2009-10-03, 13:17
Medlem
Rockmebabys avatar
Har hänt nu flera gånger att efter en uppdatering så måste jag reparera vista med installskivan.

Denna gång när jag startade datorn så var det en uppdatering som gjordes innan jag kunna logga in på datorn. Efter den så var det felmeddelande och etc.

Nu denna gången när jag ska försöka reparera så funkar inte cd-läsaren som den ska. Den funkar i början precis innan moderkortet har visat sig på skärmen och därefter varken läser den eller man kan trycka på knappen för att mata ut eller in skivan. Det är precis som den låser sig efter några sekunder datorn varit startad.

Så nu när man väljer att datorn ska läsa information från cd-läsaren händer ingenting, cd-läsarens lampa varken blinkar eller kan mata ut skivan igen.

Finns det något man kan göra?

Tack på förhand.
Citera
2009-10-03, 13:21
Medlem
marcusbs avatar
har du ett falskt Windows eller ett köpt? Om du har falskt så är det lika bra och om installera datorn. eller köra på XP
Citera
2009-10-03, 13:23
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Frågan är väl ändå, vad heter uppdateringen [ kB ] nummer?

Vad står det på felmeddelandet?

Eventloggen kan kanske hjälpa dig.
Citera
2009-10-03, 13:27
Medlem
Rockmebabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marcusb
har du ett falskt Windows eller ett köpt? Om du har falskt så är det lika bra och om installera datorn. eller köra på XP

Jo det är falskt. Kanske har att göra med att de har fixat så att man inte ska kunna exploita längre.

Men jag hade nämligen stängt av automatiskt uppdatering.

Men hur ska man kunna installera om nu när knappt cd-läsaren vill hjälpa till då.
Citera
2009-10-03, 13:33
Medlem
Rockmebabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Frågan är väl ändå, vad heter uppdateringen [ kB ] nummer?

Vad står det på felmeddelandet?

Eventloggen kan kanske hjälpa dig.

Det står ungefär.

Windows failed to start. A recent hardware or software change might be the cause.

Sen står det hur man reparerar etc.

På info står det att Windows inte kunda laddas för att en fil saknas eller är korrupt.

File: ntoskrnl.exe

status: 0xc0000098

Så står det.
Citera
2009-10-03, 14:57
Medlem
Rockmebabys avatar
Hehe. Sladden var lös mellan cd-läsaren och Moderkortet

Nu ska jag försöka reparera igen. Haha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera