Hej, en polare tippsade mig om ett enkelt sätt att ta sig in i oförsiktiga surfares datorer.
1. Ta reda på personens IP
2. Klicka "kör", skriv: '\\xx.xx.xx.xx\C$' (utan ', och där xx är personens ip-nr)
3. Om personen inte kör sågon brandvägg som blockar bör du se en ruta där du får skriva in Användarnamn och lösen.
4. Testa med 'administrator' och BLANKT (inget) lösenord.
Har du tur så har personen inget lösen på Administrator-kontot och du kommer in på hårddisken. Du kan även prova att räkna upp användare på datorn med t.ex 'superscan'. Det går inte att köra filer direkt men du kan ju alltid lägga valfri trojan i AUTOSTART =)
Haha, tror du inte? Har upptäckt att FBI hade glömt att sätta lösen på admin på sin burk. Naj, jag tänkte bara informera alla hackergiriga personer här om ett litet knep.
Haha, tror du inte? Har upptäckt att FBI hade glömt att sätta lösen på admin på sin burk. Naj, jag tänkte bara informera alla hackergiriga personer här om ett litet knep.
Är det någon som har lust att på allvar ge sig in i ett litet projekt som går ut på att jag ska få tillgång till en av mina kompisars HD?
Jag är extrem nybörjare så räkna med att få förklara simpelt.
Ja fan vore det väl annars i ett hacker forum. Jag ursäktar mig själv och går till sökhörnan, kansjälv bli ganska irriterad på folk som frågar korkade frågor ibland så jag ber om ursäkt.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!