Har fått både larver och maskar i salladshuvuden jag köpt på affären, aptiten försvinner ju direkt man blir ínte ens sugen på en pizza efter. Min tjej är en mästare på att hitta saker i maten, minst ett par dagar i veckan hittar hon hårstrån, ögonfransar, flugor och annat äckel i maten och det är nästan enbart på resturang eller i hämtmat...
Den som söker, den finner...... När det gälller svamp och grönsaker så rensar jag dem aldrig speciellt noggrant, det är bättre att inte veta vad som kan finnas i. Se det som kosttillskott istället.
Fick för par veckor sedan fick jag något luddigt i mitt müsli. Berätta det för vän han sa det troligt var en rått eller humla eller något liknade. Skratta sedan berätta han om när han var ung så på landet så var det fullt med nyckelpigor och skalbaggar som hamnade säden efter skörningen. Blev osäker på om det stämmer eller om han skoja med mig hitta inget om det men hitta detta från Aftonbladet. Svenska müsli tillverkare kollar väl så inga insekter är med. Jag ska förstå om det är larvägg men hela insekter har väl sorteras bort innan man gör müsli.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!