Citat:
Ursprungligen postat av dip
Det är du som gjort påståendet, _BEVISBÖRDAN_ ligger alltså således på dig helt och hållet, tills dess att du då kan stödja dina påståenden med empiriska bevis så gör du enklast i att stänga igen munnen istället för att fortsätta gräva din grop.
Jag har läst studien och delgett vad jag minns av den. Tyvärr kan jag inte hitta den. Ingen annan heller verkar kunna hitta den. Den är tydligen väldigt svår att hitta, men den finns! Jag är den förste att beklaga att den är så svår att hitta.

. Du vill att jag ska stänga igen munnen. Bara dem som tycker som dig ska få yttra sig?
Citat:
Det du sysslar med just nu kallas cirkelresonemang, och är mest talande för din egna enormt bristande retoriska förmåga.
Problemet för er som har god retorik är att ni ofta använder era retoriska färdigheter till att vilseleda och rent av lura er omgivning. Ni använder ofta retoriken som ett vapen mot debattmotståndare. Med god retorik trycker ni ner den ni debatterar mot. Lögner lindas in i någon slags diplomatsvenska. Sedan säger folk "Men det där låter ju vettigt. Det är säkert sant". Lögnen har alltså klätts i så fina ord att ni duperat er omgivning och på ett ohederligt sätt sopat rent från alla oppositionella röster. Detta gör ni utan att blunda. Och retoriken är ert vapen
Citat:
Att en så pass _BRED_ studie skulle vara svåråtkomlig (förutsatt att den faktiskt existerade) är ett påstående som faller på sin egen orimlighet särskilt när man ser till dom instutitioner du hävdar skulle varit involverade.
Här är jag benägen att, åtminstone till viss del, hålla med dig. Det är märkligt att det ska vara så in i Norden svårt att hitta den studie jag läste! Risken finns att studiens resultat går på tvärs med andra forskarrapporter. Så att dessa andra rapporters resultat får hela sin legitimitet ifrågasatt. Då händer det att forskare och institutioner ibland kohandlar med varandra. Stora belopp kan betalas för att vissa forskarrapporter helt enkelt ska "försvinna". Skulle dessa forskare vägra låta sig köpas av mäktigare intressen så betraktas ofta dessa forskare som "persona non grata" inom forskarvärlden. Och karriären är oftast över. Därför låter sig väldigt många köpas.