mening ingen inkassoverksamhet utan kringår den lagen på ett smidigt sätt." Hur kringår ni lagen? Kryphål är alltid mysiga.
2004-01-06, 17:53
Medlem
LadyTieras avatar
Hej, du/ni får ursäkta men intrycket jag får av vissa skrivelser på er sida är att det är mycket snack och lite verkstad. Speciellt det om aschberg, visst är det helt ok att försvara sig och göra sina åsikter synliga, men att sänka sig till hans nivå är i mina ögon rätt onödigt och ger företaget ett sämre ryckte.

Edit; Tack för att ni ger oss chansen att fråga lite saker/höra era synpunkter här på forumet.
2004-01-06, 17:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teoderik
. Säg saker i vårt ansikte om ni önskar så får vi se hur mycket tåga ni har. Johan Baltic Inkasso " Team Sweden " Tallinn/ Estonia
Var ska vi träffas din nolla?
Skriver du här för att hota oss. :mad:
2004-01-06, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Intressant. Till att börja med så gillar jag eran företagsidé skarpt och ni verkar effektiva. Jag har två frågor:

- Har ni något med den ryska maffian att göra?
- "Vi bedriver i lagens mening ingen inkassoverksamhet utan kringår den lagen på ett smidigt sätt." Hur kringår ni lagen? Kryphål är alltid mysiga.
Ok, vad är maffia, det är ett utryck som folk har på en grupp av människor. Låt oss säga att det Du kallar maffia är en sammanslutning av afärsidkande människor som hjälper varandra... Vad är fel med det? Läs vara kontrakt och vad inkassolagen säger så förstår Du har inte tyd att skriva en begriplig förklaring. Tack för att Du gillar oss
2004-01-06, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LadyTiera
Hej, du/ni får ursäkta men intrycket jag får av vissa skrivelser på er sida är att det är mycket snack och lite verkstad. Speciellt det om aschberg, visst är det helt ok att försvara sig och göra sina åsikter synliga, men att sänka sig till hans nivå är i mina ögon rätt onödigt och ger företaget ett sämre ryckte.

Edit; Tack för att ni ger oss chansen att fråga lite saker/höra era synpunkter här på forumet.
Snyggt foto Hur mycket verkstad det är på oss är jag förhindrad att uttala mig om, men låt oss säga att folk skulle inte anlita oss om vi inte gjorde vårt jobb på ett bra sätt, vårt jobb är att se till att ge de pengar folk inte får av andra, och säg någon som gär det bättre en oss Du har rätt Aschbergnivån är inte kul, men han förnedrade en av våra medarbetare, men vi har inbjudit till debbat " om han nu vågar " Ni får gärna maila honom och uppmana det till han, men so far har hans svar lyst med sin frånvaro.
2004-01-06, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Var ska vi träffas din nolla?
Skriver du här för att hota oss. :mad:
Ja Du har ju vår adress på vår hemsida http://www.balticinkasso.com Vi bjuder dig gärna på kaffe
2004-01-06, 18:14
Medlem
hur långt e ni villiga att gå när ni ska driva in pengar.
fanns ju i tidningen med gris huvud men hur långt e ni villiga att gå. vanlig inkasso skickar brev o sånt sen går det till kronofogden men e ni villiga att bryta svensk lag? människorov? vapen? hot?
o vilka sortets skulder tar ni emot?
skulder där det ska finnas på papper eller skulder från affärer mellan 2 privatpersoner där det inte finns några papper eller skulder där folk blivit lurad från en annan person o det inte finns papper på det

EDIT: av 10 "uppdrag" hur många brukar ni klara av.
2004-01-06, 18:19
Bannlyst
Citat:
Ja Du har ju vår adress på vår hemsida http://www.balticinkasso.com Vi bjuder dig gärna på kaffe
Baltic Inkasso
Viru tn 16-4
EE-10140, Tallinn
Estonia
Vad är adressen i Sverige. :mad:
2004-01-06, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .:RzA:.
hur långt e ni villiga att gå när ni ska driva in pengar.
fanns ju i tidningen med gris huvud men hur långt e ni villiga att gå. vanlig inkasso skickar brev o sånt sen går det till kronofogden men e ni villiga att bryta svensk lag? människorov? vapen? hot?
o vilka sortets skulder tar ni emot?
skulder där det ska finnas på papper eller skulder från affärer mellan 2 privatpersoner där det inte finns några papper eller skulder där folk blivit lurad från en annan person o det inte finns papper på det
De fall vi tar oss an, är alla korrekta och det finns handlingar som styrker densamma. Vi följer naturligtvis lagen, men om vi i vår tur överlåter skulder till andra så är ju det inget vi kan ta ansvar inför. Är skulden oetisk för oss så tar vi oss inte an den
2004-01-06, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Baltic Inkasso
Viru tn 16-4
EE-10140, Tallinn
Estonia
Vad är adressen i Sverige. :mad:
Sorry grabben, men kaffet får bli i Estland Då vi saknar kontor där
2004-01-06, 18:21
Medlem
Citat:
Vi bedriver i lagens mening ingen inkassoverksamhet utan kringår den lagen på ett smidigt sätt.

Ni bedriver inkasso men kringgår lagen i vilket intresse och på vems bekostnad?
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in