2009-10-04, 14:08
Medlem
periulosuss avatar
Är i stort behov av ett program som gör det möjligt för mig att styra andras datorer från min egen.
Tydligen så har jag blivigt släktens it/data tekniker då jag ofta får samtal om jag "måste" komma hem till diverse släktingar och fixa allt från video output till nätverkskonfigurering. Jag hjälper gärna men det skulle spara mig mycket tid om jag helt enkelt kunde hjälpa dom hemifrån, utan att fysiskt behöva vara vid deras datorer.

Därför uppskattar jag alla tips om gratisprogram som ger mig remote access till andra datorer.

Har googlat runt lite men alla program jag hittar kostar pengar eller har free trial på typ 7 dagar.

Så om ni vet om något bra program som fungerat bra utan att kosta någonting så tipsa gärna.

Tack på förhand
// P
Citera
2009-10-04, 14:13
Medlem
msn

fjärrhjälp via msn FTW! ;D
Citera
2009-10-04, 14:16
Medlem
SimonW50s avatar
logmein.com
Ditt absolut bästa val tro mig!
Lätt och gratis (payar du kan du dela filer mellan datorerna också och typ något mer).

Jag använder det flera gånger i veckan och aldrig haft problem (finns även app till iphone om du har det)
Citera
2009-10-04, 14:19
Medlem
http://www.teamviewer.com/ Kanske funkar?
Citera
2009-10-04, 15:06
Medlem
Handlar det om Windows så använd det inbyggda?
Citera
2009-10-04, 15:30
Medlem
Windows inbyggda fjärrhjälp borde funka. Går att inleda en sådan session via MSN dessutom.
Citera
2009-10-04, 23:56
Medlem
periulosuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SimonW50
logmein.com
Ditt absolut bästa val tro mig!
Lätt och gratis (payar du kan du dela filer mellan datorerna också och typ något mer).

Jag använder det flera gånger i veckan och aldrig haft problem (finns även app till iphone om du har det)

Tack för hjälpen. Använder logmein nu och det fungerar helt ok.

Dock har jag inte fått det att fungera på min HTC Hero mobil. Det verkar som att webbläsaren inte klarar av att läsa "remote control" eller "file share" delen av deras webbsida. Klarar mig utan men det hade varit kul att kunna styra datorerna från mobilen också. Ska försöka lösa det på nått sätt.

Anyways, tack simon och alla ni andra som kom med svar.

Live long and prosper \/
//p
Senast redigerad av periulosus 2009-10-05 kl. 00:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in