2013-04-19, 18:28
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vreemdtoolman
Brjade kryssa lite p morgondagens tips med en brs, och tnkte fan det r ganska ltt tips i morgon blir nog inte s mycket, s kollade jag p "betala" 5184 kr. Bra koll man har...

Ja, fan vilka priser dom har i den butiken

Dags att lta trofasta kunder f spela lite p kredit, va Svenska Spel?

Va d - inte skra p att vi betalar.....vi sitter ju fr fan dr varenda fredag och fyller i kuponger p eran hemsida......och vi vet ju bda att den dr hgvinsten - den r det bara en frga om tid innan den kommer.....

Va d - det sger alla, sger ni.......

Jvla idiotfretag.....frresten hur mycket tips kan jag f fr en tia
Citera
2013-04-19, 22:28
Medlem
AndraSorterings avatar
Stryktipset 20/4 (spelstopp 15:59)

Lite tankar......

PREMIER LEAGUE/

Fulham - Arsenal

Arsenal vinner p form, kapacitet och motivation. Statistiken sger oavgjord (Arsenal har inte vunnit p Craven Cottage sen 09) och skador likas (Duff, Diarra ute fr Fulham - Fabianski, Diaby fr Arsenal) . Tror X2 rcker.

Norwich - Reading

Oavgjord p formen (lika usel hos bda) , dock r Reading ett elndigt bortalag. Kapaciteten r vl ocks ganska lika hos de tv, trots Norwich bttre pongskrd. Statistiken ger ett vertag till Norwich, men de hr tv har inte mtts s ofta p denna nivn. Motivationen br vara stor hos bda manskap. Norwich kan s gott som skra ny PL-kontrakt vid seger och Reading kan leva i hoppet om att verleva - det sista verkar dock mycket lngskt. Skadeslistan ger inget nmnvrd vertag till ngon av parterna.
Det hr kan bli nervigt - helgardering om ni har rd, halvgardering dr ett kryss mste ing. Detta kan sedan kombineras med segerchans t valfritt hll. Jag skulle nog kra 1X i s fall.

QPR - Stoke

Krislag bda och som matchen frovan kan detta bli riktigt nervigt...och fult. Formen r dlig p bda och hemmafrdel kan man glmma nr snacket faller p QPR (bara tv vinster hittils denna ssongen, men tta oavgjorda).

Stoke gr inte att knna igen och deras PL-existens kan komma i fara om de inte ser till att f in lite pong NU!. Och vem skulle det sitta bttre att ta dom frn n ett annat lag som ligger i botten? Kapacitetsmssigt r det kanske inte s mycket som skiljer lagen, men just det att vara ett lag - det verkar Stoke ha ett bttre grepp om n QPR. Statistiken sger inte s mycket, d dessa har legat i var sin divsion under flera r. De gnger de har mtts p senare tiden har dock gett pong fr QPR.

Motivationen ska vara hg hos bda och hr fr de bda managers Pulis o Redknapp nog att se till - tror Pulis klarar den uppgiften bst. Skadeslistan skiljer inte mycket (Wright-Phillips borta, Zamora avstngd fr QPR - Etherington borta frn Stoke).
Denna matchen skriker p helgardering, men ni som har starka nerver (eller inte s mnga pengar) kan frska med en spik p krysset....jag tror de delar.

Sunderl. - Everton

Formen ger ett pluss fr Everton, dock har de jvligt svrt att vinna borta. Kapacitet och statistik faller ocks ut till Evertons frdel. Sunderland kmpar fr verlevnad i PL och Everton har ett befogat hopp om Europaspel, kanske ven CL? (mikroskopisk chans dock) Sunderland frlorar vid jmfrelse p skador och fr vl hoppas att nr man kan spa vrsta rivalen 3-0 borta trots detta, s kanske det ven gr att f pong mot ligasexan?

Sjlv tycker jag att detta verkar som ett mlsnlt oavgjord mte, fr vi en vinnare blir det Everton. Jag stter ett ogarderat kryss i match 4.

Swansea - Southampt.

Intressant mte detta - tv bollskra lag som br garantera en bra match och skert en del ml. Den bsta formen kommer Southampton med. Det bsta laget dremot r nog Swansea, men de verkar ju underprestera sen cupvinsten i februari. Motivationen br vara snppet hgre hos Southampton som bara behver en handfull pong ytterligare fr att vara klara fr en ny PL-ssong. Ganska jmnt frdelad p skadesfronten. Kan bli svngigt hr och allt annat n en helgardering r nog tokigt. Tror jag kommer att spika p oavgjord (typ 3-3).

West Brom - Newcastle

Hur fan ska ett skadesplgad Newcastle hitta tillbaks efter att ha blivit frodmjukad mot Sunderland? Formen r inget vidare hos ngon av dessa lag hr, Newcastles bortaform ett skmt med bara en bortavinst denna ssongen i PL. Kan ju undra d Newcastle r det bttre laget hr, men nyinkp, skador, europaspel o.l. har nog strt lite mer n man hade frvntat.

Men oavsett detta, s mste Newcastle bara kra hem pong hr - helst tre, tabellget behver frbttras. Blir dock tufft mot ett West Bromwich som har tagit pong i 11 av 16 hemmamatcher. West Bromwich fr bli den objektiva favoriten, men magknslan sger att Newcastle presterar bra hr - jag tror p bortaseger oavsett att all frhandsinfo egentligen pekar p det motsatta. Newcastle vinner.

West Ham - Wigan

Wigan r illa ute i botten av PL (n en gng), men lyckas ju alltid p nt stt reda ut stormen - kanske ven imorgon mot West Ham? Senaste mten har gett pong till Wigan och det brukar sllan sluta oavgjort mellan dessa lag. Wigan-seger att vnta kanske? Wigan har ju en hyfsad form och frlorade bara knappt mot City tidigare i veckan. West Ham nstan-skrllde mot Utd och kan vid seger sluta titta nert i tabellen. Ganska ttt kan det nog bli hr...jag ger nd segertippet till Wigan, men garderar med ettan.....

CHAMPIONSHIP/

Birmingham - Leeds

Formen pekar p Birmingham (dock inte mycket), statistiken skiljer inte mycket, men Birmingham har dock p senare tiden hmtat pong mot Leeds hemma - jag tror att de ven gr det imorgon. Inte minst nr man tittar p Leeds bedrvliga bortafacit med bara tre segrar och drtill det tidigare nmnda dliga facit mot Birmingham i de senare r.

Inga nya skadesproblem i Birmingham och samma status i Leeds. Jag utelmnar bortaseger hr och njer mig med 1X - kan ven tnka mig spika Birmingham....

Bolton - Middlesbro.

Bolton har chans p playoffs, hemmalaget har ett vertag sett til form och hemmastatistik (Bolton har tagit pong i 85 % av sina hemmamatcher) - Middlesbrough kanske p vg att hitta rtt igen efter en lng svacka? Det hr blir dock ingen enkel uppgift.

Middlesbrough har fyra raka bortafrluster och inga vinster alls senaste tio p frmmande mark. Mot ett Bolton som br ha motivation i massor, och tillika form och kapacitet p sin sida, s ska det vara mjligt att vinna hr. Bolton fr klara sig utan gamla Liverpoolspelarna Spearing o Ngog, Middlesbrough har ocks ett par stycken borta. Nr man lser vad Mowbray (Mboro-manager) uttalanden (kolla teamtalk), s fr man ett intryck av en man som bara vill ha ssongen ur vgen och komma igng med frberedelserna till en ny. Kanske inte den bsta motivationen fr laget?

Jag spikar Bolton p mitt system och nskar lycka till med Mowbrays arbete fr kommande ssongen, fr denna - den r krd, Mowbray.

Brighton - Blackpool

Manager Ince mste hoppas att Blackpool kan fortstta med att dra pong in, fr n finns risken (dock liten) fr att ka ur, men d ska mycket g illa fr Blackpool. Brighton ligger bra till vad gller playoffs och fr pong hela tiden. Ganska kryssglada, detta Brighton-lag - nstan hlften av deras matcher har slutat oavgjord, s det kanske blir resultatet hr? Iaf mycket som pekar p det - formen r ganska lika hos bda, statistiken det samma - det hr luktar kryss p lnga vgar.... Jag spikar fr oavgjord.

Crystal P - Leicester

Palace i en rejl svacka och ska upp mot ett lag som (liksom Palace sjlva) har en playoffplats att frsvara. Leicester gr dock inte mnga ml borta, s Palace kanske inte behver frukta att bli verkrd? Kommer att helgardera detta - verkar som det enda vettiga...

Sheff. W - Ipswich

Formlaget Ipswich i Championship (hur fan gick det till?) mot ett Sheffield-lag som kmpar fr att verleva. Ingen dlig form p hemmalaget som brukar vara goda fr ett ml hemma - Ipswich har bara gjort 13 ml borta - kan detta bli 0-0 eller kanske 1-0 till Sheffield? Jag chansar bort Ipswich hr och testar lyckan med ett 1X.

Watford - Blackburn

Hller Watford som vinnaren hr, men formen r ju lite p vg ner - dessutom r playoffplatsen ju skrad. Direkt avancemang till PL kan Watford glmma, Hull frlorar knappast tre i rad...

Blackburn r en enda stor besvikelse denna ssongen - turbulensen har varit fr kraftig, frtroendet till manager(s) och ledning lg. Agendan i Blackburn br vara verlevnad och nn sorts damage control, s det inte slutar i den totala katastrofen.

S hur mycket jag n knner fr att Watford vinner hr, mste jag nog nd strecka i alla rutor hr.

Dr blev det klart - fr stta ihop ett system utifrn detta.

Lycka till med era egna system - Sverige behver fler miljonrer
Senast redigerad av AndraSortering 2013-04-19 kl. 22:33.
Citera
2013-04-19, 23:35
Medlem
Germanofils avatar
253 egna rader

1. Fulham -Arsenal 0-0-100
2. Norwich -Reading 25-38-38
3. Queens PR-Stoke 67-33-0
4. Sunderl. -Everton 0-33-67
5. Swansea -Southampt 50-50-0
6. West Brom-Newcastle 33-17-50
7. West Ham -Wigan 0-40-60
8. Birmingh.-Leeds 33-33-33
9. Bolton -Middlesbr 38-25-38
10. Brighton -Blackpool 29-29-43
11. Crystal P-Leicester 0-75-25
12. Sheff.W -Ipswich 0-33-67
13. Watford -Blackburn 40-0-60

2-5 ettor
3-5 kryss

Extremt svrtippad omgng s jag kr Arsenal som enda spik och kttar p med garderingar som filtreras enligt villkoren ovan fr att sedan slumpreduceras. Med lite flyt kammar jag hem 21 millar i morgon.
Citera
2013-04-20, 00:26
Medlem
AndraSorterings avatar
Stryktipset 20/4 (spelstopp 15:59)

fr bli s hr....

R 3-3-24 + MG (kostnad 96 kr)

1. Fulham - Arsenal X2 MG
2. Norwich - Reading 1X
3. QPR - Stoke 1X2

4. Sunderl. - Everton X2
5. Swansea - Southampt. X
6. West Brom - Newcastle 2

7. West Ham - Wigan 1 2 MG
8. Birmingham - Leeds 1
9. Bolton - Middlesbro. 1

10. Brighton - Blackpool 1X2
11. Crystal P - Leicester 1X2
12. Sheff. W - Ipswich 1X
13. Watford - Blackburn 1
Citera
2013-04-20, 08:50
Medlem
West ham - Wigan mste ju fan vara svraste matchen idag, har en halvgardering och velar fram och tillbaks, kan bara inte finna rtt tycker ja, nstan s man skulle kra 12 bara fr the sake of it, men d blir de ju X, haha fyfan fr detta!
Citera
2013-04-20, 09:02
Medlem
R-0-7-16

1. Fulham - Arsenal 2
2. Norwich - Reading 1X
3. QPR - Stoke 1X

4. Sunderl. - Everton 2
5. Swansea - Southampton X2
6. West Brom - Newcastle 12

7. West Ham - Wigan 1X
8. Birmingham - Leeds X
9. Bolton - Middlesbrough 1

10. Brighton - Blackpool X2
11. Crystal P - Leicester 2
Citera
2013-04-20, 09:33
Medlem
Vet ngon om man kan spela med sitt spelkort, trots att man ntt sin insttningsgrns p Svenska spel?
Citera
2013-04-20, 09:45
Medlem
8 halvgarderingar

1. Fulham - Arsenal Arsenal spelade dligt frra veckan det knns som stora lag r lite trtta i slutet av ssongen se p man United i onsdags tycker att Fulham har kapacitet att sl ett svagt Arsenal spik of the week Fulham 1
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke 1

4. Sunderl. - Everton 1 X
5. Swansea - Southampton 1 X
6. West Brom - Newcastle 1

7. West Ham - Wigan 1 X
8. Birmingham - Leeds 1 2

10. Brighton - Blackpool 1 2
11. Crystal P - Leicester 1 2
12. Sheff. W - Ipswich 1 X
13. Watford - Blackburn 1 x
Citera
2013-04-20, 10:16
Medlem
32 trtta rader

1. Fulham - Arsenal 2
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke X

4. Sunderl. - Everton 12
5. Swansea - Southampt. 1X
6. West Brom - Newcastle X

7. West Ham - Wigan 1
8. Birmingham - Leeds 1X

10. Brighton - Blackpool 1
11. Crystal P - Leicester 12
12. Sheff. W - Ipswich 1
13. Watford - Blackburn 1X

R 0-7-16 MG

1. Fulham - Arsenal 12
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke X2

4. Sunderl. - Everton 1
5. Swansea - Southampt. 1X
6. West Brom - Newcastle X

7. West Ham - Wigan 1
8. Birmingham - Leeds 1X

10. Brighton - Blackpool 12
11. Crystal P - Leicester X2 MG
13. Watford - Blackburn 12
Citera
2013-04-20, 10:25
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1X2
Vet ngon om man kan spela med sitt spelkort, trots att man ntt sin insttningsgrns p Svenska spel?

Om jag vore dig, skulle jag ringa deras kundservice alternativt stlla en frga i deras supportforum... - kan ju inte ta s lng tid - eller?

Har egentligen svrt att frestlla mig, att du kan nekas spel om du nu VILL spela, men situationen r lite ny fr mig. Kanske ombudet ringer 'Pappa Svenska Spel' nr du ska lmna in och sen fr du st som en liten pojke och hoppas att han inte blir sur...
Citera
2013-04-20, 10:42
Medlem
AndraSorterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xevic
West ham - Wigan mste ju fan vara svraste matchen idag, har en halvgardering och velar fram och tillbaks, kan bara inte finna rtt tycker ja, nstan s man skulle kra 12 bara fr the sake of it, men d blir de ju X, haha fyfan fr detta!

Ja, en av mnga svra matcher idag. Enkla lsningen r vl att prjsa lite extra och lgga till en matematisk helgardering - hjer ju nd bara din kostnad til 48 kronor, men annars skulle jag kra p magknslan och spika - du blir frvnad hur ofta man kan f en match rtt, nr man tvinger sig sjlv att bara flja den frste tanke......

Tnkbart scenarie fr matchen/

- Wigan mycket boll, mnga skott - men sllan farliga. West Ham mycket kompakta, lnga bollar - f chanser, men nn av dom sitter garanterat. West Ham har tagit pong i 12 av 16 hemmamatcher, Wigan bara i lite under hlften av sina bortamatcher - hr mste West Ham bli favoriten, men jag tar med Wigan-seger. Jag tror att Martinez n en gng lyckas att komma undan nedflyttningsspket.
Citera
2013-04-20, 11:31
Medlem
SaturdayLeys avatar
M16

1. Fulham - Arsenal 2
2. Norwich - Reading 1
3. QPR - Stoke 1

4. Sunderl. - Everton 2
5. Swansea - Southampton 1X
6. West Brom - Newcastle 12

7. West Ham - Wigan 1
8. Birmingham - Leeds 1

10. Brighton - Blackpool 1X
11. Crystal P - Leicester X2
12. Sheff. W - Ipswich 1

R 0-7-16(12)

1. Fulham - Arsenal 2
2. Norwich - Reading 1X
3. QPR - Stoke 1X

4. Sunderl. - Everton 2
5. Swansea - Southampton 1X
6. West Brom - Newcastle 2

7. West Ham - Wigan 1 2
8. Birmingham - Leeds 1

10. Brighton - Blackpool 1X
11. Crystal P - Leicester X2
12. Sheff. W - Ipswich 1
13. Watford - Blackburn 1X
Senast redigerad av SaturdayLey 2013-04-20 kl. 12:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in