2004-01-06, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av <::-\-47-/-::>
--->> Pellenez: Mycket kloka ord!

--->> yokohama: Kan det inte vara så att kritikerna har lärt sig att framföra sin kritik på ett konstruktivare sätt än innan? Tidigare var det ofta folk som var kritiska mot moddsen eller mot admin utan att t.ex. kunna visa med ett enda länk-exempel. Att bara skriva typ att moderatorX är dum och för hård i sina bedömningar kan då inte jag se som seriös kritik. Nu är mitt exempel taget ur luften men behövs det så kan jag nog leta upp ett antal trådar där liknande "kritik" framförts.

Det finns alldeles säkert många exempel på kritik som bara är gnäll utan substans men det finns lika många exempel på fullkomligt galna varningar och föralldel av banningar.
Blev själv bannad då admin menade att om man höll med thompa (oavsett vilket av dennes 2000 inlägg) så blev man utslängd. jag drog mig till minnes att jag nog hållt med denne figur vid något tillfälle och belv genast utslängd. Om något är trams så är det väl det.
Citera
2004-01-06, 14:00
Medlem
bomba_usas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken
Ja men jag då som är ute i kylan just nu.

Men nu ska vi inte diskutera det, utan försöka att klart o tydligt svara på bomba_usa:s fråga.

Till en början är Du en vanlig användare, Du kan vara aktiv och debattera på de flesta forum här på FB. Du är seriös och tillför debatten här på FB med konstruktiva eller seriösa inlägg. Ju mer Du skriver och verkar insatt i ämnena desto högre status får Du. Och ju mer Du skriver desto fler svar får Du tillbaka.
Läs också reglerna som gäller här på FB, dom ser Du längst upp på sidan. Följer Du dom och uppför Dig sansat så är det inte omöjligt att Du blir moderator.
Och när Du väl blivit moderator så gäller att Du inte är vanlig användare längre utan all kritik som Du har mot en moderator måste först o främst tas i moderatorernas eget forum, det har Du tillgång först när Du är moderator. I det forumet så kan Du läsa vad andra moderatorer tycker om oss vanliga användare, och vad andra moderatorer tycker om Dig som moderator.

Men glöm inte en sak; Uppför Dig ordentligt och kalla inte nån "djävla idiot" eller nåt annat nedlåtande för det tycker både jag och säkert användare är dåligt.

Ok. Tack för många givande svar.
Citera
2004-01-06, 14:13
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokohama
Det finns alldeles säkert många exempel på kritik som bara är gnäll utan substans men det finns lika många exempel på fullkomligt galna varningar och föralldel av banningar.
Blev själv bannad då admin menade att om man höll med thompa (oavsett vilket av dennes 2000 inlägg) så blev man utslängd. jag drog mig till minnes att jag nog hållt med denne figur vid något tillfälle och belv genast utslängd. Om något är trams så är det väl det.
Kan du visa med en länk till posten där du blev bannad så får man ta sig en titt. Kan inte avgöra med "bara" ditt ord på att det gick till på de sättet.
Citera
2004-01-06, 14:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Att vara nära varning eller banning tyder snarare att man kritiserar på ett felaktigt sätt. Man kan vara konstruktivt kritisk utan att skita i det blå skåpet.

(Jag säger ingenting om PRs kritik)

Självklart, jag ville bara ta ner RP på jorden igen. Jag har märkt att det behövs då och då. Annars är jag rädd att hans ego skulle bli så uppblåst att han kanske skulle lyfta från marken och slå huvudet i taket, och det vill vi ju inte...
Citera
2004-01-06, 14:30
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_x
Självklart, jag ville bara ta ner RP på jorden igen. Jag har märkt att det behövs då och då. Annars är jag rädd att hans ego skulle bli så uppblåst att han kanske skulle lyfta från marken och slå huvudet i taket, och det vill vi ju inte...

Det är nog bra om ni tar ner varandras egon lite då och då
Citera
2004-01-06, 14:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pellenez
Det är nog bra om ni tar ner varandras egon lite då och då
Skulle tro det...
Din tur, Roger!
Citera
2004-01-06, 14:38
Medlem
Libidos avatar
Citat:
Kan du visa med en länk till posten där du blev bannad så får man ta sig en titt. Kan inte avgöra med "bara" ditt ord på att det gick till på de sättet.
Varför skulle han behöva bevis till det tror knappast han skulle påstå något sådant bara ur tomma intet tycker du ska lägga ner din bror-duktig attityd.
Citera
2004-01-06, 16:53
Medlem
Citat:

Du kan leta själv om du vill, men det var inga varningar eller banningar bara ut. Jag hette Ignatius tidigare. Kolla även tråden medlemsnamn i detta forum.
Har även frågat hur det kan komma sig att thompa är tillbaka medan jag som höll med honom åkte ut. Inget svar.
Citera
2004-01-06, 18:25
Medlem
<::-\-47-/-::>s avatar
Citat:
Du kan leta själv om du vill, men det var inga varningar eller banningar bara ut. Jag hette Ignatius tidigare. Kolla även tråden medlemsnamn i detta forum.
Har även frågat hur det kan komma sig att thompa är tillbaka medan jag som höll med honom åkte ut. Inget svar.
OK! Jag har kollat lite snabbt och en bit ner kommer mitt svar. Iom att jag är en jävel på att leta och samtidigt en snäll fan så gjorde jag letarjobbet åt dig ang Thompa. Du hittar svaret i den här tråden: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=90605&page=2&pp=15&highlight=Thom pa

Nu till den här tråden!
Citat:
Ursprungligen postat av Libido
Varför skulle han behöva bevis till det tror knappast han skulle påstå något sådant bara ur tomma intet tycker du ska lägga ner din bror-duktig attityd.
Det är just det här jag vill komma fram till att när kritiker inte vågar länka så finns det inget att länka till. Se nedan "sanning"! Och du! Jag har just börjat min brorduktigbana så du får nog vänja dig.

I tråden Nux blöjarmé åker ut inleder admin med att ganska tydligt ange spelreglerna tycker jag. Så här skriver admin bl.a:
Citat:
Ursprungligen postat av admin
Gänget kring Thompa, Nuxvomica och allt vad de nu heter är för sorgliga. ..........

..... Alla wannabees som postar försvar av dessa töntar inom de närmaste dagarna åker ut. Dessa inlägg räknar jag som trams.

admin

Ganska snart efter det så kliver yokohamas tidigare nick Ignatius in och testar om admin håller vad han skriver inledningsvis. Testar gör han mycket tydligt med bl.a. följande ord:
Citat:
Ursprungligen postat av Ignatius
.......... Med andra ord så håller jag med tompa i de inlägg som skrivits i denna tråd. Kvalificerar det mig till en utestängning?
Det är härligt med yttrandefrihet! ...
...Att admin inte har så mycket livserfarenhet märks i typ vart annat inlägg. Den andra hälften består av tramsvarianter där det enda som står är att han inget vill säga. *suck*

Döm om allas förvåning när Ignatius kastades ut i kylan omgående.

Nä du yokohama! Det där överensstämmer väl inte riktigt med hur du beskrev det tidigare i den här tråden?
Citat:
Blev själv bannad då admin menade att om man höll med thompa (oavsett vilket av dennes 2000 inlägg) så blev man utslängd. jag drog mig till minnes att jag nog hållt med denne figur vid något tillfälle och belv genast utslängd.

Har man inte mer stake än att man måste hitta på sanningar så ger iaf inte jag mycket för den personen. Sorry yokohama, men så funkar jag.
Citera
2004-01-06, 19:08
Medlem
Citat:
OK! Jag har kollat lite snabbt och en bit ner kommer mitt svar. Iom att jag är en jävel på att leta och samtidigt en snäll fan så gjorde jag letarjobbet åt dig ang Thompa. Du hittar svaret i den här tråden: http://www2.flashback.info/scandinavia/showthread.php?t=90605&page=2&pp=15&highlight=Thom pa

Nu till den här tråden!
Det är just det här jag vill komma fram till att när kritiker inte vågar länka så finns det inget att länka till. Se nedan "sanning"! Och du! Jag har just börjat min brorduktigbana så du får nog vänja dig.

I tråden Nux blöjarmé åker ut inleder admin med att ganska tydligt ange spelreglerna tycker jag. Så här skriver admin bl.a:

Ganska snart efter det så kliver yokohamas tidigare nick Ignatius in och testar om admin håller vad han skriver inledningsvis. Testar gör han mycket tydligt med bl.a. följande ord:

Döm om allas förvåning när Ignatius kastades ut i kylan omgående.

Nä du yokohama! Det där överensstämmer väl inte riktigt med hur du beskrev det tidigare i den här tråden?

Har man inte mer stake än att man måste hitta på sanningar så ger iaf inte jag mycket för den personen. Sorry yokohama, men så funkar jag.

Som sagt, thompa är tillbaka. Jag åkte ut och Nuxen har jag aldrig gillat.
Men visst vill du få till det att jag bara svamlar så ok. Det finns värre saker än att bli bannad på internet. Men om rätt ska vara rätt så hade naturligtvis thompa fortfarande varit ute.
Jag är ju här igen om än med nytt nick.

PS. jag har väl inte direkt försökt dölja något? DS
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här