2012-02-21, 02:59
Medlem
Konstigt att gruppen kallar sig Swedish när de inte ens är svenskar. Om jag skulle flytta till italien och kalla mig italiensk skulle de skratta åt mig. En svensk kan inte heta ingrosso, det är italienska och vad det betyder vet jag inte eftersom jag är: svensk.
Citera
2012-02-21, 03:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cillyy
Konstigt att gruppen kallar sig Swedish när de inte ens är svenskar. Om jag skulle flytta till italien och kalla mig italiensk skulle de skratta åt mig. En svensk kan inte heta ingrosso, det är italienska och vad det betyder vet jag inte eftersom jag är: svensk.
Jävla tönt, dra till I&I istället där du hör hemma...
Citera
2012-02-21, 03:17
Medlem
Patrols avatar
Har lite samma åsikt som TS, jag gillar House men det känns som om swedish house mafia är överskattat. Smaken är som baken?
Citera
2012-02-21, 04:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housesens
Om jag får ställa dig en motfråga, hur många låtar har Avicii egentligen proddat? Inte så många så att han skulle kunna spela en hel kväll enbart eget material eller hur? House Dj's lever ju väldigt mycket på remixar också...

Avicii släppt ett album som heter "The Singles", ett grymt album där låtar som Fade into Darkness och Levels (ID) inte ens är med på, sen har han ett dussin låtar under Tim Berg som han också kan spela, han klarar sig, tro mig....

SHM är stora just som föregående talare har sagt, för att de har sjukt många hits bakom sig som soloartister. Men sen har dem en image som är stark som satan!

Jag tror ärligt talat att de bidar sin tid och släpper ett album ganska snart. Ett halvdåligt exempel är Nicki Minaj som var stor i något år innan första albumet kom, se hur det gick för henne..

Tycker det är bra att SHM inte gör som exempelvis Guetta gör, att släppa låt efter låt efter låt med olika mainstream artister där han använder sig av identiska sound som man spyr över efter några låtar!
Citera
2012-02-21, 06:31
Medlem
Minipaxs avatar
Varför heter de Swedish House Mafia när de inte producerar housemusik?
Jag förstår verkligen inte "hypen" kring dessa herrar.
Senast redigerad av Minipax 2012-02-21 kl. 06:34.
Citera
2012-02-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Housesens
Om jag får ställa dig en motfråga, hur många låtar har Avicii egentligen proddat? Inte så många så att han skulle kunna spela en hel kväll enbart eget material eller hur? House Dj's lever ju väldigt mycket på remixar också...
Avicii har jag inte så bra koll på, men han har släppt en hel del remixar och klassas fortfarande som nykomling. Han har gjort mycket för att inte varit igång så länge.
Citera
2012-03-06, 13:28
Medlem
dauits avatar
har ni någon aning om när SHM kommer släppar deras remix av "every teardrop is a waterfall SHM remix",
Citera
2012-03-06, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
har ni någon aning om när SHM kommer släppar deras remix av "every teardrop is a waterfall SHM remix",

är det den här du menar? i så fall, varsågod.

http://www9.zippyshare.com/v/83483616/file.html
Citera
2012-03-06, 19:29
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito
är det den här du menar? i så fall, varsågod.

http://www9.zippyshare.com/v/83483616/file.html
tack men det var inte det jag menade, menar officiellt, så den finns på beatport, spotify, itunes osv!
Citera
2012-03-06, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dauit
tack men det var inte det jag menade, menar officiellt, så den finns på beatport, spotify, itunes osv!

Aha, du menar ett officiellt släpp. Det kan vara så att SHM's remix är en "bootleg" och därför inte släpps officiellt.. jag vet inte. Jag hittar inget releasedatum i alla fall.
Citera
2012-03-06, 20:44
Medlem
dauits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibbelito
Aha, du menar ett officiellt släpp. Det kan vara så att SHM's remix är en "bootleg" och därför inte släpps officiellt.. jag vet inte. Jag hittar inget releasedatum i alla fall.

synd i så fall, är en av de bättre låtarna som SHM har gjort och att den har cirkulerat runt internet ett bra tag dessutom så spelar den stup i kvarten av DJ:s i deras set.

Betydligt bättre än antidote (obs; min egna åsikt), fedde le grands remix av coldplays låt paradise har inte heller kommit ut än trots att coldplay har lagt ut den på deras officiella youtube sida!
Citera
2012-03-11, 17:05
Medlem
Mastodontishs avatar
Tycker den nya låten Greyhound är riktigt skön faktiskt, lite TRON och framtid över den.

http://www.youtube.com/watch?v=V5xNfDyjzrY&feature=related
Absolut videon

http://www.youtube.com/watch?v=tW1VaTiQG5Q
Hela låten
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här