2004-01-07, 18:00
Medlem
TSs avatar
Okej. Du säger att ni inte bedriver inkasso. ("Om Du tar dig tid att läsa våra kontrakt så ser Du att vi inte bedriver inkasso..."). Vidare erbjuds det personskydd. Vilka rättigheter har ni inom detta område? Jag betvivlar starkt att ni har en beviljan från polisen att bära vapen under bevakningsuppdrag. Jag skulle tro att era rättigheter inom personskydd sträcker sig lika långt som en privatpersons (d.v.s. envaringripande och nödvärn).

Så om nu detta är allt ni har att erbjuda mig som kund ( inget inkasso och inget direkt personskydd), varför bör jag då anlita er som uppdraggivare?
2004-01-07, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Okej. Du säger att ni inte bedriver inkasso. ("Om Du tar dig tid att läsa våra kontrakt så ser Du att vi inte bedriver inkasso..."). Vidare erbjuds det personskydd. Vilka rättigheter har ni inom detta område? Jag betvivlar starkt att ni har en beviljan från polisen att bära vapen under bevakningsuppdrag. Jag skulle tro att era rättigheter inom personskydd sträcker sig lika långt som en privatpersons (d.v.s. envaringripande och nödvärn).

Så om nu detta är allt ni har att erbjuda mig som kund ( inget inkasso och inget direkt personskydd), varför bör jag då anlita er som uppdraggivare?
Ja varför anlitar folk oss? För att de blir nöjda med vår service, och de metoder vi använder står som sagt för oss. Vi ser till att vår kund får det han efterfrågar och använd din insida så förstår Du säkert bättre...
2004-01-07, 18:52
Medlem
TSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teoderik
Ja varför anlitar folk oss? För att de blir nöjda med vår service, och de metoder vi använder står som sagt för oss. Vi ser till att vår kund får det han efterfrågar och använd din insida så förstår Du säkert bättre...

Men varför bör JAG anlita er. Ni har, enligt din egna utsago, ingenting att erbjuda om ni inte fungerar som en konsultfirma.
2004-01-07, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TS
Men varför bör JAG anlita er. Ni har, enligt din egna utsago, ingenting att erbjuda om ni inte fungerar som en konsultfirma.
Jo jag önskar att jag kunde skriva hur vi jobbar och tillfredställa din undran. Men vissa saker gör att jag måste tiga. Hur som helt blir folk nöjda och anlitar oss igen efter avslutade case mm. Låt oss säga så här av någon outgrundlig anledning betalar folk
2004-01-07, 19:23
Medlem
Citat:
Jo jag önskar att jag kunde skriva hur vi jobbar och tillfredställa din undran. Men vissa saker gör att jag måste tiga. Hur som helt blir folk nöjda och anlitar oss igen efter avslutade case mm. Låt oss säga så här av någon outgrundlig anledning betalar folk
I morgon blir sista dagen vi avser besvara frågor. Så passa på att ställa det ni önskar, och sedan avslutar vi från vår sida denna tråd// Johan
2004-01-07, 19:42
Bannlyst
Citat:

Kollat runt lite bland kompisar (känner folk som känner folk )
Ni är ju ett gäng nassar, ni använder er också av inhyrda torpeder.
Klart folk betalar
2004-01-07, 20:22
Medlem
TSs avatar
Citat:

Min undran är redan tillfredställd. Jag är inte så dum att jag tror att man använder sig av ett namn som innehåller "inkasso" om man inte sysslar med just inkasso. Man väljer inte heller ordet/namnet "baltic" om man inte vill sända de signaler som ordet "baltic" ger tillsammans med ordet "inkasso". Vad jag ville med min frågor, var att påvisa de orimligheter och fånerier som din svar innehöll. "Nää, vi sysslar inte med inkasso, men skjuter din mamma om hon är sen med TV-licensen."

Ser du inga problem med eran verksamhet? (Frågan är ställd i ett medmänsklighets perspektiv och inte ur ett ekonomiskt perspektiv.)

Vad ger er rätten att agera både dömande och agerande makt över andra människor?

Vad är poängen med den här tråden? Reklam? Sitta och njuta av att leka vetande lite med andra (vilket jag iofs. inte föraktar det är ganska vanligt förekommande i alla debatter)? Men hursomhelst ser jag inte trådens syfte, då du/ni uppenbarligen inte kan (kan; som i kan inte säga för mkt.) svara på de frågor som uppkommer.

Tror och anser du att BI alltid kommer att göra korrekta bedömningar, och om nej. Vad tar då du/ni för ansvar för era eventuella felbedömningar?
2004-01-08, 08:17
Medlem
Till Teoderik: Så vad tror du? Om ni byter namn på företaget kanske ni slipper "problem". Byt namn till Baltic Factoring kanske?
Jag kommer på thé i vår någon gång.

Till er andra som tror att BI driver in tv-licenser och obetalda skulder på 100-1000kr för några dvd-filmer ni köpt på internet: -Min personliga gissning är att BI jobbar med skulder som är 10.000-tals kronor, kanske flera 100.000-kronor för att det ska vara värt besväret. Ni som tänkt skaffa en massa skulder i hopp om att BI ska knacka på dörren kan nog sluta drömma.
2004-01-08, 10:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av advocaten
Till Teoderik: Så vad tror du? Om ni byter namn på företaget kanske ni slipper "problem". Byt namn till Baltic Factoring kanske?
Jag kommer på thé i vår någon gång.

Till er andra som tror att BI driver in tv-licenser och obetalda skulder på 100-1000kr för några dvd-filmer ni köpt på internet: -Min personliga gissning är att BI jobbar med skulder som är 10.000-tals kronor, kanske flera 100.000-kronor för att det ska vara värt besväret. Ni som tänkt skaffa en massa skulder i hopp om att BI ska knacka på dörren kan nog sluta drömma.

Jag har ett par fina skulder men det är till banker & försäkringsbolag.
Tror inte dom säljer sina skulder till BI. Vilka är det som gör det igentligen? Jag skulle aldrig göra det för dom känns som ett blåsföretag. Inte för jag vet hur dom ska kunna lura folk på pengar men endå. Det känns som ett blåsföretag.
2004-01-08, 10:52
Medlem
PeGs avatar
Hur många pågående "case" har ni i sverige för tillfället? På ett ungefär?
2004-01-08, 11:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PeG
Hur många pågående "case" har ni i sverige för tillfället? På ett ungefär?

Inte många skulla jag tro, någon här (användare pälle tror jag) har ju anlitat dom tror jag. Sök & du skall finna
2004-01-08, 11:27
Medlem
Renegades avatar
Teoderik... det blir ju bara pinsamt när du börjar tråden med att du ska, för BI's räkning svara på frågor, sen inte säger ett skit, antyder en jävla massa som folk redan fattat, hänvisar till hemsidan som inte säger mer, och sen blajjar på om att du inte kan uttala dig om vissa saker.

För allt vi vet kan du vara vilken lirare som helst som kan trycka ner knappar på ett tangentbord. Sitta och undvika frågor med intetsägande svar klarar den stora majoriteten på flashback alldeles utmärkt själva.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in