Citat:
Ursprungligen postat av shogun-r
Mnga som sger att det skulle vara "svrare p Johanneberg", bla dom som lser p Johanneberg

kan eventuellt hlla med om att Civilingenjr lser lite mer teoretiska kurser men svrare har jag svrt att se utifrn mina erfarenheter.
Lst ngra fristende kurser p E och brjade nu lsa Elektro p Lindholmen.
Skall ta en ganska rak jmfrelse direkt. Digital och datorteknik har om man jmfr Johanneberg och Lindholmen, samma examinator, exakt samma kursplan, vad jag vet (hgst troligen) exakt samma kursmaterial.
Vi har gtt igenom ungefr halva digitalteknikboken p 3 veckor. P vilket stt skulle Lindholmen vara lttare. Sedan r det klart att menar man programmet EPT i sig s r det ju en annan sak.
BTW jvla massa tjejer i EPS klassen (1an).
Urskta var det ett skmt? DigOdat var en av de enklaste kurserna jag har lst. Kanske drfr 91% av klassen blev godknd. Det r en introkurs fr att man ska slussas in bde i el/data- men ven universitetsvrlden. Oavsett vilka kurser du har plockat s har du inte ftt programmet, du har antagligen inte haft de dr omjliga kuggkvot 70% kurserna som du stter p frr eller senare.
Edit: Att ha dragit igenom halva boken p tre veckor r vl inte helt konstigt. Det r 7 lsveckor sen r det tenta. Lsvecka sju r det bara tentatal som gs igenom.... d borde ni vl ligga efter om ni inte hade dragit igenom halva boken i LV3?
Jag tog ngra extra kurser p Lindholmen fr jag tyckte det skulle vara intressant men jag blev besviken. Lrarna sjlva hade inte koll p saker som jag som student frvntades kunna. Mnniskorna dr var dessutom av en helt annan kvalitet n Johanneberg.
Man brukar sga att det mellaningenjren arbetar med (programvara, system, teknik) r utvecklat av civ. ing. Sga vad ni vill om doktorer, det r ingen som ser s mycket av dem och de r oftast inte speciellt handlingskraftiga. Kanske drfr de blev doktorander frn brjan....
Instmmer med Andreew fullt ut. En civ. ing. gr vrldens skillnad. Sga vad ni vill om att man kan bygga p tv r, det r inte samma sak. Civ. ing. lr sig teorin frn grunden medan mellaningenjrerna lr sig att tillmpa den. Som civ. ing. har man under tv-tre rs tid blivit frberedd med en teoretisk grund s man sedan kan tillgodogra sig den avancerade kunskapen som kommer i mastern. Som mellaningenjr har man gtt i skola i tre r s man kan brja jobba p mndag.
Det som jag dremot tycker r sjukt r att ingngslnerna r s nra varandra.