2010-11-13, 18:07
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Som vanligt kommer alla hemmalag och frstr i andra halvlek. Kom igen nu d Man City, fullborda fiaskot! Lt oss f se en utdelning p under 100 000 precis i vanlig ordning. Piss.

Ja, och som vanligt fel hemma lag!

Stannar som vanligt p 10..

Newcastle, City och Sheffield U mosar mitt system, men inga av mina skrllar gick in s hade blivit +-0 nd.
Senast redigerad av Machbet 2010-11-13 kl. 18:13.
Citera
2010-11-13, 18:12
Medlem
Scientologens avatar
10 hr med p ett 64-raders. Trodde p X i Wigan-West Brom, och City & Newcastle frstrde resten.
Citera
2010-11-13, 18:48
Medlem
Germanofils avatar
Det hr gick ju helt t helvete. 3 av mina hemmaspikar spelade 0-0.
Citera
2010-11-13, 19:28
Medlem
11 rtt hr. Nra denna gngen ocks.
Citera
2010-11-15, 20:16
Medlem
Har bara en frga. Jag fick 11 rtt. Och det var 76 kr i utdelning fr det. Nr jag gick fr att hmta pengarna idag fick jag 236 kr. Det stog shr

11 rtt 2 st = 152 kr
10 rtt 4 st = 84

Vad r det hr? Fr man ven 10ans utdelning om man fr 11 rtt? Och vadd 2 och 4 st. Fattar ingenting. Men det var nice med lite extra cash.
Citera
2010-11-15, 21:17
Medlem
jont3hs avatar
Du fr fr alla rader som har utdelning. Kan vara hur mnga rader som helst, beroende p system/rader man spelar.
Citera
2010-11-15, 21:27
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jont3h
Du fr fr alla rader som har utdelning. Kan vara hur mnga rader som helst, beroende p system/rader man spelar.

Exakt. Och troligtvis missade du en halvgardering vilket gav dig 2 11or, vilket i sin tur r 4 10or.
Citera
2010-11-15, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Exakt. Och troligtvis missade du en halvgardering vilket gav dig 2 11or, vilket i sin tur r 4 10or.

Ja, jag missade en halvgradering. Och spelade bara en rad fr 8 kr. Visste inte om detta innan.
S om man missar en halvgradering fr man allts mer pengar..
Citera
2010-11-15, 22:00
Medlem
spleendids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muubi
Ja, jag missade en halvgradering. Och spelade bara en rad fr 8 kr. Visste inte om detta innan.

Inte fr att mrka ord, utan fr att underltta din frstelse fr tippandet, och fr att inte polarna ska kolla snett p dig, vill jag bara antyda skillnaden mellan en gardering och en gradering.

Man sger att man "garderar upp sig". Tnk p nr man fktar, man str "en garde" mot sin motstndare, eller nr man boxas och det gller att "hlla garden uppe" fr att inte motstndaren ska trffa dig. P samma stt fungerar en hel- eller halvgardering nr du tippar. Som en extra blockering fr att matchens rtta tecken inte ska hamna p fel stlle, p ett stlle du inte tcker upp.

En gradering dremot, r vad du fr nr du "kar i grad" inom militren, eller nr du kanske "stiger i graderna" inom en viss kampsport.
Citera
2010-11-15, 22:13
Medlem
Machbets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muubi

Snyggt gjort p bara en M8!

Ja allts, om du skriver ut raderna utan dina garderingar och du har missat en halvgardering s blir det 2 rader som har 11 rtt. Man fr tnka allt i enkelrader istllet. Och eftersom du har 2 rader med elva s blir det ju 4 st med 10 rtt.
Citera
2010-11-15, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spleendid
Inte fr att mrka ord, utan fr att underltta din frstelse fr tippandet, och fr att inte polarna ska kolla snett p dig, vill jag bara antyda skillnaden mellan en gardering och en gradering.

Man sger att man "garderar upp sig". Tnk p nr man fktar, man str "en garde" mot sin motstndare, eller nr man boxas och det gller att "hlla garden uppe" fr att inte motstndaren ska trffa dig. P samma stt fungerar en hel- eller halvgardering nr du tippar. Som en extra blockering fr att matchens rtta tecken inte ska hamna p fel stlle, p ett stlle du inte tcker upp.

En gradering dremot, r vad du fr nr du "kar i grad" inom militren, eller nr du kanske "stiger i graderna" inom en viss kampsport.

Hehe okej, tack fr lxan.

Citat:
Ursprungligen postat av Machbet
Snyggt gjort p bara en M8!

Ja allts, om du skriver ut raderna utan dina garderingar och du har missat en halvgardering s blir det 2 rader som har 11 rtt. Man fr tnka allt i enkelrader istllet. Och eftersom du har 2 rader med elva s blir det ju 4 st med 10 rtt.

Jaha, man tackar fr frklaringarna.
Citera
2010-11-16, 15:43
Medlem
SovandeNINJAs avatar
Stryktipset 20 /11
hoppas man fr ngra rtt

1. Birmingh. - Chelsea X2
2. Blackpool - Wolverh. X
3. Bolton - Newcastle 1X
4. Manch.U - Wigan 1
5. West Brom - Stoke 2