2004-01-08, 11:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade
Teoderik... det blir ju bara pinsamt när du börjar tråden med att du ska, för BI's räkning svara på frågor, sen inte säger ett skit, antyder en jävla massa som folk redan fattat, hänvisar till hemsidan som inte säger mer, och sen blajjar på om att du inte kan uttala dig om vissa saker.

För allt vi vet kan du vara vilken lirare som helst som kan trycka ner knappar på ett tangentbord. Sitta och undvika frågor med intetsägande svar klarar den stora majoriteten på flashback alldeles utmärkt själva.

Det är ju ett gäng fjantar så vad hade du förväntat dig?
2004-01-08, 11:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Teoderik
Om Du tar dig tid att läsa våra kontrakt så ser Du att vi inte bedriver inkasso, och att vi inte heller bryter mot någon inkassolagstiftning. Du kan studera allt själv på hemsidan.
Vi på Baltic Inkasso driver in skulder som inte de vanliga
inkassobolagen, kronofogden mm, klarar av. Vårt koncept är business
to
business, och med speciella avtal skriver Du över skulden till oss,
vilket betyder att vi inte behöver följa någon larvig svensk inkasso-
lagstiftning. Våra ryska representanter delger sedan personligen de
skuldsatta om vad som gäller, och att betalning är ÖNSKVÄRD. Vi har
även en stämpelservice som får den skuldsatte att kvickna till
rejält.
VI ÄR DET ENDA FUNGERANDE ALTERNATIVET, OM DU VERKLIGEN VILL HA DINA
PENGAR. Besök oss på http://www.balticinkasso.com om Du önskar hjälp
eller vår stämpel.
----------------------------------------------------------------------------
Detta är er annons och att säga att ni inte bedriver inkasso är en lögn.
Alltså ljuger du.
2004-01-08, 12:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Alltså ljuger du.

Eller så ljuger annonsen?
2004-01-08, 12:51
Medlem
typhoss avatar
Känns som det bara är en tidsfråga innan Baltic Inkasso pissar i fel pool
och får betala ett onödigt högt pris.
Men vad vet jag?
2004-01-08, 12:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SKÅNELAND
Vi på Baltic Inkasso driver in skulder som inte de vanliga
inkassobolagen, kronofogden mm, klarar av. Vårt koncept är business
to
business, och med speciella avtal skriver Du över skulden till oss,
vilket betyder att vi inte behöver följa någon larvig svensk inkasso-
lagstiftning.
Våra ryska representanter delger sedan personligen de
skuldsatta om vad som gäller, och att betalning är ÖNSKVÄRD. Vi har
även en stämpelservice som får den skuldsatte att kvickna till
rejält.
VI ÄR DET ENDA FUNGERANDE ALTERNATIVET, OM DU VERKLIGEN VILL HA DINA
PENGAR. Besök oss på http://www.balticinkasso.com om Du önskar hjälp
eller vår stämpel.
----------------------------------------------------------------------------
Alltså ljuger du.

Notera den understrykna delen.

Speciella avtal? När du skriver under där så tar dom säkert över "hela" din skuld
2004-01-08, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av typhos
Känns som det bara är en tidsfråga innan Baltic Inkasso pissar i fel pool
och får betala ett onödigt högt pris.
Men vad vet jag?

Dom pinka nog i motvind här, därför snubben försvann
2004-01-08, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Kollat runt lite bland kompisar (känner folk som känner folk )
Ni är ju ett gäng nassar, ni använder er också av inhyrda torpeder.
Klart folk betalar
Tycker lite synd om dig, Du är att betrakta som en artificiell atrapp av ett appendix. 1/ Det arbetar mig veterligen inga organiserade nazister här, dock har 2 personer sin bakgrund för många år sedan i liknande led. Vi arbetar med egna delgivningsmän
2004-01-08, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Min undran är redan tillfredställd. Jag är inte så dum att jag tror att man använder sig av ett namn som innehåller "inkasso" om man inte sysslar med just inkasso. Man väljer inte heller ordet/namnet "baltic" om man inte vill sända de signaler som ordet "baltic" ger tillsammans med ordet "inkasso". Vad jag ville med min frågor, var att påvisa de orimligheter och fånerier som din svar innehöll. "Nää, vi sysslar inte med inkasso, men skjuter din mamma om hon är sen med TV-licensen."

Ser du inga problem med eran verksamhet? (Frågan är ställd i ett medmänsklighets perspektiv och inte ur ett ekonomiskt perspektiv.)

Vad ger er rätten att agera både dömande och agerande makt över andra människor?

Vad är poängen med den här tråden? Reklam? Sitta och njuta av att leka vetande lite med andra (vilket jag iofs. inte föraktar det är ganska vanligt förekommande i alla debatter)? Men hursomhelst ser jag inte trådens syfte, då du/ni uppenbarligen inte kan (kan; som i kan inte säga för mkt.) svara på de frågor som uppkommer.

Tror och anser du att BI alltid kommer att göra korrekta bedömningar, och om nej. Vad tar då du/ni för ansvar för era eventuella felbedömningar?
Nej jag vet att vi inte alltid gör korrekta bedömningar, men vem gör det. I de fall vi skapat skada på grund av fel från vår sida har vi sökt ställa saken till rätta på bästa sätt. Ja vad gör oss den rätten. Vi tar den, så är det bara.
2004-01-08, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten
Till Teoderik: Så vad tror du? Om ni byter namn på företaget kanske ni slipper "problem". Byt namn till Baltic Factoring kanske?
Jag kommer på thé i vår någon gång.

Till er andra som tror att BI driver in tv-licenser och obetalda skulder på 100-1000kr för några dvd-filmer ni köpt på internet: -Min personliga gissning är att BI jobbar med skulder som är 10.000-tals kronor, kanske flera 100.000-kronor för att det ska vara värt besväret. Ni som tänkt skaffa en massa skulder i hopp om att BI ska knacka på dörren kan nog sluta drömma.
Kan inte styra över namn och sånt, men även factoring är ju sånt bolaget sysslar med. Sant vi tar inte i småcase normal om det inte är för en ädel sak
2004-01-08, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Member-X
Jag har ett par fina skulder men det är till banker & försäkringsbolag.
Tror inte dom säljer sina skulder till BI. Vilka är det som gör det igentligen? Jag skulle aldrig göra det för dom känns som ett blåsföretag. Inte för jag vet hur dom ska kunna lura folk på pengar men endå. Det känns som ett blåsföretag.
Member X Du har rätt till vilken åsikt Du vill men det börjar kännas som att Du medvetet provocerar mig. Jag tar gärna och träffar dig och talar mer privat med dig när jag är i Sverige nästa gång så skall Du få SVAR DIREKT av mig, om någon vet vem Du är så att jag kan få bjuda dig på kaffe så tar jag tacksamt den upplysningen
2004-01-08, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeG
Hur många pågående "case" har ni i sverige för tillfället? På ett ungefär?
Kan bara svara för mitt bord och jag jobbar med ett 50 tal andra med betydligt mer
2004-01-08, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Renegade
Teoderik... det blir ju bara pinsamt när du börjar tråden med att du ska, för BI's räkning svara på frågor, sen inte säger ett skit, antyder en jävla massa som folk redan fattat, hänvisar till hemsidan som inte säger mer, och sen blajjar på om att du inte kan uttala dig om vissa saker.

För allt vi vet kan du vara vilken lirare som helst som kan trycka ner knappar på ett tangentbord. Sitta och undvika frågor med intetsägande svar klarar den stora majoriteten på flashback alldeles utmärkt själva.
Jag har försökt att vara korrekt och ge svar. Om ni inte tror att jag är den jag säger så får ni tala men Johan på Baltic Inkasso +37251984651 om nu någon skulle misstro mig. Välkommen att kontrollera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in