• 1
  • 2
2009-10-03, 18:53
Medlem
DenLedes avatar
Tyvrr s tror jag frdigmaten kommer att sl stort nu nsta decennium.
Hela familjer kommer att samlas vid tv-soffan med valfri Findus frdigrtt.

Mjligtvis kommer man att p sndagar sl till med lagad mat. D grna snabbmakaroner och Scans kttbullar.
Senast redigerad av DenLede 2009-10-03 kl. 18:56.
Citera
2009-10-03, 18:58
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLede

Mjligtvis kommer man att p sndagar sl till med lagad mat. D grna snabbmakaroner och Scans kttbullar.

No offence, men vi fr innerligt hoppas att du har fel i dina spekulationer...
Citera
2009-10-03, 19:32
Medlem
quaertys avatar
Citat:

Stmmer skert. Samtidigt s tror jag att andra halvan av befolkningen kommer att satsa p hemlagad mat med fina rvaror och ett minimum av tillsatser.

Allts: Mer frdigmat, av hgre kvalitet frvisso, som kommer att tas av allt fler mnniskor. I vissa familjer kommer nog matlagningen nstintill att frsvinna. Men andra familjer kommer helt att vnda frdigmatsindustrin ryggen, och istllet satsa p traditionell kokkonst. I mycket strre utstrckning n idag.

Det lutar nog t att det i mngt och mycket blir en klassfrga, precis som snabbmaten lnge har varit.
Citera
2009-10-03, 23:26
Medlem
Likmasks avatar
Jag tror fler brjar ta vegetariskt och veganskt, och reducerar sitt kttintag till ngon gng i veckan. Mycket fr miljn, det r inte s mnga som bryr sig tillrckligt mycket om djuren fr att vlja bort flskfiln fr den sakens skull.
Citera
2009-10-03, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av [Strange Days]
Det dr r hr 2000-talet till och r redan "inne", ven om det inte riktigt har slagit igenom hos den breda massan n.

Dock s kanske just den breda massans kande intresse fr detta blir den nya 2010-vgen.

Tror tyvrr inte riktigt att det kommer. Jobbar inom rvarutillverkning fr matindustrin och de vill mer och mer ha naturliga delar utbytta mot konstgjorda.
Citera
2009-10-03, 23:32
Medlem
SexMurderArts avatar
Jag tror det blir populrt att ta nt som fortfarande r i livet, det gr iaf t det hllet. Allt ska va frskt, konservburk r ett skllsord, brd i kylen r en ddssynd osv.
Citera
2009-10-04, 00:21
Medlem
Citat:

Frdigrttsfrsljningen har ju minskat massor de senaste ren pga medias snack om tillsatser etc. S fretag som Familjen Dafgrds, Felix etc storsatsar p att minska ner alla tillsatser och strkelser etc i matrtterna som mjligt, mjligen till ett hgre pris vet ej, fr att f tillbaka kunder. (edit klla: http://www.svd.se/naringsliv/nyheter...el_3550451.svd )

S visst r trenden mot ekologiskt tydlig, och tillbakagngen till speciallistbutiker, frsk fisk och charker etc, d nrodlat kommer bli populrt nu nr det r s trendigt att vara sk "klimatsmart".
Senast redigerad av 10.000 2009-10-04 kl. 00:24.
Citera
2009-10-04, 00:52
Medlem
Nr jag lste rubriken, trodde jag att det menades 1910-talet. D bodde ju de flesta p landabyggden och var fattiga. Salt sill och potatis var det vanligaste fdomnet enligttill mig nrstende, numera avlidna personer.

Vad gller 2010-talet tror jag att onyttigheten fr ett tersving. P 2000- talet ska vi ju vara s nyttiga ( och nsta deceniums mode r ju ofta en kontrahent). Animaliskt fett kommer stort tillbaka.

Sen, sjlvklart blir ju folk bara latare och latare och vill ha mera frdiglagat.
Citera
2009-10-04, 23:10
Medlem
apanola IIs avatar
Helvetestrenden med ekologiskt och nrodlat kommer att fortstta. ven "klimatvnlig" mat kommer att ing, dvs hur snll maten r mot klimatet; en del i den gigantiska super-schutzpah lgnen om den antropogena klimatuppvrmningen, en av vr tids stora lgner.
Sen kommer trenden med smart mat att fortstta, nyttig mat som hjlper mot "upplsta magar" ( = kroniskt pruttande), eller som hller dig "allert" och "skrpt" ( = korkade socker junkies fr fortsatta fixer).

Sjlv kommer jag att driva en hgst privat trend med rimmade flsklgg (med ben) och hgrev med ben samt gnagande p en och annan Brasiliansk biff som levt sitt liv p fd regnskogsmark
Citera
2009-10-06, 18:21
Medlem
Shrink in spes avatar
Blev idag p stan erbjuden ett smakprov p "chokladspray". Nissen jag fick det av menade att "ett sprut i munnen knns som att smaka p en chokladbit" (sic). Jag vet inte om jag hller med om att det smakade likadant, men principen skulle nog kunna funka med fruktgodissmak och liknande. Kan detta vara ngot fr 10-talets kalorijgare?
Citera
2009-10-06, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Helvetestrenden med ekologiskt och nrodlat kommer att fortstta.
Exakt vad r det som gr ekologisk och nrodlat till en helvetestrend mer n att det just nu tar strre plats i media fr tillfllet som med alla trender?
Citera
2009-10-06, 19:15
Medlem
HORPATTEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azrael
Allt kommer att bli mer kta. Producenterna har hittills fokuserat mycket p lightprodukter och skumma tillsatser men i framtiden kommer det att bli viktigt att pusha fr att alla ingridienser r genuina. Bort med glutamat och smakfrstrkare. Fram fr kta smakgivare och komponenter.

Genuint r det nya svarta. Ni behver inte ens fundera ver den saken. Jag vet att jag har rtt.
Hller med i det du sger och tror det ligger jvligt mycket i det!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in