2009-10-03, 21:47
Medlem
towbs avatar
Köpte en skärm till min dator igår. Bärbar dator, här finns lite info om den: http://ts.fujitsu.com/home/products/...o_pa_3515.html och skärmen är en Acer 23,6” LCD X243HQ. Ganska snabbt upptäckte jag att ibland blinkar båda skärmarna till. Det kom upp någon ruta första gången där jag tror att det stod att grafikkortet hade återställts eller något sånt men nu har jag inte fått det meddelandet efter det så minns inte riktigt.

Någon som har några idéer?

Edit:
Tror att det bara händer när jag kollar på film på skärmen också.
Senast redigerad av towb 2009-10-03 kl. 21:49.
Citera
2009-10-03, 21:55
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Köpte en skärm till min dator igår. Bärbar dator, här finns lite info om den: http://ts.fujitsu.com/home/products/...o_pa_3515.html och skärmen är en Acer 23,6” LCD X243HQ. Ganska snabbt upptäckte jag att ibland blinkar båda skärmarna till. Det kom upp någon ruta första gången där jag tror att det stod att grafikkortet hade återställts eller något sånt men nu har jag inte fått det meddelandet efter det så minns inte riktigt.

Någon som har några idéer?

Edit:
Tror att det bara händer när jag kollar på film på skärmen också.

Det kan inte vara så att det bildas statisk elektrictet på något vänster?

/ Jmn
Citera
2009-10-03, 22:35
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Det kan inte vara så att det bildas statisk elektrictet på något vänster?

/ Jmn
Ingen aning. Om det gör så att grafikkortet måste återställa sig själv så kan det väl vara så? Eller vad menar du händer då? Det blir precis som när man ändrar upplösning på skärmen och den är svart ett tag och sen kommer tillbaka.
Citera
2009-10-03, 22:53
Medlem
Jmns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av towb
Ingen aning. Om det gör så att grafikkortet måste återställa sig själv så kan det väl vara så? Eller vad menar du händer då? Det blir precis som när man ändrar upplösning på skärmen och den är svart ett tag och sen kommer tillbaka.

Jag läste det på ett annat forum, kan dock inte hitta länken nu. Men du har inte ställt in "refresh rate" fel? Så den är för hög? Min är inställd på 60 Hertz och det fungerar felfritt.

/ Jmn
Citera
2009-10-03, 23:18
Medlem
towbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jmn
Jag läste det på ett annat forum, kan dock inte hitta länken nu. Men du har inte ställt in "refresh rate" fel? Så den är för hög? Min är inställd på 60 Hertz och det fungerar felfritt.

/ Jmn
Jag har inte ändrat något alls i inställningarna faktiskt. Ska testa tanka ner dom senaste drivisarna till kortet också och se om det ändrar något. Men det tar ju ett tag innan man upptäcker om något löser problemet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in