Citat:
Ursprungligen postat av Housesens
Om jag får ställa dig en motfråga, hur många låtar har Avicii egentligen proddat? Inte så många så att han skulle kunna spela en hel kväll enbart eget material eller hur? House Dj's lever ju väldigt mycket på remixar också...
Avicii släppt ett album som heter "The Singles", ett grymt album där låtar som Fade into Darkness och Levels (ID) inte ens är med på, sen har han ett dussin låtar under Tim Berg som han också kan spela, han klarar sig, tro mig....
SHM är stora just som föregående talare har sagt, för att de har sjukt många hits bakom sig som soloartister. Men sen har dem en image som är stark som satan!
Jag tror ärligt talat att de bidar sin tid och släpper ett album ganska snart. Ett halvdåligt exempel är Nicki Minaj som var stor i något år innan första albumet kom, se hur det gick för henne..
Tycker det är bra att SHM inte gör som exempelvis Guetta gör, att släppa låt efter låt efter låt med olika mainstream artister där han använder sig av identiska sound som man spyr över efter några låtar!