2009-10-04, 13:46
Medlem
Hej, jag använde PCMark Vantage, för att kolla prestandan på min stationära som har Vista. Tyvärr funkade inte programmet till min bärbara som har Windows 7.
Vet ni nåt mätningsprogram som funkar till Windows 7 och Vista?

J
Citera
2009-10-04, 20:31
Medlem
ewelyn91s avatar
Furmark, http://www.ozone3d.net/benchmarks/fur/
Vet inte om det va det du menade men det är ett program som testar prestanda iaf..
Citera
2009-10-06, 14:03
Medlem
Jag söker ett testprogram som inte fokuserar så väldigt mycket på grafiken, vilket jag tror detta gör, men tack ändå.
Citera
2009-10-07, 04:13
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod
Citera
2009-10-07, 09:42
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johan368
Jag söker ett testprogram som inte fokuserar så väldigt mycket på grafiken, vilket jag tror detta gör, men tack ändå.

Hej! Nu har jag inte testat det på Win 7, men har använt det i jobbet, då vi certifierade datorer, och i det arbetet behövde en enhetlig prestandakontroll som även gav oss möjligheten att spara info om hårdvara samt tillhörande drivrutiner..

Det program jag använde för detta ändamål var gratis, men krävde en gratis registrering för att få tillgång till Benchmarking delarna..
(Prestandajämförelserna i programmet kan du skita i, de är inte relevanta, utan jämför med annan dators/konfigurations prestanda istället..)

Programmet är: Fresh Diagnose, har ingen reklam eller så..
Finns på: http://www.freshdevices.com/freshdiag.html

Och är kanon just för att du kan spara rapporten i html-format med info om ALL hårdvara som finns i din dator, samt alla drivrutiner som används.. (bra vid felsökning och vid support mm.)

Detta är extra praktiskt när du t.ex. vill jämföra prestandan hos viss hårdvara i kombination med olika versioner av drivrutiner (typ: grafikkort etc.)

Testa! Du förlorar inget på det...
Citera
2009-10-07, 16:18
Medlem
Tackar allra ödmjukast.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in