2009-10-03, 11:58
Medlem
Shuyins avatar
Hej,

Har ett riktigt irriterande problem som jag inte får grepp om alls. Skulle starta datorn i morse som vanligt, möttes dock av följande information när jag klickat på min user:

"A problem is preventing windows from accuratley checking the license for this computer. Error code: 0x80004005"

Jag förstår inte alls hur det har uppstått då det har fungerat bra tidigare. Jag har "fake" XP men vad jag visste så var den valid efter lite fix och trix sedan tidigare som gjorde att jag bland annat kunde få ned WMP 11. Och har kunnat mottaga information från Windows Update.

Har sökt lite på Google, och alternativt installera om allt dyker upp, vill helst undvika det då jag har en massa information som jag vill spara. All hjälp tacksam.
Citera
2009-10-03, 12:09
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Nekad access betyder felkoden.

Scrollade lite snabbt på nätet och det kan vara Windows Product Activation som orsakar detta, d.v.s WGA och registret.

Se om denna sida kan hjälpa dig -> http://www.instant-registry-fixes.or...de-0x80004005/
Citera
2009-10-03, 14:22
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CyrusGNetWork
Nekad access betyder felkoden.

Scrollade lite snabbt på nätet och det kan vara Windows Product Activation som orsakar detta, d.v.s WGA och registret.

Se om denna sida kan hjälpa dig -> http://www.instant-registry-fixes.or...de-0x80004005/

Okej.

Ja, den där sidan har jag kollat på, har dessvärre inte min xp skiva här ännu. Skall kolla med den senare, hoppas att man kan använda sig av steg två som det anges i länken.

Problemet är ju att jag inte känner till problemets natur riktigt. Men nekad access är det ju, helt klart.
Citera
2009-10-03, 14:28
Bannlyst
Är det inte så att varje gång man varit på w_update så måste man fixa till fulhacket för wga?

Använd en kopia av windows update istället.

www.windizupdate.com (funkar bra i firefox)
Citera
2009-10-03, 14:32
Medlem
Shuyins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RockUlla
Är det inte så att varje gång man varit på w_update så måste man fixa till fulhacket för wga?

Använd en kopia av windows update istället.

www.windizupdate.com (funkar bra i firefox)

Den där verkar bra. Förstår dock inte riktigt hur den fungerar, men i alla fall så är det ganska kört nu eftersom jag bara kan gå in via safe mode. Men, tack ändå givetvis.
Citera
2009-10-03, 23:36
Medlem
Shuyins avatar
Problemet löst nu! Och jag löste det alldeles själv, vilket jag känner mig lite stolt över.

Saken var såhär, att jag i går körde Anti-Malwarebytes och tänkte inte mer på det när den fann någon fil som var olämplig. Problemet var att den filen krävs för att kunna köra på "fake" xp. Så, för att kunna "restora" den så laddade jag ned senaste patchversionen för den och installerade om den, tog bort Anti-Malware och startade om datorn.

Voilá! Så, så var det med det. Tack för all hjälp annars .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in