Citat:
Ursprungligen postat av ZI-9
Nog om Europatips, vi vet alla att det riktiga tipset spelas Lrdagar kl. 16.00-17.50
Jag mste sga att Lrdagens stryktips ser mycket svrtippat ut. 1 Svensk Cupmatch (vgar man halvgardera med 1 2 eller r helgard. ett mste...?), 4 PL matcher dr jag tycker att bde Aston Villa och Man City kan spikas, och sedan hela 8 Championship matcher med lag som t.ex Ipswich, Reading, Crystal Palace, Sheffield Wednesday, Nottingham, som man aldrig vet var man har dom!
Tror faktiskt att jag satsar p ett mindre matematisky system (M64 eller strre) p stryktipset och frsker lgga de flesta garderingarna p Championship...
D tnker vi likadant betrffande Championship. AIK tar med strsta sannolikhet kommandot p Rsunda. Man lskar sin borg och man har en smdryg frortstomte (ja, han kr ju faktiskt med ngot luvliknande) som trollbinder p kanten. Dessutom har man ingenting att frlora eftersom det riktiga guldet redan r i hamn, och br sledes vga spela ut. S mitt utgngstips r en toketta ven om krysset egentligen borde plockas med. Fast streckfrdelningen r nd s pass jmn att jag frmodligen vljer att chansa p ettan fr att ha rd med fler skrllgarderingar.
1X
I PL br Villa vara revanschsuget efter snplig pongfrlust hromdagen p.g.a. undermlig domarinsats, samt i och med det tv raka bortamatcher. S nu r man helt enkelt glada att vara tillbaka p Villa Park och det kommer st Bolton dyrt, eller fr den delen vilket annat lag som kommit i vgen. Dock ett litet varningsfinger fr att Bolton kan komma utvilat...
1X
Citys ledning krver seger efter 0-0 borta mot Birmingham och dessfrinnan 2-2 mot West Ham. Nej, jag hade inte velat spela i Burnley-frsvaret lrdagseftermiddagen till ra.
1
ven Tottenham kommer nytaggat efter 0-1 hemma mot Stoke (ett klart streck i rkningen!) och 0-3 mot Arsenal (vilket var ett missvisande resultat d frsta halvlek i stort sett stod och vgde innan Persie och Fabregas som frn ingenstans gjorde tv verraskande ml). Sunderland hmtade upp underlge senast men lckte som ett sll i frsvaret frsta halvlek mot West Ham). Det finns en risk att man iakttar det och blir alldeles fr tillbakadragna. Jag tror p hemmalaget.
1
Edit: Glmde Blackburn - Portsmouth sg jag och tror att Portsmouth, som fr frsta gngen p hela ssongen kan komma med sjlvfrtroende till en PL-match mycket mjligt kan gra en "Djurgrden" och ta tre raka segrar. Blackburn har inte imponerat, men frlorar sllan hemma. En underskattning hr kan dock frdunkla den statistiken.
1X2