2009-10-02, 11:36
Medlem
Saint_Jimmy90s avatar
Hallå

Har en snabb fråga, Det är så att jag har köpt en mini PC, Compaq mini 110C.
Jag tänkte ta och formatera om XP, Har använt PetoUSB och USB_prep8
för att "göra" en USB version utifrån min XP CD, (Eftersom datorn inte har någon cd/dvd Läsare) Min fråga är kan jag lägga in övriga filer på USB minnet typ: Program som jag vill installera senare mm, (Utrymme finns) Eller förstörs något i XP,s intstallations filer/boot filer då?

Kort sagt går
1. USB minnet att använda som både USB minne & XP installations "skiva" eller måste jag avstå från mina 3 fria gigabyte som finns ledigt på usb minnet :P För att inte förstöra XP boot blablabla funktioner...

2. Går det att på något enkelt sätt bara kopiera in de drivrutiner jag vill ha med i någon mapp på USB minnet så att XP installerar dem automatiskt, / Eller måste dem slipsteamas med typ nLite?

Tacksam för svar, Sorry för stav fel är Bakis & trött som fan / Hoppas ni fattar mitt problem
Citera
2009-10-02, 11:43
Medlem
[Strange Days]s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saint_Jimmy90
Hallå

Har en snabb fråga, Det är så att jag har köpt en mini PC, Compaq mini 110C.
Jag tänkte ta och formatera om XP, Har använt PetoUSB och USB_prep8
för att "göra" en USB version utifrån min XP CD, (Eftersom datorn inte har någon cd/dvd Läsare) Min fråga är kan jag lägga in övriga filer på USB minnet typ: Program som jag vill installera senare mm, (Utrymme finns) Eller förstörs något i XP,s intstallations filer/boot filer då?

Kort sagt går
1. USB minnet att använda som både USB minne & XP installations "skiva" eller måste jag avstå från mina 3 fria gigabyte som finns ledigt på usb minnet :P För att inte förstöra XP boot blablabla funktioner...

2. Går det att på något enkelt sätt bara kopiera in de drivrutiner jag vill ha med i någon mapp på USB minnet så att XP installerar dem automatiskt, / Eller måste dem slipsteamas med typ nLite?

Tacksam för svar, Sorry för stav fel är Bakis & trött som fan / Hoppas ni fattar mitt problem

1] Svar ja, USB-minnet går att använda som både USB-minne och installationsmedia.

2] Eventuella drivrutiner som du vill ska installeras automagiskt måste slipstreamas - antingen med hjälp av nLite eller manuellt:
http://support.microsoft.com/kb/314479
Citera
2009-10-02, 11:49
Medlem
Saint_Jimmy90s avatar
Tack tack =)
Citera
2009-10-02, 12:10
Medlem
CyrusGNetWorks avatar
Tråd -> Support

//Mod