2009-10-04, 01:22
Medlem
Hej!
Min dator är bara några månader gammal, och har redan börjat krångla. Ibland hänger sig datorn så att jag är tvungen att stänga av den på strömbrytaren. Idag hände samma sak, och när jag startade om ville Windows att jag skulle starta Startreparationen, vilket jag gjorde.
Problemet är nu att själva Startreparationen står och matar hela tiden utan att nånting händer (lät den stå i 3 timmar tidigare idag), och när jag startar i normalt läge hänger sig datorn under uppstarten.
Jag alltså inte komma in på datorn över huvud taget nu!
Vad ska jag göra?!?!

Tack,
Carl.
Citera
2009-10-04, 01:27
Medlem
Är det vista? samma sak hände för mig bara några dagar efter jag hade köpt datorn. När den skulle uppdatera inställningar efter omstart så hakade den upp sig, jag pratade med support och dem sa att jag skulle slå av med strömbrytaren.

sedan gick den alldrig igång. fick lämna in den och dem skötte det där på plats. antar att man måste ominstallera skiten
Citera
2009-10-04, 01:29
Medlem
chribsson2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calsingen
Hej!
Min dator är bara några månader gammal, och har redan börjat krångla. Ibland hänger sig datorn så att jag är tvungen att stänga av den på strömbrytaren. Idag hände samma sak, och när jag startade om ville Windows att jag skulle starta Startreparationen, vilket jag gjorde.
Problemet är nu att själva Startreparationen står och matar hela tiden utan att nånting händer (lät den stå i 3 timmar tidigare idag), och när jag startar i normalt läge hänger sig datorn under uppstarten.
Jag alltså inte komma in på datorn över huvud taget nu!
Vad ska jag göra?!?!

Tack,
Carl.
Överväg en återställning och invänta windows 7-uppgradering som jag utgår ifrån att du har fixat vid datorköpet. Ingen ide att pyssla med felsökning i ditt läge.....tror jag
Citera
2009-10-04, 01:30
Medlem
X_surfers avatar
prova med att välja manuell reparation och kör chkdsk c: /p
Citera
2009-10-04, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otreve
Är det vista? samma sak hände för mig bara några dagar efter jag hade köpt datorn. När den skulle uppdatera inställningar efter omstart så hakade den upp sig, jag pratade med support och dem sa att jag skulle slå av med strömbrytaren.

sedan gick den alldrig igång. fick lämna in den och dem skötte det där på plats. antar att man måste ominstallera skiten

Ja, Vista.
Jävla skit då...
Windows har sina nackdelar, det kan man inte förneka.
Men tack iallafall. Jag får väl ta och ringa SIBA.
Citera
2009-10-04, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
prova med att välja manuell reparation och kör chkdsk c: /p

Det går inte välja manuell reparation.
Vid start kan jag bara välja mellan:
- Starta Windows i Startreparationsläge
- Starta Windows normalt
Citera
2009-10-04, 01:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chribsson2
Överväg en återställning och invänta windows 7-uppgradering som jag utgår ifrån att du har fixat vid datorköpet. Ingen ide att pyssla med felsökning i ditt läge.....tror jag

Windows 7-uppdatering?? Nån sån vet jag ingenting om...
Citera
2009-10-04, 12:10
Medlem
X_surfers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Calsingen
Det går inte välja manuell reparation.
Vid start kan jag bara välja mellan:
- Starta Windows i Startreparationsläge
- Starta Windows normalt

prova att boota från skivan eller din recoverypartition då
Citera
2009-10-04, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X_surfer
prova att boota från skivan eller din recoverypartition då

Jag fick inte med nån skiva när jag köpte datorn. Med Vista har man börjat göra så att när du köper datorn och startar den första gången, installeras Vista automatiskt, och du slipper då en massa skivor.
Citera
2012-10-07, 14:19
Medlem
Fuck, jag har samma problem nu
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här