Citat:
Ursprungligen postat av Teoderik
Jo jag önskar att jag kunde skriva hur vi jobbar och tillfredställa din undran. Men vissa saker gör att jag måste tiga. Hur som helt blir folk nöjda och anlitar oss igen efter avslutade case mm. Låt oss säga så här av någon outgrundlig anledning betalar folk

Min undran är redan tillfredställd. Jag är inte så dum att jag tror att man använder sig av ett namn som innehåller "inkasso" om man inte sysslar med just inkasso. Man väljer inte heller ordet/namnet "baltic" om man inte vill sända de signaler som ordet "baltic" ger tillsammans med ordet "inkasso". Vad jag ville med min frågor, var att påvisa de orimligheter och fånerier som din svar innehöll. "Nää, vi sysslar inte med inkasso, men skjuter din mamma om hon är sen med TV-licensen."
Ser du inga problem med eran verksamhet? (Frågan är ställd i ett medmänsklighets perspektiv och inte ur ett ekonomiskt perspektiv.)
Vad ger er rätten att agera både dömande och agerande makt över andra människor?
Vad är poängen med den här tråden? Reklam? Sitta och njuta av att leka vetande lite med andra (vilket jag iofs. inte föraktar det är ganska vanligt förekommande i alla debatter)? Men hursomhelst ser jag inte trådens syfte, då du/ni uppenbarligen inte kan (kan; som i kan inte säga för mkt.) svara på de frågor som uppkommer.
Tror och anser du att BI alltid kommer att göra korrekta bedömningar, och om nej. Vad tar då du/ni för ansvar för era eventuella felbedömningar?