2004-01-04, 22:23
Medlem
Kashmirs avatar
Japp, nu blir det en Chockad

Slog på Discovery och kom in mitt i denna fantastiska berättelse, tyvär missade jag början. Hoppas någon har lite kunskaper i detta för jag fann det grymt intressant.

Efter Andra Världskriget tömde Ryssland i princip hela bunkern där Hitler vi idag säger tog sitt liv. Det var det dock ingen som visste efter kriget. Josef Stalin var en paranoid typ och hävdade att Hitler fortfarande lever och troligen befinner sig i Argentina eller skyddas av fascister i Spanien. Operation Myth var igång och en tid efter kom det indicier på att han inte alls befinner sig där utan att England har mörkat och håller honom i sitt land. Det drog igång en stor utredning med Trevor-Ropes i spetsen som begav sig till Bunkern och undersökte. Han försökte dessutom få tag i nyckelvittnen men de hade ju Ryssarna tagit till fånga. Dock hittades Hitlers chafför och han i sin tur hävdade bl a att Hitler lämnade bunkern för att strida och antingen avrättades eller flydde han senare.

Månaderna gick utan att någon visste vad Hitler tagit vägen. Nu hade USA börjat göra stora undersökningar och det strömmade in tips från allmänheten att de sett honom i USA. Det skapades t.o.m en tidning "Police Gazete" som enbart handlade om vart Hitler befinner sig. FBI var inolverad och följde upp tidningens reportage, det var så stort att 1000 agenter arbetade att ta emot tips från allmänheten.

Då kom det starka indicier att de mördat en dubbelgångare till Adolf och att den riktiga flytt i en U-båt först till Norge för att sedan ta sig vidare till Argentina. Argentina var bekymrade av alla tyska ubåtar som kom in i landet men de hade ingen som helst möjlighet att övervaka den breda kusten. Däremot hade fullt av vittne sett Hitler tillsammans med Eva Braun och en annan dam i Argentina.

USA hakade omgående på och via den Amerikanska Ambasaden i Buenes Aires igångsatte de spaningar för att hitta Adolf. Men agenterna själva fick span efter sig av den Argentinska polisen som gömde sig bakom tidningar m.m för att ha koll på vad agenterna sysslade med. Från olika tips och spaningar ringade de slutligen in hotell "La Fald" som ägdes utav en Tysk societetsdam som ofta besökte Europa. Denna dam tog agenterna reda på, var väl bekant med Adolf men det ledde inte fram till så mycket.

Men påstår en dam vid namn Cathalina, (kommer inte ihåg om hon var dotter eller vad hon var till damen) så gömde de Hitler som då inte hade mustach samt dessutom gick runt i peruk. Han spenderade mycket av sin tid på övervåningen och tros där ha träffat, kanske t.o.m konspirerat ihop med, två andra som flydde till Argentina, Eichman och Mengele.

Först på 70-talet lade USA ner sina undersökningar eftersom det inte gav någonting. Ryssland erkände senare att de bara kört ett spel med dem och under 90-talet öppnade de slutligen sina hemliga arkiv. Detta påstår dock många är en efterkonstruktion, kanske för att mörka ett gigantisk misslyckande?, så än idag utförs expeditioner att hitta Adolf. Stora grupperingar tror att Hitler ska hämtas upp av ett UFO och lämna jorden.

Jisses, vi har blivit förda bakom ljuset
Citera
2004-01-05, 10:04
Medlem
Wargroos avatar
Man jämförde väl liket man hittade med Hitlers tandkort, men det är ju inte heller 100% säkert, Hitlers tandläkare kan ju säkert ha mejslat till likets tänder, eller nått?
Han är dock troligen död idag i alla fall, om inte tillhör fåtalet som fått upleva sin 114 års dag.
Citera
2004-01-05, 10:43
Medlem
WSEs avatar
Ryssarna avlägsnade Hitlers käkparti och fick Hitlers tandhygeinist att identifiera honom.
Citera
2004-01-05, 11:44
Medlem
Kashmirs avatar
Ja just det, det berätta de också. Men jag tror Stalin var lite skeptisk till det hela.
Citera
2004-01-05, 20:51
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wargroo
Man jämförde väl liket man hittade med Hitlers tandkort, men det är ju inte heller 100% säkert, Hitlers tandläkare kan ju säkert ha mejslat till likets tänder, eller nått?
Han är dock troligen död idag i alla fall, om inte tillhör fåtalet som fått upleva sin 114 års dag.

Om han mot förmodan lyckades fly från Berlin så hade han ändå inte överlevt länge eftersom att han led av fullt utvecklad parkinson, en sjukdom som på den tiden inte gick att behandla och som hade 100% dödlighet.
Citera
2004-01-06, 12:20
Medlem
tomlarsens avatar
Han dog i Berlin!

Jag har läst mycket skrifter av mannen, hitler i fråga, och hela tal, personliga samtal i fuhrernbunker, varglyan etc.

Dessa teorier om att fuhrern lever efter nederlaget 1945 är Absurdt. 1. Hitler likl kremerades så det gick inte att känna igen kroppen. Dock har ryssarna via tandkort fastställt att de haft hitler kropp. Detta hemlighölls av ryssarna.

Men det viktigaste, känn mannen? Ville Hilter fortsätta leva när allt han kämpat för raserats? Vad skulle han kämpa vidare för? Nederlaget Då var ett faktum. Nej, tyvärr, min själslige ledare dog i elden i bunkerna under riksdagshuset i Berlin. Allt annat är båg. Det finns t om ett svenskt vittne till detta!
Citera
2004-02-05, 10:18
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WSE
Ryssarna avlägsnade Hitlers käkparti och fick Hitlers tandhygeinist att identifiera honom.
Japp, senare begravde de hans och Eva Brauns kvarlevor på ett industriområde(är inte riktigt säker om det var ind.omr eller om det blev det senare, i närheten av Dresden tror jag att det var i allafall), i den ryska ockupationzonen (blivande DDR).
Kvarlevorna grävdes sedan upp 1972, på order av dåvarande KGB-chefen Andropov(sedemera kommunistpartiets generalsekreterare under en kort period i början av 1980-talet). Därefter kremerades kvarlevorna, och askan spriddes i Elbe. För inte så länge sedan så fann man en del av Hitlers kranium i KGB:s arkiv i Moskva. Det fanns ett kulhål i den om jag inte missminner mig.
Citera
2004-02-05, 22:43
Medlem
Z8Ss avatar
.

Saken e det att de har aldrig hittat liket av hitler.
Citera
2004-02-06, 01:16
Medlem
johanbtks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Z8S
Saken e det att de har aldrig hittat liket av hitler.

Läs inlägget ovanför.
Citera
2004-02-06, 20:47
Medlem
sursomfans avatar
Saken är den att Hitlers lik aldrig hittades eftersom det aldrig fanns något lik att hitta. Günsche fick i uppdrag att bränna liken och det som han inte ordnade tog artilleribeskjutningen reda på. Det fanns en rest av käken kvar vilket räckte för identifiering av Hitler.
Citera
2004-02-16, 01:57
Medlem
Tony Cliftons avatar
skitsnack!

Citat:
Ursprungligen postat av sursomfan
Saken är den att Hitlers lik aldrig hittades eftersom det aldrig fanns något lik att hitta. Günsche fick i uppdrag att bränna liken och det som han inte ordnade tog artilleribeskjutningen reda på. Det fanns en rest av käken kvar vilket räckte för identifiering av Hitler.

Rent jävla nonsens! Hitlers kropp hittades visst!
Kropparna efter Hitler och Eva Braun hittades, den 5 Maj 1945, nedgrävda i en granatkrater i rikskanliets trädgård. De var svårt brända, men kropparna var intakta. Hitlers kropp fördes till en armébas tillhörande det ryska kontraspionaget(SMERSJ), där obducerades den ett par sovjetiska läkare.
Man lyckades hitta Hitlers tandsköterska hon undersökte käkarna från Hitlers skalle, och bekräftade att det rörde sig Furhrern. Käkarna hade vid det här tillfället avlägsnats från skallen, det kanske är det som har fått dig tro att bara käkarna skulle ha återfunnits?
Stalin ville hålla fyndet av Hitlers kvarlevor hemliga av olika anledningar, och därför dröjde till efter Sovjetunionens fall innan sanningen om vad som hände med Hitlers och Eva Brauns kvarlevor uppdagades.
Denna mörkläggning från sovjetunionens sida, ledde till uppkomsten av myter om att Hitler på något sätt skulle flytt från den Sovjetiska belägringen av Berlin, men detta är dock bara myter. Det finns för många ögonvittnen som såg hitlers lik. både på den tyska och sovjetiska sidan för att det ska finnas någon som helst sanning i dem. Dessutom gjorde Hitler klart för sin omgivning att ämnade stanna och dö i Berlin, han ville inte riskera den förudmjukelse, ett eventuellt tillfångatagande skulle innebära, speciellt om han blev det av den för honom förhatliga röda armén.
Om du inte tror mig ska du läsa Antony Beevors bok "Berlin, slutstriden 1945", sid 446-447 (Det finns även andra bra sidor i boken, om Hitlers resonemang och beteende de sista dagarna, men jag tar bara med de som handlar om hittandet av Hitlers lik)
och
"Svenskarna som stred för Hitler" av Bosse Schön sid 350-353
Jag har förmig att kroppen skickades till Moskva för stalins personliga beskådan,
denne ville vara till 100% säker att Hitler var död. Det som sedan hände med kvarlevorna har jag skrivit om ovan...
Citera
2004-02-16, 08:38
Medlem
sursomfans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Rent jävla nonsens! Hitlers kropp hittades visst!
Kropparna efter Hitler och Eva Braun hittades, den 5 Maj 1945, nedgrävda i en granatkrater i rikskanliets trädgård. De var svårt brända, men kropparna var intakta. Hitlers kropp fördes till en armébas tillhörande det ryska kontraspionaget(SMERSJ), där obducerades den ett par sovjetiska läkare.
Man lyckades hitta Hitlers tandsköterska hon undersökte käkarna från Hitlers skalle, och bekräftade att det rörde sig Furhrern. Käkarna hade vid det här tillfället avlägsnats från skallen, det kanske är det som har fått dig tro att bara käkarna skulle ha återfunnits?
Stalin ville hålla fyndet av Hitlers kvarlevor hemliga av olika anledningar, och därför dröjde till efter Sovjetunionens fall innan sanningen om vad som hände med Hitlers och Eva Brauns kvarlevor uppdagades.
Denna mörkläggning från sovjetunionens sida, ledde till uppkomsten av myter om att Hitler på något sätt skulle flytt från den Sovjetiska belägringen av Berlin, men detta är dock bara myter. Det finns för många ögonvittnen som såg hitlers lik. både på den tyska och sovjetiska sidan för att det ska finnas någon som helst sanning i dem. Dessutom gjorde Hitler klart för sin omgivning att ämnade stanna och dö i Berlin, han ville inte riskera den förudmjukelse, ett eventuellt tillfångatagande skulle innebära, speciellt om han blev det av den för honom förhatliga röda armén.
Om du inte tror mig ska du läsa Antony Beevors bok "Berlin, slutstriden 1945", sid 446-447 (Det finns även andra bra sidor i boken, om Hitlers resonemang och beteende de sista dagarna, men jag tar bara med de som handlar om hittandet av Hitlers lik)
och
"Svenskarna som stred för Hitler" av Bosse Schön sid 350-353
Jag har förmig att kroppen skickades till Moskva för stalins personliga beskådan,
denne ville vara till 100% säker att Hitler var död. Det som sedan hände med kvarlevorna har jag skrivit om ovan...

Jag tror dig inte. Du har fel.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in