2009-10-02, 09:15
Medlem
DertyHarrys avatar
Tjena!

D jag kpte min brbara dator fick jag med en liten fjrrkontroll fr Windows Media Center och jag tnkte inte mer p det men nu har jag mrkt att det r ju jvligt nice att dra en HDMI-kabel till TV:n och kolla p filmerna p den istllet och kunna styra allt med den behndiga lilla fjrrkontrollen ifrn soffan. Till att brja med s hade jag problem med att vissa filmer inte gick att spela upp men detta lste jag genom att installera ffdshow (ffdshow-rev3089_20090926) men nu har ett nytt, sjukt strande, problem dykt upp. Det r nmligen s att undertexten (i detta fall en vanlig .srt-undertext) visas dubbelt! Allts varje textrad visas tv gnger, s t.ex. om det str "Kommer du ihg att kpa mjlk?" s blir resultatet detta nr jag kollar p filmen:

Kommer du ihg att kpa mjlk?
Kommer du ihg att kpa mjlk?

Jag har kollat undertextinstllningarna i ffdshow men inte kunnat lista ut vad felet r som gr att texten laddas dubbelt. Ngon vnlig sjl som kan hjlpa mig med detta skert enkla att lsa men nog s irriterande problem?

Jag kollar allts p filmerna genom Windows Vista Media Center och har installerat ffdshow-rev3089_20090926.
Citera
2009-10-02, 13:13
Medlem
DertyHarrys avatar
Det lste sig till slut med VobSub.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in