2011-04-19, 23:32
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejAnton

Den låten är fejk. Du verkar jävligt dåligt påläst, som sitter och gråter ut för att den enda housen du gillar, gillas av andra människor? Gå tillbaka till din indie pop om du ska gnälla.

Den är inte fejk, vad svamlar du om?
Citera
2011-04-19, 23:50
Medlem
CAXAPs avatar
Jag ser hellre Swedish House Mafia i mainstream toppen än det skräp som är där nu (Gaga, Lopez, Mars, etc.).

Förstår inte heller mig på folk som ska klaga på det. Varför klagar ni?
Citera
2011-04-19, 23:57
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Den är inte fejk, vad svamlar du om?

Men SHM har inte proddat den. De har inte ens ett skivbolag ihop, Angello och Ingrosso har Size men då hade den ju varit proddad under det. Kan man få en källa på att det är dom som proddat den?

Förlåt om jag verkar aggresiv men är jävligt bitter atm.
Citera
2011-04-20, 00:12
Medlem
Claysons avatar
Citat:
Men SHM har inte proddat den. De har inte ens ett skivbolag ihop, Angello och Ingrosso har Size men då hade den ju varit proddad under det. Kan man få en källa på att det är dom som proddat den?

På Sebastians twitter tidigare stod det:

"TheRealIngrosso Sebastian Ingrosso
In the studio with @TaioCruz @kee_RedOne and @SAngelloLIVE today"

Här har du en källa också på att Swedish House Mafia gjort den tillsammans med Taio Cruz.
http://www.homorazzi.com/article/taio-cruz-swedish-house-mafia-believe-in-me-now-download-first-listen-dance-track/
Citera
2011-04-20, 00:16
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:

Måste dom ha ett gemensamt skivbolag för att prodda en låt tillsammans eller vafan menaru? Size är angello, inte steve+ingrosso
Citera
2011-04-20, 00:24
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Måste dom ha ett gemensamt skivbolag för att prodda en låt tillsammans eller vafan menaru? Size är angello, inte steve+ingrosso

Ingrosso är med på en kant även om Angello äger bolaget. Varför skulle dom prodda en låt tillsammans och varför just för Taip Cruz. Varför har SHM inte gått ut med någonting alls om detta?

Väntar fortfarande på källan.

Och poängen är att man inte ska gråta sönder för att era artister har gjort en låt som är mainstream.
Citera
2011-04-20, 00:32
Medlem
jonthe12s avatar
Citat:
Ingrosso är med på en kant även om Angello äger bolaget. Varför skulle dom prodda en låt tillsammans och varför just för Taip Cruz. Varför har SHM inte gått ut med någonting alls om detta?

Väntar fortfarande på källan.

Nje, vad baserar du det på (att de är vänner?)? Ingrosso har Refune och tror inte han har så mycket med Size att göra. AN21 har hand om det mesta på Size, Steve äger, vad gör ingrosso?

Varför inte taio cruz, de får säkert massor med pengar för det?
Men nej, tror personligen rent spontant inte att shm har proddat den pågrund av den låga kvaliten den har. Däremot är det mycket möjligt annars då de ses med och pratar om en massor av rappare numera. Tror även de twittrat en del med just Taio
Anledningen till att de inte går ut med det är för att den isåfall skulle vara läckt. De vill inte promota en låt som läckt. Var precis likadant när The reason läckte, hörde ingenting från eric om det.

Citat:
Och poängen är att man inte ska gråta sönder för att era artister har gjort en låt som är mainstream.

Tycker man ska gråta sönder om man vill. Har man följt steve, seb och axwell sen första början är det sorgligt att se deras talang gå förlorad. Betyder inte att jag hatar dom för att dom går vidare, låter dom göra vad dom vill, men jag får ju fortfarande vara emot/ogilla det.
Senast redigerad av jonthe12 2011-04-20 kl. 00:42.
Citera
2011-04-20, 00:45
Medlem
HejAntons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jonthe12
Nje, vad baserar du det på (att de är vänner?)? Ingrosso har Refune och tror inte han har så mycket med Size att göra. AN21 har hand om det mesta på Size, Steve äger, vad gör ingrosso?

Varför inte taio cruz, de får säkert massor med pengar för det?
Men nej, tror personligen rent spontant inte att shm har proddat den pågrund av den låga kvaliten den har. Däremot är det mycket möjligt annars då de ses med och pratar om en massor av rappare numera. Tror även de twittrat en del med just Taio

Tycker man ska gråta sönder om man vill. Har man följt steve, seb och axwell sen första början är det sorgligt att se deras talang gå förlorad. Betyder inte att jag hatar dom för att dom går vidare, låter dom göra vad dom vill, men jag får ju fortfarande vara emot det/ogilla det.

Tack för snabbt svar, du är inte målgruppen för dom jag pratar om.

Jag gissar på att den är fejk då en polare till mig hittade den på youtube samma dag som den lades upp av någon random människa. Jag ser mig själv som insatt i ämnet SHM och blev förvånad då denna var en nyhet. En sådan här sak borde de väl ändå informera fansen om?

Det där om Ingrosso och Size kan jag ha fel om men är ganska säker på att de jobbat ihop med vissa grejer där inom.

Men min egna åsikt är att det de håller på med är att göra kommersiella släpp under SHM som ger dem pengar och kändisskap och de kan göra house för fansen under sina egna namn.
Axwell släppte nyss Heart Is King vilket är en låt som inte är kommersiell alls, samma sak med The Moment och Open Your Eyes.
Citera
2011-04-20, 00:48
Medlem
GSBs avatar
"Good evening friends, for release of SAVE THE WORLD and according to the record company that I had yesterday morning on phone the title will be released worldwide May 9, 2011.
Pete Tong will play exclusively this Friday between 9 and 11PM on BBC Radio 1."
Citera
2011-04-20, 02:15
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Clayson
Japp. Tyvärr är detta bara början!
Nu har dom ju även producerat en RnB låt med Taio Cruz.

Låten med Taio Cruz var riktigt kass men Save The World Tonight is the shit.
Citera
2011-04-20, 04:24
Medlem
6tasys avatar
Tycker även jag att den är helt OK, men inte mer än så.
Citera
2011-04-20, 11:15
Medlem
crapitanos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonizito
Releasen skulle varit idag (19 april) men det blev ej så, vet ej varför.

"Swedish House Mafia - Save the World
Ok guys forget all possible dates, the release is not comfirmed, it will be announced by SHM this week. "

Det är miike snow som sjunger. Låten är awesome.

Det är inte Miike snow som sjunger, det är Andrew Wyatt.

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in