Jag har laddat ner ett spel som heter Tropico 3, och den funkar p Windowsbaserade datorer. Jag startade Windows 7 genom Parallels och installerade spelet och allt, vl inne i spelet s frsvinner vissa grafiker som t.ex byggnader och mnniskor...
Lste runt lite och fick fr mig att grafikkortet inte r installerat i Windows.
Kollade i OSX att mitt grafikkort heter NVIDIA 9600M GT.
Letade upp p NVidias hemsida och hittade den fil som behvs fr att installera grafikkortet. http://www.nvidia.com/object/noteboo...6.81_whql.html
Nu nr jag gr in genom Parallels i Windows och vill installera denna grafikkort s fr jag error att det finns ingen sn grafikkort i Windows.
S Windows hittar inte grafikkortet? Vad mste jag gra?
Ska jag installera BootCamp istllet?
Finns det ngot annat som kan gras?
Tack.
Lste precis att Parallels inte lser av NVidia 9600M GT kort, allts kan man inte installera grafikkortet i Windows och d gr det inte att spela.
Lste ocks att VMFusion inte heller kan installera just de dr grafikkortet, allts r Boot Camp det nda alternativ kvar som klarar av de dr grafikkortet tror jag, men d kan man inte kra OSX samtidigt..hmm.
Har kmpat mig i nn timme nu, men frstr ingenting. Vet att de finns en stor Boot Camp trd, men denna ligger redan hgt uppe s jag skriver mina problem hr.
Jag hmtade hem en fil som heter Boot Camp Windows Drivers - 3.0 [Intel], och det r en dmg fil.
Inne i dmg-filen s finns det en fil som heter setup.exe, allts en Windows fil och en mapp som heter drivers m.m. Jag tror att denna setup.exe installerar drivrutiner till Windows 7 64bit s att t.ex grafikkortet ska funka i Windows och s vidare.
Dr jag laddade ner denna fil s str det shr.
"If you haven't got Snow Leopard, here is Boot Camp 3.0.
If You want to run Windows 7, 64 bit, on your Mac, You need thesesdrivers. Even If you do not want 64 bit, I would recomend these updated drivers and Boot Camp software. The machine works a lot smoother with windows 7, and does not get so hot.
My MacBook Pro now runs 64 bit Windows 7 like a charm, and all the apps I need on windows run fine in 64 bit. Boot Camp 3 also lets you access the HFS+ volume directly in windows explorer!!
1. Boot Mac with Windows 7 64 bit DVD (ALT button)
2. Install windows.
3. Install Boot Camp 3
4. Run Windows Update
Type "
Jag fattar inte, fr man med Boot Camp 3.0 med SL?
Var kan man annars ladda ner Boot Camp, om det nu r gratis.. annars fr jag leta ner imorron.
jag sker p Boot camp p datorn och fr upp boot camp assistent och dr s str det att jag ska gra en partition? Men jag fr upp en ruta som str
"Startskivan kan inte partitioneras eller terksapas till en enda partition.
Startskivan mste vara formaterad som en enda volym...."
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!