2009-10-02, 18:48
Bannlyst
Jag har problem med mitt grafikkort. Det blev överhettat och resistorerna smälte ett par stycken. Grafiken blev dålig givetvis och datorn hängde sig hela tiden. Nu har jag köpt nya och lött om grafikkortet, problemet var att de 1500 resitorerna de stora på kortet ej fanns i butiken, men affärsbiträdet sa att det brukade funka med 1000 så köpte ett par sådana. Nu när jag lött om så funkar datorn utmärkt, flyter fint hänger sig ej. Har bara ett problem, grafiken går bara ha max 4 bitar på färgkvaliten även går skärmupplösningen går ej ändra, vad tror ni felet är? Datorn hittar grafikkortet och drivrutinerna är rätt.

Tror ni det kan vara att ej resitorerna ej orkar med för de är svagare än de förra? Eller är graffet helt paj och jag måste köpa nytt? Eller är det så lätt som en inställning?

Mycket tacksam vid svar
Citera
2009-10-02, 20:03
Medlem
Rutger MacLeans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SirLarsson

Tror ni det kan vara att ej resitorerna ej orkar med för de är svagare än de förra? Eller är graffet helt paj och jag måste köpa nytt? Eller är det så lätt som en inställning?

Mycket tacksam vid svar

... kan inte låta bli, men jag tror felet ligger framför skärmen....
Citera
2009-10-02, 20:44
Bannlyst
Ni får gärna håna mig men jag är seriös
Citera
2009-10-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ni får gärna håna mig men jag är seriös

Jag vill inte gärna göra det, men läs din egen text och fundera på på vilket sätt den skiljer sig från den text en högklassig amfetaminmissbrukare skulle prestera mitt i ett försök att medelst gaffatejp och gamla kanyler punda ihop ett bilstereoslutseg med sin mobiltelefon?
Du har inkorrekt meningsbyggnad. Stavfel. Syftningsfel. Anlitar butiksbiträden som sakkunniga vid hårdvarureparationer. Presterar en något luddig frågeställning. Är antagligen enda människan i universum som gjort exakt det du gjort, men misstänker ändå att någon annan har erfarenheter därom. Allt det här, var för sig, är inget att hetsa upp sig över. Men när det sköljer över en som en flodvåg av jag vet inte vad, så är det lätt att ta dig för ett troll.

OT: Du har, så vitt jag kan förstå, utan erfarenhet, rätta komponenter eller erfoderlig utbildning, lött om ditt grafikkort. Nu undrar du om det faktum att du får 4 bitars färgdjup och andra funktionalitetsnedsättningar kan kopplas till ditt ingrepp. Jag tror jag kan tala för hela FB när jag säger:
JA!! Det har med det att göra.

/Hast
Citera
2009-10-02, 21:49
Bannlyst
Tror jag löst det nu så ni kan ta bort tråden, hahhaah
Citera
2009-10-02, 22:01
Medlem
Citat:
Tror jag löst det nu så ni kan ta bort tråden, hahhaah